افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
12
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خبرداد:

راه اندازی زنجیره تولید شیر با محوریت منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 20913
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
راه اندازی زنجیره تولید شیر با محوریت منطقه آزاد ماکو
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: در صدد هستیم با محوریت منطقه آزاد ماکو، ظرفیت‌های شمال غرب را در این حوزه توسعه دهیم و همین طور، زنجیره شیر را هم راه اندازی کنیم

به گزارش مرزداران ؛ ابراهیم بازیان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه فیمابین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و استانداری آذربایجان غربی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌مدیران هلدینگ‌های زیر مجموعه شستا و همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط  برگزار شد، افزود: این استان مزیت‌های خاص خود را دارد که قابلیت آنها برای توسعه زیاد است و باید زمینه شکوفاشدن این بخش ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: شستا به دنبال سرمایه گذاری در راستای توسعه روز افزون آذربایجان غربی است و البته توجه به یک مزیت خاص و ویژه در این مسیر می‌تواند بسیار کارساز باشد. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با تمجید از پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شرکت اظهار کرد: این پیگیری‌ها انگیزه ما را برای حضور در این استان بیشتر کرده و ما با همه توان برای حضور در این استان و سرمایه گذاری روی مزیت‌ها، تلاش می‌کنیم.

بازیان ادامه داد: باید البته اقدام جدی عملیاتی، عملی و هدفمند و با نگاه اقتصادی در آذربایجان غربی صورت گیرد و این امر نیز باید با توجه به مزیت‌ها به سرانجام برسد. وی یکی از مزیت‌های آذربایجان غربی را بخش معدن عنوان کرد و یادآور شد: طی ۲ هفته آینده مزیت‌های این بخش و زمینه‌های همکاری با حضور نمایندگانی از استان و شستا برآورد می‌شود تا بتوانیم زمینه سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کنیم. بازیان همچنین شمال آذربایجان غربی را منطقه‌ای با ظرفیت توسعه دامداری‌های صنعتی البته در حال حاضر با تمرکز به دام سنگین دانست و گفت: آمادگی لازم برای سرمایه گذاری روی مزیت‌های بالقوه و بکر آذربایجان غربی در این مجموعه وجود دارد و با همراهی استاندار آذربایجان غربی ، این زمینه‌ها به خوبی احصاء و فرایند سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شستا افزود: منطقه آزاد ماکو و شمال آذربایجان غربی ظرفیت قابل توجهی در حوزه تامین امنیت غذایی دارد و ما از سرمایه گذاری در این حوزه استقبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه تاکنون فقط به صورت محدود در حوزه مسافری از حمل و نقل ریلی در این استان استفاده شده است، گفت: ما به دنبال تکمیل حلقه‌های مفقوده اقتصادی شدن بخش ریلی هستیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: در راستای استفاده از ظرفیت باری بخش حمل و نقل، اولین ایستگاه باری ریلی در دهه فجر امسال در ارومیه به بهره برداری می‌رسد. وی اضافه کرد: امیدواریم ایستگاه باری نقده هم تا پایان امسال و ایستگاه‌های باری مهاباد و میاندوآب در سال آینده به بهره‌برداری برسند. استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از مزیت صادراتی ریل در آذربایجان غربی استفاده نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده حمل و نقل باری استان، کامیونی است که هزینه‌های بسیار زیادتر و حتی تا پنج برابر بخش ریلی برای ما تحمیل می‌کند.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=20913
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 443 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی زنجیره تولید شیر با محوریت منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.