افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
15
امام جمعه ماکو :

قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب،پانزدهم خرداد را ماندگار کرد

  • کد خبر : 18235
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب،پانزدهم خرداد را ماندگار کرد
امام جمعه ماکو گفت : مهم‌ترین عاملی که پانزدهم خرداد را ماندگار کرد، قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب، دفاع از ولایت و رهبری و بصیرت بود، پس از پیروزی انقلاب نیز هر زمان این چند عامل را داشتیم، پیروز بودیم. در جنگ تحمیلی همین عوامل باعث پیروزی ملت ایران در مقابل جبهه‌ی استکبار شد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به اصول مکتب حضرت امام (ره) گفت : مهم‌ترین عاملی که پانزدهم خرداد را ماندگار کرد، قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب، دفاع از ولایت و رهبری و بصیرت بود، پس از پیروزی انقلاب نیز هر زمان این چند عامل را داشتیم، پیروز بودیم. در جنگ تحمیلی همین عوامل باعث پیروزی ملت ایران در مقابل جبهه‌ی استکبار شد.

وی افزود : امروز طبق اعتراف دوست و دشمن، تداوم عزت و اقتدار کشور و جامعه انقلابی در گرو پافشاری بر اصول مکتب حضرت امام است. البته امروز این اصول، در سیره، روش و منش مقام معظم رهبری تجلی می‌کند لذا امروز دشمن می‌خواهد در جنگ شناختی؛ اصول شخصیتی امام، اندیشه و بیانات امام و عملکرد و سلوک مدیریتی امام راحل را تحریف نماید و از منظر مقام معظم رهبری، بیان و تکرار مکتب حضرت امام، جلوی تحریف را خواهد گرفت .

وی با اشاره به اصول مکتب امام راحل تصریح داشت : از جمله‌ی اصول مکتب حضرت امام، التزام به اسلام ناب محمدی (ص) و تعهد عملی به آموزه‏های دینی است و اعتقاد و التزام عملی به ولی فقیه در جهت رسیدن به جامعه‏ای آزاد و به‏دور از دیکتاتوری و استبداد، یکی دیگر از اصول حضرت امام (رض) است. اگر این التزام عملی از گذشته بطور کامل بود، امروز تمامی مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شد. ایستادگی در مقابل قدرتهای استکباری مخصوصا شیطان بزرگ آمریکا از جمله‌ی مهم‌ترین اصول حضرت امام است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به خصوصیات امام راحل گفت : حضرت امام به قدرتِ تحول‏آفرین تمامی ملت‏ها و مخصوصا ملت شریف ایران ایمان داشتند. ‏حضرت امام معتقد بودند که انقلاب اسلامی ایران در سایه‌ی وحدت ملی و اسلامی پیروز شده و برای تداوم انقلاب نیز باید از هرگونه اختلاف پرهیز شود. از جمله‌ی اصول حضرت امام ایجاد رابطه سالم توأم با احترام متقابل با دولتها به استثناء دو کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی است. که ارتباط با آمریکا را مشروط به آدم شدن آن می‌دانست، و ارتباط با اسرائیل را نیز به خاطر عدم مشروعیت آن اساساً قبول نمی‌کرد.

وی ادامه داد : از جمله‌ی اصول حضرت امام، حفظ مردمی بودن حکومت است؛ حضرت امام همواره به مسئولین می‏فرمودند: با مردم باشید و از مردم جدا نشوید؛ در عین حال به مردم نیز توصیه می‏فرمودند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیبی نرسد.  حضرت امام برای نجات پابرهنه‏گان و محرومان و حمایت بی‏دریغ از فقرا و مستمندان تلاش می‌کردند. ‏پرهیز از اشرافی‏گری و حفظ زی‏ طلبگی یکی از مهم‌ترین اصول حضرت امام بود . حضرت امام از استقلال کشور و آزادی ملت ایران، با تمامی وجود به‏عنوان نمادهای اصیل غیرت ملی، دفاع می‌کردند.‏

وی در ادامه اصول حضرت امام گفت : از جمله‌ی اصول حضرت امام انقلابی‏گری معظم له بود؛ حضرت امام در تمامی صحنه ‏های قیام و حرکت ملت ایران انقلابی ظاهر شد، او انقلابی بود، انقلابی ماند و تا آخرین لحظات زندگی دست از مشی انقلابی بر نداشت. حضرت امام با سکولاریسم در هر ساحتی (سیاست ، اقتصاد ، فرهنگ) جنگید و همواره جدایی دین از سیاست را مذمت می‌کردند (اما متأسفانه امروز به همان اندازه که سیاست از دیانت زاویه گرفته، شاهد آسیبهایی هستیم و امیدوار هستیم تا در دولت انقلابی اصلاح و جبران گردد). حضرت امام از آرمان فلسطین و قدس شریف، به‏عنوان مسأله اول جهان اسلام و حمایت از ملتهای مظلوم و تحت ستم دفاع می‌کردند. مقام معظم رهبری و ملت ایران تا به امروز از این اصول برنگشته و از این به بعد هم تا پای جان در کنار این اصول خواهند ایستاد.

وی در پایان سخنان خود گفت : توجه به جوانان به عنوان سرمایه‏های نظام و جامعه و انقلاب از جمله‌ی مهم‌ترین اصول حضرت امام بود. حضرت امام جوانان را باور داشتند و به خاطر اعتقادی که به جوانان داشت، انقلاب پیروز شد و تداوم یافت.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18235
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 836 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب،پانزدهم خرداد را ماندگار کرد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.