افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
18

مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اسلامی شهرستان ماکو

  • کد خبر : 18423
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۳
مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اسلامی شهرستان ماکو
مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اسلامی شهرستان ماکو با حضور مدیرکل مرکز اسلامی استان آذربایجان غربی ، امام جمعه مهاباد و مشاور استاندار اذربایجان غربی در امور اقوام و مذاهب ، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ، فرماندار ماکو و ائمه جمعه و فرماندهان سپاه سه شهرستان ماکو  ، شوط و پلدشت و سایر مسئولین در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اسلامی شهرستان ماکو با حضور حجت الاسلام فعال آذر مدیرکل مرکز اسلامی استان آذربایجان غربی ، ماموستا امامی امام جمعه مهاباد و مشاور استاندار اذربایجان غربی در امور اقوام و مذاهب ، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ، فرماندار ماکو و ائمه جمعه و فرماندهان سپاه سه شهرستان ماکو  ، شوط و پلدشت و سایر مسئولین در سالن آمفی تئاتر آموزش و پرورش شهرستان ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا حجت الاسلام حسین باقری مسئول سابق مرکز اسلامی ماکو ضمن ارائه گزارش فعالیت و بیان مشکلات موجود در منطقه پرداخت و خواستار رسیدگی مسئولین شد .

***هدف اصلی مسئولین خدمت به خلق  در راستای جلب رضایت خداوند باشد***

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ۶ ساله حجت الاسلام باقری گفت :خداوند در وجود هر انسانی غرایز مختلفی قرار داده است .

وی افزود : طرفداران بعضی از مذاهب و فرقه ها می گویند اگر انسان بخواهد به کمال برسد باید این غرایز را سرکوب کند در حالی که دین اسلام می گوید باید این غرایز هدایت شود لذا ما معتقدیم خداوند هیچ چیزی را بی جهت و بدون هدف خلق نکرده است و غرایز ای که خداوند در وجود انسان قرار داده همه کارایی و جای خاصی دارد که باید از آن استفاده کرد فقط باید در مسیر درستی هدایت گردد

حجت الاسلام هاشمی تاکید داشت : مسئولین باید در مسئولیت و مقام دنیوی خدمت به خلق خدا را در راستای جلب رضایت خداوند در دستور کار خود قرار دهند و آن میزان فعالیتی را که مسئول بالادستی به آنها داده میشود نمی تواند به موفقیت برساند مگر اینکه از خداوند متعال استمداد کند .

***نگاه دینی به یک مسئولیت نگاه امانت داری می باشد***

در ادامه این برنامه دکتر محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حجت الاسلام باقری ، گفت:  همگی باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و در مسیر وحدت و پیشرفت جامعه اسلامی تلاش کنیم

وی افزود : نگاه دینی به یک مسئولیت نگاه امانت داری می باشد و حفظ ارزشهای امانت به دوش تک تک ما است و انشالله نگاه مقابل امانت که نگاه طعمه ای است در ذهن هیچ یک از ما خطور نکند .

***وظایف امروز همه ما تشریح بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیینی مقام معظم رهبری است***

در ادامه نادر کاظمی فرماندار شهرستان ماکو با تقدیر و تشکر از فعالیت های حجت الاسلام باقری گفت : دولت فعلی با ۱۳۶۷ هزار میلیارد تومان بدهی دولت را تحویل گرفته است و دولت روحانی نیز دولت را با ۸۸ هزار میلیارد تومان از دولت احمدی نژاد تحویل گرفته بود لذا این دولت هم باید بدهی ها را بدهد هم فعالیت انجام دهد لذا با این شرایط امکان دارد مشکلاتی در منطقه وجود داشته باشد .

وی در پیگیری های بیانات مقام معظم رهبری افزود : مقام معظم رهبری می فرمایند باید همه تلاش کنند تا هیچ خللی به اتحاد شیعه و سنی وارد نشود زیرا اختلاف بین شیعه و سنی توطئه انگلیسی ها می باشد لذا شناخت دشمن و نقشه آنان از شاخصه های اصلی انقلابی گری است ؛ امروز دشمن تمام تلاش خود را برای اختلاف بین مسلمانان به کار گرفته است که باید بیدار و آگاه باشیم .

فرماندار ماکو تصریح داشت : با حضور مردم در صحنه های انقلاب نقشه دشمن نقش بر آب شده است که در تشیع پیکر سردار دلها به عینه اتحاد اسلامی به رخ دشمنان کشیده شد ؛دشمنان تلاش دارند با استفاده از هر ابزاری بر طبل تفرقه بکوبند لذا باید در کنار هم با همدلی پرچم را بر دست صاحب اصلی آن آقا امام زمان (عج) برسانیم .

