افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
13
امام جمعه ماکو :

اتهام امنیتی کردن کشور ،از جمله اهداف استکبار جهانی و رسانه های معاند است

  • کد خبر : 20492
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
اتهام امنیتی کردن کشور ،از جمله اهداف استکبار جهانی و رسانه های معاند است
مام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : امروز از جمله‌ی اهداف استکبار جهانی آمریکا، که رسانه‌های معاند و پیاده نظام دشمن نیز آن را دنبال می‌کند، اتهام امنیتی کردن کشور است. این موضوع در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی هم آمده بود .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : در مهرماه ۱۳۴۳ قانونی در مجلس شورای ملی تصویب شد که براساس آن به نظامیان آمریکاییِ مأمورِ در ایران و وابستگانشان مصونیت سیاسی اعطا می‏شد و کلیه مستشاران آمریکایی در ارتش از حیطه قانون ایران برکنار می‏شدند. به‌طوری‏که اگر آنان مرتکب جرم و جنایتی در ایران می‏گردیدند در دادگاههای ایران جوابگو نبودند. حضرت امام (رض) که از حضور مستشاران نظامی و امنیتی آمریکایی در ایران آگاهی داشت و از تصویب کاپیتولاسیون نیز اطلاع یافته بود تصمیم گرفت تا این توطئه‌ی بزرگ و ننگین را افشا کند. لذا حضرت امام سخنرانی خود را در روز چهارم آبان سال ۱۳۴۳ ایراد نمود و در همه‏جا منتشر کرد. و هم‏چنین معظم له، در همان روز برعلیه قانون کاپیتولاسیون اعلامیه‏ای دادند و در آن اعلامیه بیان داشتند: «تصویب لایحه کاپیتولاسیون، «سندِبردگی ملت ایران است.» و «با این تصویب، رژیم اقرار کرد که ایران مستعمره‌ آمریکاست.»

وی افزود : قانون کاپیتولاسیون آن روزها برای برخی چندان مهم به نظر نمی‏رسید، اما تیزبینی و درایت حضرت امام بود که ضدِّ حمله‏ای هولناک، بر پیکر استکبار جهانی آمریکا وارد کرد؛ لذا مقام معظم رهبری نیز به تبعیت از حضرت امام در مقابل بد‏عهدی‏های آمریکا و غرب در خصوص برجام می‌ایستند. معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید: «انقلاب به یک انحطاط طولانی تاریخ خاتمه داد و کشوری که در دوران پهلوی، شدیداً تحقیر شده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت. لذا معظم له فرمودند: «به هیچ وجه نباید به آمریکا اعتماد کرد. بنا به بیان حضرت امام، آمریکا شیطان بزرگ است. طبق بیانات رهبری، آمریکا مصداق اتمّ استکبار است؛ فلذا دوستی بین اسلام و کفر معنا ندارد.

وی تصریح داشت : بنا به بیان مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از تحریمها اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی همان خنثی سازی تحریم‌ها. عضویت رسمی ایران در اجلاس سازمان شانگهای توسط دولت سیزدهم، در راستای تحقق همین اهداف رهبری است.

امام جمعه ماکو گفت : امروز از جمله‌ی اهداف استکبار جهانی آمریکا، که رسانه‌های معاند و پیاده نظام دشمن نیز آن را دنبال می‌کند، اتهام امنیتی کردن کشور است. این موضوع در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی هم آمده بود.

وی در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت : مهم‌ترین نکته، دربیانات معظم له این بود که کار اصلی و اولی در مواجهه با ابهامات و اعتراضات، کار فرهنگی و تبیینی است؛ اما در مواردی که زندگی و امنیت و سلامت و معیشت مردم دچار اختلال شود، مواجهه امنیتی در حد ضرورت و نیاز، لازم و بایسته است. این نوع‌مواجهه که امنیت را، بعنوان ابزارزندگی راحتِ مردم می‌داند، جزو اولین وظایف یک حکومت است. «امنیت اندیشی» عبارت از همین است؛ و اما آنچه دشمن درصدد القاء آن است حاکمیت «اندیشه‌ی امنیتی» است که مورد قبول ما نیز نیست.

وی با اشاره به انتظارات رهبری از دستگاههای مسئول در قبال نخبگان گفت : معظم‌له فرمودند: «اصلی‌ترین انتظار من از دستگاههای کشور این است که، از نخبگان به صورت عاقلانه، خردمندانه و با توجه به جوانب مختلف حمایت کنند. یکی از موارد حمایت این است که نخبه‌ای که در داخل درس خوانده و یا از خارج آمده، مسئولین اشتغال متناسب با دانش او را فراهم کنند، و همچنین امکان تحقیقات و ارتباط با مراکز علمی دنیا را برای آنها فراهم نمایند و این توقع زیادی نیست. نباید بگذاریم نخبگان به بخاطر برخی سنگ‌اندازی‌ها یا برخوردهای نامناسب، از دانشگاه و ادامه فعالیت در کشور، مأیوس شوند. هرچه در این زمینه خرج کنیم، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

وی در پایان بیانات خود گفت : لذا ما به تاسی از فرموده مقام معظم رهبری از مسئولین منطقه ازاد تقاضا داریم زمینه مناسب را برای اشتغال جوانان نخبه منطقه فراهم کنند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20492
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 450 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اتهام امنیتی کردن کشور ،از جمله اهداف استکبار جهانی و رسانه های معاند است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.