افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
12
همزمان با 28 صفر در ماکو برگزار شد :

مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) /اجتماع بزرگ مردم ماکو در محکومیت آشوب های اخیر

  • کد خبر : 20162
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) /اجتماع بزرگ مردم ماکو در محکومیت آشوب های اخیر
همزمان با ۲۸ صفر مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص)  و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  در میان دیده های گریان مردم ماکو برگزار شد و در این مراسم مردم ضمن عزاداری، نسبت به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر ایجاد شده واکنش نشان دادند .

به گزارش مرزداران  ؛  همزمان با ۲۸ صفر مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص)  و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  در میان دیده های گریان مردم ماکو برگزار شد .

 در این برنامه که با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستانی برگزار شد ، عاشقان اهل بیت علیه السلام ،  فاصله بین دفتر امام جمعه تا مسجد جامع شهرستان ماکو را در قالب دسته عزاداری پیمودند .

 در این برنامه حجت الاسلام قاسم اسماعیل زاده امام جماعت مسجد جامع ماکو ضمن تسلیت رحلت پیامبر(ص) و  شهادت امام حسن مجتبی (ع)  امام رضا (ع) با اشاره به سوره قلم گفت : در این سوره خداوند به قلم قسم یاد کرده است قلم ارزشمند است و به این دلیل است که به واسطه قلم در عالم اسلام ، دین و دیانت موضوعیت پیدا کرده است .

 وی افزود :  خداوند به هیچ چیز قسم یاد نکرده مگر اینکه خداوند بخواهد در کنار آن به چیز مهمی اشاره و در سیاق آن  موضوع مهمی را مورد خطاب قرار دهد .

وی تصریح داشت :  خدا به پاس تمام نعمات الهی به پیامبر درجات بی من تقدیم کرده است و وجود و شخصیت پیامبر و ماهیت  وجودی ایشان اخلاق و اخلاقیات پیامبر است ؛  نگاه فکر و ذکر پیامبر به خاطر اینکه از ناحیه خداوند است بسیار مهم است .

 حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان اینکه حرکت پیامبر اسلام در طول ۲۴ سال حرکت مبتنی بر حرکت نرم بوده است ، گفت : از منظر اندیشمندان عالم غرب کسانی که اندیشمند هستند و حقیقت وجود پیامبر را درک کردند می گویند کاش مال این بود ما هم در جلگه مسلمین واقع میشدیم ؛ همه اینها در سایه سار خلق عظیم نبوی است .

لازم به ذکر میباشد در این مراسم مردم ضمن عزاداری، نسبت به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر ایجاد شده واکنش نشان داده و با سردادن شعار های مرگ بر منافق و نیروی انتظامی حمایتت میکنیم و با پلاکارت های در دست در محکومیت اشوب های اخیر توسط اغتشاشگران در کشور نفرت و انزجار خود را از این اقدامات اشوب گرانه اعلام کردند .

در طول مسیر روحانیون حاضر در این دسته عزاداری با در دست داشتن قران کریم اقدامات اخیر توهین به کتاب مقدس قران را محکوم کردند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20162
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 776 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) /اجتماع بزرگ مردم ماکو در محکومیت آشوب های اخیر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.