افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 23 April , 2024
15
در ماکو برگزار شد:

راهپیمایی کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران در بازرگان /غدیر خم یک ولایت الهی است

  • کد خبر : 19244
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
راهپیمایی کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران در بازرگان /غدیر خم یک ولایت الهی است
کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران با در دست داشتن پرچم به نام 14 معصوم فاصله بین موکب گل نرگس بازرگان تا مسجد جامع این شهر را راهپیمایی کردند .

به گزارش مرزداران ؛ کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران با در دست داشتن پرچم به نام ۱۴ معصوم فاصله بین موکب گل نرگس بازرگان تا مسجد جامع این شهر را راهپیمایی کردند .

در این برنامه که با حضور پرشور مردم در بازرگان برگزار شد .

پس از این برنامه خادمین مسجد مقدس جمران در مسجد جامع بازرگا ن حضور پیدا کردند و مردم به زیارت پرچم های مقدس بارگاه ائمه پرداختند .

در این برنامه حجت الاسلام مجتبی اصغری امام جماعت مسجد جامع بازرگان در توصیف و اهمیت غدیر خم گفت : ۱۲ امام در فاصله غدیر تا قیامت است .

وی با بیان اینکه غدیر خم یک ولایت الهی است گفت : غدیر خم حکم اتمام و مجوز اساسی برای اتمام نبوت است که ارزش و جایگاه والای امامت را مشخص مینماید .

وی افزود : همه پیامبران قبل از پیامبر اکرم (ص) در سایه ولایت ائمه (ع) می باشد .

وی با اشاره به ایه “علیٌ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ…”  تصریح داشت : آیه اِکمال بخشی از آیه سوم سوره مائده است. این آیه از جمله دلایل شیعه برای اثبات امامت و خلافت حضرت علی(ع) معرفی شده است .در این آیه از روزی سخن به میان آمده که چهار امر مهم در آن رخ داده است، که آنها عبارتند از: مأیوس شدن کفار، کامل شدن دین، تکمیل نعمت الهی و پذیرش دین اسلام به عنوان آئین نهایی انسان‌ها. شیعیان بر اساس احادیث اهل بیت(ع) معتقدند، با اعلام ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) برای پیامبر(ص) در این روز، این امور محقق گردید .

امام جماعت مسجد جامع بازرگان ادامه داد : پیامبر اکرم (ص) به منزل حضرت فاطمه زهرا (س) رفت و پس از احوال پرسی با خانم فاطمه زهرا و پرسیدن احوال امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ، خانم فاطمه منتظر شد اما پیامبر احوال امام (ع) را نپرسید که خانم فاطمه علت را جویا شد که پیامبر(ص) فرمودند : فاطمه جان چون وضو نداشتم نام علی را نیاوردم البته این سخن پیامبر پیامی برای ما میباشد چون پیامبر(ص) طهارت محض است .

پیامبر (ص) میفرمایند : ذکرُ علیُ عبادتُ “ذکر علی عبادت است ” پس برای بردن نام علی(ع) وضو لازم است .

وی خاطر نشان ساخت : غدیر می رود جهانی و متصل به ظهور امام زمان (عج) شود در این خصوص علامه مجلسی میفرماید : خداوند یک شبه اسباب ظهور را فراهم میکند و اکنون ما نیز مشاهده میکنیم سرود سلام فرمانده جهانی شد و همه عالم حتی اسرائیل مجبور شد آن را در رسانه خود پخش کند تا متن آن را ترجمه و تحلیل کنند .

لازم به ذکر میباشد در این برنامه مولودی خوانیبه مناسبت عید غدیر نیز توسط مادحین اهلبیت فتح الله زاده و کبیر خو (خادم مسجد مقدس جمکران ) برگزار شد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19244
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 869 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راهپیمایی کاروان خادمین مسجد مقدس جمکران در بازرگان /غدیر خم یک ولایت الهی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.