افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
17
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران:

دیپلماسی عزت ، خط روح الله است

  • کد خبر : 18251
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
دیپلماسی عزت ، خط روح الله است
عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل در ماکو گفت : استقلال و رد سلطه از مهم‌ترین خصلت های امام است و دیپلماسی عزت ، خط روح الله است امام به هیچ عنوان نمی ترسید و از هیچ چیزی هراسی نداشت .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل با حضور مسئولین شهرستانی در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

در این برنامه پس از ختم قرآن و مداحی ، حجت الاسلام سید احمد غفاری قره‌باغی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران و استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی یک الگوی ویژه بود،افزود : دو سال قبل مبارزین یمن به ایران آمدند و با برادران ایرانی خود ملاقات کردند ؛ رزمندگان ایرانی از آنها پرسیدند شما چه امکاناتی داشتید عربستان را شکست دادید؟ آیا موشک داشتید؟پهپاد داشتید؟ که در پاسخ یکی از مبارزین یمنی گفت :ما از سوال شما تعجب می کنیم ما از مکتب امام خمینی رحمه الله الگوی مقاومت را آموختیم و دانستیم که مقاومت به موشک و پهپاد نیست بلکه به ایمان است .

حجت الاسلام قره باغی تصریح داشت : دنیا تلاش می کند تا الگوی مقاومتی که امام راحل به جهان معرفی کرده است دیده نشود لذا مکتب حضرت امام همان یاران خالص امام در دنیا خود را نشان دادند کسانی که اهل معرفت بودند و در اقصی نقاط عالم پیام امام را گرفتند کسانی همچون زکزاکی اهل نیجریه که عالم اهل سنت بود وی میگوید : تمام دیدار من با امام خمینی ۲۰ دقیقه طول نکشید ولی درین ۲۰ دقیقه کلا من را تغییر داد و زکزاکی رفت و ۲۰ میلیون نفر را در نیجریه عاشق امام خمینی کرد .

وی اذعان داشت : غرب در تلاش است نهضت و مکتب امام را جور دیگری نشان دهد و مقام معظم رهبری می گوید : ای مردم اگر امام غلط بر مردم آینده معرفی گردد انقلاب سیلی خواهد خورد .

وی با اشاره به خصوصیات امام گفت : امام سراسر عاطفه بود و می گویند آن قدر در مناجات شبانه خود گریه میکرد که دستمال ایشان کفاف ایشان را نمی داد و یک حوله هم برای ایشان تهیه کرده بودند لذا دشمن در تلاش است امام سراسر عاطفه را امام خشک معرفی کند .

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان ساخت : متاسفانه بعد از انقلاب این تحریف بیشتر شد و گروه های حزب الهی ما کمتر توجه به این مسئله می کنند لذا باید توجه داشت که هدف از کار جهادی تقرب به خدا و معنویت است بعضی از دوستان در کار جهادی خود اصل را فراموش میکنند گویا می خواهند چگوارا یا چریک تربیت کنند به دور از معنویت .

وی اظهار داشت : محافظ حضرت آقا می گوید سجده های نیمه شبانه آقا آنقدر طولانی میشود که ما نگران سلامتی ایشان می شویم همان آقایی که کوبنده پشت تریبون جهان را به تکاپو وا می دارد و حیله های دشمنان را خنثی میکند .

وی ادامه داد : دومین اصلی که در مکتب امام وجود دارد جایگاه مردم در نگاه امام است مردم نه برای انتخابات نه برای ویترین نه برای اینکه صف های نماز جمعه را پر کنند و بعد در جای دیگر به آنها بی توجهی شود بلکه امام جایگاه مردم را بالا می دانست و به آنها ارزش میداد لذا حضرت امام فرمودند که من با بنی صدر مخالف بودم اما مردم وی را انتخاب کردند من قبولش کردم .

حجت الاسلام قره باغی اظهار داشت : کنار ساختمان متروپل در آبادان زمین مسطحی وجود دارد که صاحبان دو خانه در آن زمین آمدند و به امدادگران گفتند که خانه ما مانع از آوار برداری است لذا خانه ما را ویران کنید ؛ این همان مردم است شما چه می شناسید مردم را ؟چه فرض کردید که وقتی رنگ شلواری عوض می شود می گویید این از انقلاب در آمده است ؟اگر اینگونه باشد این بی معرفتی و جاهلیت نسبت به انقلاب است .

