افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
12
امام جمعه ماکو :

تغییر راهبردها؛ نشان از استیصال صهیونیستها دارد

  • کد خبر : 18490
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
تغییر راهبردها؛ نشان از استیصال صهیونیستها دارد
امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : بررسی حوادث در طول یکسالی که سپری شده، نشان می‌دهد؛ میزان جراحتی که اسرائیل در خاک خود متحمل شده به مراتب بیشتر از جراحتهایی است که به ایران وارد کرده است.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : اجرای قانون عین عدالت است و همه در مقابل آن یکسان هستند .

وی افزود : به برکت نام شهید آیت الله بهشتی، هر ساله هفته بزرگداشت قوه قضاییه از اول تا هفتم تیر ماه برگزار می‏شود. خداخواهی، ولایتمداری و قانونمداری، سه محور اصلی تمام تلاش‏های شهید آیت الله بهشتی بود که دستگاه قضایی نیز با تأسی به این سه محور اساسی باید تمام برنامه‏های خود را به پیش ببرد.

وی با اشاره به خصوصیات شهید چمران گفت :  شهید چمران انسانی مؤمن و بصیر بود . روز شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران به نام روز بسیج اساتید نیز نامگذاری شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهید دکتر چمران گفت : مقام معظم رهبری در توصیف شهید چمران‌ می‌فرماید: این شهیدبزرگوار، انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، با صفا، اهل مناجات، دارای روحیه‌ای لطیف و بی اعتنا به نام و مقام دنیا بود. لذا امروز، اساتید عزیز نیز باید این ویژوگیهای شهید چمران را به عنوان بهترین الگو برای خود قرار دهند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه  بسیج سازندگی نمادخدمت به مردم است ، گفت : بیست و هفتم خرداد ماه، مصادف با سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (رض) است. بعد از آنکه جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تقلیل یافت، مقام معظم دستور تأسیس بسیج سازندگی را دادند تا کارهای جهادی در کشور توسط این نهاد انقلابی انجام پذیرد. امروز بسیج سازندگی نماد خدمت به مردم باشد.

وی با اشاره به سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و همچنین روز اصناف، گفت :  در صدر اسلام، این عزیزان مهم‌ترین نقش را در روایت احادیث از اهل بیت عصمت طهار، ایفا کردند، و همچنین در پیروزی و تداوم انقلاب، یار و یاور امامین انقلاب بودند. امروز نیز بازاریان عزیز باید، در تبلیغ دین الهی، با حضور خود در نمازهای جمعه و جماعات و برگزاری مراسمات مذهبی، نقش خود به خوبی ایفا کنند. و در جراحی اقتصادی باید با رعایت انصاف، یار و یاور دولت سیزدهم باشند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان گفت : تغییر راهبردها؛ نشان از استیصال صهیونیستها دارد .

وی افزود : نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اخیرا اعلام کرد که سیاست رژیم صهیونیستی نسبت به ایران تغییر کرده است و در این خصوص گفت: «ما دکترین اختاپوس را به اجرا گذاشته‌ایم و بعد از این نیز، با گروههای نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم. ما، معادله‌ی جدیدی را تدوین کرده و سر اختاپوس هدف قرارمی‌دهیم.

حجت الاسلام هاشمی تصریح داشت : صهیونیستها و به تبع آن آمریکا و اروپاییها شدیداً بر این باورند که «جریان مقاومت» در غرب آسیا، به مانند یک هشتپا است که سر آن در تهران قرار دارد و پاها و شاخکهای آن، در کشورها و گروههای هم‌پیمان ایران قرار دارد. اینها معتقدند که درطول این چند سالی که سپری شده، اشتباه بزرگی کرده‌اند و جریان مقاومت را در سوریه و عراق و لبنان قلع و قمع کرده و صدها میلیارد دلار هزینه داده‌اند و کمتر نتیجه گرفته‌اند.

وی خاطر نشان ساخت : بررسی حوادث در طول یکسالی که سپری شده، نشان می‌دهد؛ میزان جراحتی که اسرائیل در خاک خود متحمل شده به مراتب بیشتر از جراحتهایی است که به ایران وارد کرده است.

امام جمعه ماکو در \ایان سخنان خود گفت : همزمان شدن سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص راهبرد موسوم به «هدف قراردادن سر هشتپا» با قعطنامه اخیر آژانس بین‌المللی اتمی ، این کد تحلیلی به ما می‌دهد که رژیم صهیونیستی در صدور این قطنامه به طور مستقیم، آژانس را تحریک کرده است. اما به خاطر دو دلیل عمده، راهبرد جدید اسرائیل نیز با شکست مواجه خواهد شد. اولین دلیل عبارت از این است که، رژیم صهیونیستی، نه‌تنها توان عبور از دستان هشت پای ایران را ندارد؛ بلکه اتفاقا بخش عمده‌ای از عملیاتهای داخل سرزمینهای گروههای مقاومت، از داخل سوریه، عراق و لبنان هدایت می‌شود. دومین دلیل نیز عبارت از این است که؛ خود مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کرده‌اند: راهبرد «هدف قراردادن سر هشتپا» یک اقدام غیر ضروری است و ممکن است انگیزه ایرانیا را نسبت به انتقام افزایش دهد. قرآن کریم می‌فرماید: ﴿ یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِأفْواهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ ﴾ .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18490
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 710 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تغییر راهبردها؛ نشان از استیصال صهیونیستها دارد بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.