افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
12
امام جمعه ماکو :

متنی که از ناحیه‌ی غرب برای مذاکرات وین تنظیم شده، یک توافق برد برد نیست

  • کد خبر : 19649
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
متنی که از ناحیه‌ی غرب برای مذاکرات وین تنظیم شده، یک توافق برد برد نیست
امام جمعه ماکو گفت : غرب به جای اینکه بخواهد در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران بحثی بکند، فقط در مورد رفع تحریم‌های ظالمانه‌ی غرب سخن گفته است. غرب در این مذاکرات می‌خواهد به ایران امتیاز ناچیز بدهد و در مقابل آن امتیاز بیشتری بگیرد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : امروز رهبر معظم انقلاب و دولت و مجلس و مردم در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار و غرب، عزتمندانه ایستاده و قاطعانه جواب آنان را می‌دهند. این عزت را رهبری و دولت و مجلس و مردم، از سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین و امام سجاد به ارث برده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسجد؛ محل عبادت، دعا، کار فرهنگی و اجتماعی است ، گفت : در روز مسجد در سال ۱۳۴۸ مسجد الاقصی که قبله‌ی اول مسلمانان جهان است، توسط صهیونیستها به آتش کشیده شد. در عین حال که این روز را گرامی داشته، عاملین اصلی این جنایت را محکوم می‌کنیم .

وی مسجد را اولین خانه توحید، کانون هدایت و ارشاد، پایگاه ضد ستم و خانه خدا در زمین عنوان کرده و گفت :  در هر نطقه از کره‌ی خاکی مسجد باشد، نشانه‌ی عظمت دین مبین اسلام و بیانگر وجود افراد مسلمان در آن منطقه است.

وی تصریح داشت : مسجد نه تنها محلی برای نماز و دعا عبادت و راز و نیاز با خداوند تبارک و تعالی است؛ بلکه یک زیارتگاه است و رفتن به مسجد ثواب و پاداش دارد لذا مساجد از صدر اسلام تا به امروز علاوه بر اینکه جایگاه پرستش، نیایش و فعالیتهای فرهنگی و دینی بود، با استفاده از پایگاه مردمی، به حل مشکلات اجتماعی نیز توجه داشته است.

وی خاطر نشان ساخت : مسجد می‌تواند آگاهی‌های سیاسی نیروهای حزب الله را رشد دهد. در زمان پیغمبر اکرم (ص)، جهت‌گیری‌های سیاسی اسلام در قالب آیات وحیانی قرآن کریم مطرح می‏شد. این آیات، گاهاً در مقابل کفار و یهود و منافقین موضع‏گیری می‏کرد، و در برهه‌ای از زمان، توطئه‏های دشمنان را افشاء می‏نمود، از نشست‌های سرّی و نقشه‏های شوم آنان پرده بر می‏داشت. به شایعات دشمن پاسخ می‏داد، شبهات آنان را مطرح و نقد می‏کرد. جهادگران پاک باخته را، برای جهاد درراه خداوند تشویق، آنان را به بهشت جاودان بشارت می‏داد. فراریان از جنگ و مرگ را نکوهش می‏کرد و اطاعت از فرماندهی را توصیه، وحدت را تکلیف، و مسلمانان از دوستی و هم پیمانی با کفار و منافقین بر حذر می‏داشت و آیاتی که در مقام بیان مواضع سیاسی اسلام مطرح می‏گردد و همچنین اوامر سیاسی شخص نبی مکرم اسلام (ص)، غالبا در مساجد بیان می‏شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ظرفیت های مساجد گفت : امروز نیز مساجد، ظریفت‌های خوبی دارند. لذا متولیان امر می‌توانند مشکلات خانواده‌ها را حل کنند. مهارتهای زندگی را به خانواده‌ها آموزش دهند، و در بحران‌های خانوادگی مداخله کنند.  از خانواده‌های آسیب دیده سرکشی‌ کنند و مراکز مشاوره‌ی خانواده در مساجد ایجاد نمایند. و ده‌ها کار فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و ورزشی را در مساجد انجام دهند. در این صورت است که این مساجد، به مساجد طراز انقلاب تبدیل خواهد شد.

امام جمعه ماکو در پاسخ به این سوال که : غرب در مذاکرات وین چه می‌خواهد ؟ ، گفت : از جمله‌ی مسائل مهم سیاسی مذاکرات وین است. غرب دراین مذاکرات، به جای اینکه بخواهد در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران بحثی بکند، فقط در مورد رفع تحریم‌های ظالمانه‌ی غرب سخن گفته است. متنی که از ناحیه‌ی غرب برای این مذاکرات تنظیم شده، یک توافق برد برد نیست، بلکه غرب در این مذاکرات می‌خواهد به ایران امتیاز ناچیز بدهد و در مقابل آن امتیاز بیشتری بگیرد. مذاکره کنندگان در وین نیز، به هیچ وجه این متن را امضا نکردند. لذا مجلس، دولت و ملت ایران به هیچ‌وجه، تا زمانی که منافع ملت ایران در این مذاکرات تأمین نشود، زیر بار زیاده‌خواهی‌های غرب نخواهد رفت.

وی در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت : در خصوص بازگشت آمریکا به برجام نیز، مقام معظم رهبری می‌فرماید: بازگشت آمریکا به برجام در زمانی معنا پیدا می‌کند که تحریم‌های ایران برداشته شود. در عین حال مسائل خسارتها هم وجود دارد که در مراحل بعدی دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=19649
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 721 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای متنی که از ناحیه‌ی غرب برای مذاکرات وین تنظیم شده، یک توافق برد برد نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.