وی گفت : من مسئول میشناختم عادت داشت تا ساعت ۳ بعد از ظهر کار کند و ساعت سه به بعد با تلفن دیگر برای خانواده خود وقت می گذاشت که یکی از مسئولین اصلاحات بود اما مسئول اصولگرایی میشناختم که کلا نسبت به این مردم خائن بود ؛و مسئول اصلاحات می شناختم که خادم مردم بود پس خارج از جناح باید مسئولین به فکر مردم باشند برای مردم ارزش قائل باشند .

استاد حوزه علمیه قم گفت : در مکتب خمینی اشرافیت جایی ندارد لذا آن مسئولی که پشت میز خود زیر باد کولر نشسته و به این مردم خیانت میکند و در اشرافی گری خود غرق شده است خائن به این انقلاب می باشد وی در ادامه این بحث به خاطرات هاشمی رفسنجانی در روز تاسوعا اشاره کرد که برای تفریح با فرزندان خود و جت اسکی به سد لتیان رفته بودند .

وی تاکید داشت : حاج قاسم سلیمانی شهید کاظمی و سایر شهدا که حافظین انقلاب بودند اما همه با اشرافی گری مخالف بودند لذا توجه کنیم که انواع خطرها رهبر را تهدید می‌کند اما حضرت آقا با یک ماشین پژو برای زیارت به جمکران می رود .

وی با بیان اینکه بهترین امنیت این است که فضا را امنیتی نکنیم ، تصریح داشت : وقتی مسئول احمقی با چند ماشین دودی که در جلو و عقب آن ۴ تا آژیر بر روی خودرو ها گذاشته شده است و وقتی به او متذکر می شویم می گوید شما از امنیت اطلاعی ندارید باعث امنیتی شدن فضا و به خطر افتادن جان مردم میشود باید به وی گفت : آیا امام شما اینطور بود یا حضرت آقا؟

وی مسئله استقلال و رد سلطه را از مهم‌ترین خصلت های امام خوانده و گفت : دیپلماسی عزت ، خط روح الله است امام به هیچ عنوان نمی ترسید و از هیچ چیزی هراسی نداشت لذا در جمعی حضرت آقا با اشاره به خاطره‌ای از امام راحل در خصوص این خصلت حضرت آقا گفت : به ماخبردادند که ۲ ناو آمریکایی وارد حریم آبی خلیج فارس شده اند و نمی دانیم ما باید چه کاری انجام دهیم لذا نیمه شب با آقای هاشمی رفسنجانی به محضر امام راحل رفتیم و او را به مکان ملاقات آوردند و قضیه را به او توضیح دادیم ایشان گفتند : هر دو ناو را بزنید آقای هاشمی در جواب گفت : آقا ناو ها عراقی یا برای کشور دیگری نیستند بلکه آمریکایی هستند اگر ما بزنیم آن‌ها هم خواهند زد ؛ حضرت امام راحل دوباره فرمودند هر دو را بزنید آقای رفسنجانی دوباره شروع به توضیح کرد و امام وسط صحبت او برخاست و حین رفتن گفت هر تصمیمی بگیرید من قبول می کنم و بنده را صدا زد و گفت : هر تصمیمی بگیرید قبول می کنم اما حرف همان است هر دو ناو را بزنید .

وی در پایان سخنان با بیان این مسئله که اگر بگویید رهبر مثل کوه ایستاده است جمله اشتباهی نیست ، تصریح داشت : یاران رهبر باید چون کوه بایستند ،مسئولین باید مثل کوه بایستند و به مردم خدمت کنند و در خدمت مردم باشند لذا باید برای انقلاب کسب اعتبار کنیم و به تعبیر قشنگ شعر سلام فرمانده طوری باشیم که مانند حاج قاسم به چشم امام زمان بیاییم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18251
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 951 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دیپلماسی عزت ، خط روح الله است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.