وی تاکید داشت : یکی از وظایف امروز همه ما تشریح بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیینی مقام معظم رهبری است که باعث ناامیدی و نابودی دشمنان است .

***امروز هر کس درد دین دارد باید به وحدت فکر کند***

در ادامه این برنامه حجت الاسلام فعال آذر مدیریت مرکز اسلامی استان آذربایجان غربی گفت : امروز هر کس درد دین دارد باید به وحدت فکر کند .

وی افزود : بعضی از افراد میگویند چون در ایران دین وجود دارد و در اروپا نیست ،کشورهای اسلامی ملزم به رعایت دین شده و در بدبختی زندگی می کنند و حال آنکه اروپایی ها که دین ندارند در رفاه زندگی می کنند و این باعث فلاکت و بدبختی است لذا در جواب این افراد باید گفت این وحدت است که در اروپا باعث رفاه شده است در جامعه اسلامی افرادی که خودفروخته به تفکرات دشمن هستند با تن دادن به تفرقه افکنی دشمنان بر طبل تفرقه می کوبند و آسایش و آرامش را از مردم سلب می کنند لذا باید با شناسایی حیله دشمنان وحدت خود را حفظ و به ریسمان خدا چنگ بزنیم چرا که دشمن مشترک ما یهود است .

وی تصریح داشت : خداوند در قرآن می فرماید شدیدترین دشمن پیامبر و انقلاب ما یهود است چرا که انقلاب ما از مسیر پیامبر خارج نشده چون هم شدیدترین دشمن پیامبر و هم شدید ترین دشمن ما یهود است .

***استان آذربایجان غربی نگار نامه اقوام ، مذاهب و ادیان است***

در ادامه دکتر ماموستا امامی امام جمعه مهاباد و مشاور استاندار اذربایجان غربی در امور اهل سنت گفت : استان آذربایجان غربی نگار نامه اقوام ، مذاهب و ادیان است که به صورت برادران یک جا جمع شدیم .

وی افزود : اسرائیل در اظهارات اخیر خود گفته است که ما جنگ را تا الان نیابتی می کردیم من بعد به داخل ایران می کشیم .

وی افزود حضرت آقا در دیدار اخیری که کارگزاران حج با ایشان داشتند فرمودند : بهترین چیزی که اسرائیل می تواند از طریق آن بر ایران ضربه بزند تفرقه بین اقوام و مذاهب است .

وی صریح داشت : غربی‌ها در حمایت از همدیگر کم نگذاشته‌اند ای کاش مسلمانان نیز همچون امام و رهبر معظم و سردار سلیمانی و شهدا از آرمان های فلسطین حمایت کنند .

وی با اشاره به سفر اخیر ای که در قالب هیئتی به منطقه لبنان داشت گفت متاسفانه سرانه ارتجاع منطقه و امپراتوری رسانه طوری جوسازی کردند که مردم میگویند سنی ها در ایران در محدودیت کامل هستند و یا زندانی یا از کشور اخراج می شوند ؛ که ما وقتی از شهدا به بزرگواری یاد می کردیم یا از مسئولین تشکر میکردیم در لبنان تعجب می کردند ؛توافقی شد که انشاالله زمینه ای فراهم گردد تا از لبنان به منطقه بیایند و فعالیت‌های مساجد را در ایران ببینند .

در ادامه این برنامه ماموستا آقاخانی به عنوان فرد شاخص ماموستا های منطقه بیاناتی ایراد نمود .

سپس از خدمات ۶ ساله حجت الاسلام باقری تقدیر و تشکر و جناب آقای قادر عباس زاده به عنوان مدیر جدید مرکز اسلامی شهرستان ماکو منصوب گردید .

در پایان عباس زاده گفت : تمام تلاش خود را در جهت رسیدگی به امورات مرکز اسلامی خواهیم کرد تا بیش از پیش شاهد وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی باشیم .

لازم به ذکر می باشد که حسین باقری ۶ سال مسئول مرکز اسلامی ماکو به عنوان مسئول جدید مرکز اسلامی مهاباد معرفی گردید وی مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی میاندوآب را در سابقه خود دارد .

مسئول جدید مرکز اسلامی شهرستان ماکو قبل از این طی سه سال به عنوان کارشناس مرکز اسلامی مهاباد مشغول خدمت بوده است .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18423
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1380 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز اسلامی شهرستان ماکو بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.