افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 19 March , 2024
12
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی :

تکمیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است

  • کد خبر : 20685
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
تکمیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو  گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو گفت: تکمیل حلقه‌ها و زنجیره‌ تولید در صنعت کشاورزی، دام و طیور گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است .

به گزارش مرزداران ؛ حجت اله عبدالملکی در حاشیه بازدید از مجموعه دامپروری ۱۰ هزار راسی راس دام آرشام در منطقه آزاد ماکو به لزوم دانش بنیان شدن طرح های تولیدی و سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: زیرساخت های سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری منطقه آزاد ماکو به واسطه سد بزرگ کرم آباد فراهم شده است .

وی قول مساعد برای پیگیری مشکلات و موانع بر سرراه این واحد تولیدی که عمدتا مشکلات سرمایه در گردش است، داد.

*** درصورت رفع مشکلات واحد تولیدی ارس دام آرشام، به رکورد ۳۵ کیلوگرم در هر راس می رسیم

مدیر واحد تولیدی ارس دام آرشام نیز در این بازدید گفت: درصورت رفع مشکلات واحد تولیدی ارس دام آرشام می توانیم به رکورد ۳۵ کیلوگرم در هر راس برسیم.

معینی با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر راس ۳۲ گیلوگرم بطور روزانه شیر تولید می شود افزود: این طرح به همّت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و برای تامین امنیت غذایی، کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرستان پلدشت راه اندازی شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح شرکت های سازمان تامین اجتماعی (شستا) مبلغی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی  با بیان اینکه این طرح در فاز اول برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم اشتغال زایی دارد، ادامه داد: این طرح به عنوان نخستین مجموعه دام‌های شیری منطقه با روش های نوین دامپروری در ۳ فاز اجراء و به پایان خواهد رسید.

شایان ذکر است:‌ این پروژه در مساحت ۱۱۶ هکتار تاسیسات و بیش از هزار هکتار برای کشت علوفه ایجاد شده است.

این پروژه با هدف گذاری ۲۰۰تُن تولید شیر در روز راه اندازی شده،و  در حال حاضر روزانه ۳۰تن شیر تولید و به واحدهای تولیدی ارسال می شود.

در فاز اول این پروژه برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زائی شده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20685
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 383 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تکمیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو گامی مهم در راستای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.