افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
15
به مناسبت هفته دفاع مقدس در ماکو برگزار شد:

مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزی و نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار

  • کد خبر : 20123
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزی و نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار
مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزی و زنگ مقاومت و ایثار همزمان با شروع سال تحصیلی و با حضورمسئولین شهرستانی در ماکو و بازرگان نواخته شد .

به گزارش مرزداران ؛  مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزی و زنگ مقاومت و ایثار همزمان با شروع سال تحصیلی و با حضورمسئولین شهرستانی در ماکو و بازرگان نواخته شد .

 در این برنامه در ابتدا حسین رضایی رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک هفته دفاع مقدس آغاز مهرماه و تسلیت ایام دهه  صفر گفت: ما در شرایطی قرار داریم که تقارن با هفته  دفاع مقدس دارد قبل از این  که انقلاب پیروز شود ژاندارم آمریکا در منطقه حضور داشت و آمریکا سعی کرد تا حرکت انقلاب را متوقف کند اولین حرکت دشمن از منطقه طبس شد

 وی افزود: برای اینکه نگذارند انقلاب رشد کند در همسایگی کشور ایران صدام دیوانه را پیدا کرده و تجهیز کردند تا به کشور ایران حمله کند  اما جنگی قرار بود در یک هفته تمام شود هشت سال طول کشید .

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ماکو گفت :  از اول انقلاب ما در تحریم اقتصادی هستیم پس از هشت سال نیز دشمن آرام نشسته و دست ترور شخصیت ها زد ؛  ما در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز تقدیم کردیم امروز باید گوش به فرمان حضرت آقا باشیم پس اگر امروز رهبر فرمان دهد سر از بدن خواهیم شناخت چرا که امروز دشمن اعتقادات و مقدسات ما را نشانه قرار داده است.

حسین رضایی تصریح داشت :  آموزش پرورش امروز آموزش و پرورش ۳۲ سال گذشته نیست در ۳۲ سال گذشته لیبرال ها حاکم بودند امروز حکومت و دولت انقلابی روی کار است ؛  لذا امروز دشمن باید بداند اجازه نخواهیم داد جای هیچ چیزی با جای شهدا تغییر پیدا کند ما به عنوان فرزندان امام خامنه ای اجازه نخواهیم داد فرمان ایشان زمین بماند .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو  ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت پیامبر (ص)و امام حسن مجتبی (ع)گفت :  هدف آمریکا از ایجاد فتنه این است که جوان ایرانی نتواند در میدان تهذیب نفس موفق شود .

 وی افزود :  علامه طباطبایی در کتاب اسلام و اجتماع نوشته است اکثر جنگهایی که پیامبر انجام داده اند  در مدینه اتفاق افتاده است به این دلیل از زمانی که شخصیت پیامبر شکل پیدا کرده است دشمن همواره سعی کرده بر پیکره اسلام ضربه وارد کند؛ همان اتفاق در تاریخ تکرار شده است و انقلاب به امامت امام خمینی در مقابل ظلم جهان شکل پیدا میکند که مهمترین هدف آن ایجاد حاکمیت اسلامی بود .

 وی تصریح داشت :  آمریکا بعد اینکه ایران اسلامی شکل پیدا کرد منافع خود را در دنیا در خطر دید و آمد با فتنه های مختلف سعی کرد تا منافع خود را  حفظ نماید اما وقتی با فتنه و جنگ ها نتوانستند نتیجه بگیرند به ترور شخصیت های مهم روی آوردند و برای اینکه بتوانند به خواسته های خود دست پیدا کنند هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند.

 امام جمعه ماکو اضافه کرد :  دلاور مردان از جان خود گذشتند اما اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور جدا گردد پس از پیروزی انقلاب حضرت امام به صورت   صریح به رزمندگان  گفت برخودتان غرور نگیرید چرا که خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که با توجه به تعداد نفرات رزمندگان اسلام در مقابل نفرات دشمنان مشخص بود که قدرت خدا در پشت این پیروزی ها بود ؛ و دشمن وقتی دیدن می تواند در مقابل ایران به ایستد از جبهه علم وارد شد و شهدای زیادی را در این راه دادیم .

 حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان ساخت :  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما بیش از یازده برابر از دیگر کشورها پیشرفت علمی داشتیم .

  وی تاکید داشت :  دشمن برای اینکه ضربه بزند امروز از طریق حجاب و عفاف وارد شده است که باید جوانان و نوجوانان در راه  تهذیب نفس تلاش کنند .

لازم به ذکر می باشد در این برنامه گروه سرود به اجرای سرود پرداخت و از فرماندهان سپاه و مرزبانی و انتظامی با اهدای دسته گل تجلیل شد ، سپس زنگ مقاومت  و ایثار و شروع مدارس توسط مسئولین نواخته شد .

 این برنامه در  دبیرستان دخترانه حضرت زینب ماکو و پس از آن در مدرسه گلزار بازرگان برگزار شد. 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20123
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 759 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم صبحگاه مشترک دانش آموزی و نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.