افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
9
امام جمعه ماکو :

امروز دست اندرکاران فرهنگی با الهام‌گیری از ائمه باید برای جهاد تبیین قیام کنند

  • کد خبر : 19610
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
امروز دست اندرکاران فرهنگی با الهام‌گیری از ائمه باید برای جهاد تبیین قیام کنند
امام جمعه ماکو گفت :امروز اگر خانواده‌ها، معلمین و اساتید عزیز ، جوانان و نوجوانان را با قرآن و روایات و سیره‌ی عملی اهل بیت عصمت و طهارت و مخصوصا سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ص) آشنا کنند، دشمن نخواهد توانست با ایجاد شبهات اخلاقی، اعتقادی و سیاسی ، آنها را از مسیر دین الهی منحرف کند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : امروز باید برای زنان ما، زینب کبری و خاندان امام حسین (ص) الگوی حجاب و عفاف باشند. اهل بیت امام حسین در عین حال که در حماسه بزرگ کربلا مشارکت کرده و دِین خود را به این رسالت بزرگ اجتماعی ادا نمودند، حجاب و عفاف خود را نیز مراعات کرده و اُسوه همگان شدند.

وی افزود : این مساله درسی برای مردان جامعه ماست که امام تا آخرین قطره خون اجازه ندادند دشمن نسبت به زن و بچه و حریم او کوچک‌ترین تعرضی داشته باشند؛ و سعی کردند آنها را از قرار گرفتن در معرض نامحرم حفظ کنند و این امر، غیرت دینی و مردانگی حضرت را، نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی نشان می‌دهد.

امام جمعه ماکو با اشاره به منشور نسل جوان در سیره امام صادق (ص) گفت : بیست و یکم مرداد ماه مصادف با روز جهانی جوان می‌باشد. در هر جامعه‏ای جوانان و نوجوانان، گنجینه‏ های ارزشمندی هستند که اگر مربیان و متولیان امر، برای این قشر بزرگ سرمایه گذاری خوبی کنند، جامعه آینده را از نظر سلامتی و حفظ ارزش‏ها و فرهنگ، بیمه خواهند کرد. امام صادق (ص) در مورد سرمایه گذاری معنوی برای نسل نو و حفاظتِ جوانان و نوجوانان از گروه‏های منحرف و کج اندیش، می‏فرماید: جوانان خود را با احادیث ما آشنا کنید قبل از این که مرجعه (یکی از گروه‏های منحرف) بر شما پیشی گیرند.

وی تصریح داشت : امروز اگر خانواده‌ها، معلمین و اساتید عزیز جوانان و نوجوانان را با قرآن و روایات و سیره‌ی عملی اهل بیت عصمت و طهارت و مخصوصا سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ص) آشنا کنند، دشمن نخواهد توانست با ایجاد شبهات اخلاقی، اعتقادی و سیاسی ، آنها را از مسیر دین الهی منحرف کند. امروز دست اندرکاران فرهنگی، مخصوصا مربیان و اساتید با الهام‌گیری از امام سجاد (ص) و حضرت زینب کبری (ع) باید برای جهاد تبیین قیام کنند.

حجت الاسلام هاشمی در خصوص ماهواره‌ی خیام گفت : همانطوری که در رسانه‌ها شنیدید، دانشمندان ایرانی، در هفته‌ی جاری ماهواره‌ی خیام را به فضا پرتاب کردند. مهم‌ترین کارکرد این ماهواره جمع‌آوری و ارسال اطلاعات راهبردی در زمینه‌ی مصارف صلح آمیز کشاورزی، زیست محیطی، اقلیمی، آب و هوا و امثال ذلک است.بسیاری از دانشمندان معتقدند که در آینده‌ای نه چندان دور؛ کشوری می‌تواند در صحنه‌ی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که در چند عرصه به توانمندی‌های لازم و خودکفایی نسبی یا کامل رسیده باشد. از جمله‌ی این عرصه‌های راهبردی، حضور در فضا است. به حمد الله ایران اسلامی نیز به این قدرت دست یافته است.

وی با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه اذعان داشت : روز جمعه گذشته، رژیم صهیونیستی برای بار دیگر نوار غزه را مورد هدف حملات هوایی خود قرار داد. در مقابل این جنایات، مقاومت فلسطین نیز سرزمینهای اشغالی را موشکباران کرده و رژیم صهیونیستی را مجبور کرد تا اعلام آتش بس نماید. مقاومت فلسطین با موشکباران سرزمینهای اشغالی، به دنیا اعلام کردند که موشکهای سجیل، بدر ۳، اس ۴۰، سعیر، اعطا و فجر ۵ ایران، پدافند هوشمند گنبد آهنین را نفوذ پذیر و شکست پذیر کرده است لذا سیدمقاومت درسخنرانی عاشورایی خوداعلام کردند: «تنها راه آزاد سازی فلسطین مقاومت است و قلب محور مقاومت نیز ایران است.

وی افزود : تا به امروز، هیچ یک از روندهای سیاسی و دیپلماتیک، در موضوع فلسطین نتوانسته حقوق مردم فلسطین را تضمین کند و باعث توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی شود. در عین حال که تنها عامل بازدارنده و ضربه زننده به رژیم صهیونیستی، قدرت مبارزاتی گروههای مقاومت فلسطین بوده است.

وی با اشاره به سالروز آزادی اسرا در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری در مقام و منزلت‌آزادگان فرمودند: آزادگان، گوهرهای بازیافته از ذخیره ایمان والماسهای درخشان و آموزده‌ترین فرزندان ملت ایران هستند.

وی در خصوص مطالبات مردمی تاکید داشت : از جمله مطالبات مردم روستایی، به‌سازی و آسفالت راههای هندور و دیبک بود که به حمدالله هردوی این راه‌ها، از جمله مصوبات سفر شهرستانی استاندار محترم بود. امیدواریم مسئولین امر هر چه سریعتر مقدمات اجرایی این پروژه‌ها را فراهم کنند تا مردم هندور و دیبک از منافع این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19610
  • ارسال توسط :
  • 702 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امروز دست اندرکاران فرهنگی با الهام‌گیری از ائمه باید برای جهاد تبیین قیام کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.