افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
16
امام جمعه ماکو :

احداث یک شهرک سنگ در منطقه می‌تواند، زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سنگ را فراهم نماید

  • کد خبر : 18612
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
احداث یک شهرک سنگ در منطقه می‌تواند، زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سنگ را فراهم نماید
امام جمعه ماکو گفت : متأستفانه اکثر معادنی که استخراج می‌شود به صورت خام به شهرهای دیگر فروخته می‌شود. احداث یک شهرک سنگ در منطقه می‌تواند، زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سنگ را فراهم نماید و در این کارخانجات معادن استخراج شده به ارزش افزوده تبدیل شده و زمینه‌ی توسعه‌ی اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان عزیز را فراهم کند. 

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به حقوق بشر آمریکایی گفت : روزهای «ششم تا دوازدهم تیرماه» به ‏عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نمونه هایی از حقوق بشر آمریکایی گفت : در ششم تیر ماه مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر تهران ترور کردند ، در هفتم تیرماه حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند و در اثر آن انفجار شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران انقلاب و حضرت امام به شهادت رسیدند ، در هشتم تیرماه مناطق مسکونی شهر سردشت را توسط بمب‌افکن‌های عراقی بمباران شیمایی کردند ،در دهم تیر ماه بخاطر عملیاتی کردن کودتای ۲۸ مرداد، عملیات آژاکس توسط آمریکا تصویب گردید ، در دوازدهم تیر ماه ناوگان آمریکایی، به هواپیمای مسافربری ایران، در خلیج فارس حمله کرد ،آمریکا، همه‌ی این جنایات را به نام حمایت از حقوق بشر در ایران انجام داده است. این معنای حقوق بشر آمریکایی است. به طوری که حضرت امام می‌فرماید : «آنهایی که بشر را پایمال می‏کنند، دم از حقوق بشر می‏زنند! آنهایی که از آن‏ور دنیا آمده ‏اند و این‏ور دنیا را به آتش کشیده‏ اند ، از حقوق بشر صحبت می‏کنند.»

امام جمعه ماکو در خصوص مطالبه از مسئولین گفت : متأستفانه اکثر معادنی که استخراج می‌شود به صورت خام به شهرهای دیگر فروخته می‌شود. احداث یک شهرک سنگ در منطقه می‌تواند، زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سنگ را فراهم نماید و در این کارخانجات معادن استخراج شده به ارزش افزوده تبدیل شده و زمینه‌ی توسعه‌ی اقتصادی منطقه و اشتغال جوانان عزیز را فراهم کند.

وی در پیگیری مطالبات مردمی گفت : از جمله‌ی مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان ماکو که در سال گذشته در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد، احداث جاده‌ی کمربندی قلیشلانمیش یا جاده‌ی روستای دانالو به طول بیش از چهار کیلومتر، و آسفالت و بهسازی جاده کشمش تپه به آواجیق به طول سیزده کیلومتر و نیم می‌باشد. به حمدالله امروز این مطالبات مردم توسط منطقه‌‌ی آزاد ماکو محقق گردید و جاده‌ی قلیشلانمیش، با اعتبار اولیه بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان، و بهسازی آسفالت جاده‌ی کشمش تپه به آواجیق با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، با پیمانکار قرارداد بسته شده و انشاء الله از به زودی پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.

حجت االاسلام هاشمی افزود : کلاً منطقه آزاد ماکو با برنامه‌ریزی سه ساله، در قالب ۲۰ پروژه‌ی عمرانی، زیرساختی و محرومیت‌زدایی (از جمله بزرگراه، مدرسه، آبرسانی، شهرک سازی و امثال ذلک، بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است. همه‌ی این کارها در سایه‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خون پاک شهدا و مسئولین دلسوز نظام اسلامی است محقق شده است.

لازم به ذکر میباشد بین الصلاتین به مناسیت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مراسم مولودی خوانی توسط حامد رسول زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت و قرعه کشی از بین نمازگزاران برگزار شد .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=18612
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 475 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای احداث یک شهرک سنگ در منطقه می‌تواند، زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی سنگ را فراهم نماید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.