گروه : اخبار برگزیده » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۳:۳۹
شناسه : 550
تاریخ : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
مراسم دومین شب قدر در ماکو با استقبال از پرچم حرم ابا عبدالله الحسین(ع) مراسم دومین شب قدر در ماکو با استقبال از پرچم حرم ابا عبدالله الحسین(ع)

مراسم شبهای قدر مصادف با شب شهادت حرت علی (ع) با حضور پرشور مردم روزه دار و با حضور مسئولین شهرستانی و استقبال از پرچم حرم ابا عبدالله الحسین (ع ) برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ دومین  شب قدر مصادف با شب شهادت مولای متقیان علی (ع) در میان حضور پرشور مردم روزه دار و مسئولین شهرستانی و استقبال از پرچم حرم ابا  عبدالله الحسین (ع) درمورخه 96/03/25 در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار شد

در این مراسم دعای مجیر ، دعای جوشن کبیر و دعای مخصوص شبهای قدر ( بک یا الله ) توسط قاریان و مادحین اهل بیت تلاوت شد  .

در بین مراسم محسن محمود زاده مداح اهل بیت عصمت و طهارت در مدح و منقبت ان امام (ع) روضه خوانی کرد .

با ورود پرچم بارگاه ملکوتی ابا  عبدالله الحسین (ع) شوری حسینی در مسجد برپا شده و عاشقان آن امام  با چشمان گریان به زیارت پرچم حرم ابا عبدالله الحسین پرداختند .

 

در مورد فضایل شب قدر نقل است : شـــــب قــــــــــدر،شبــــــی اســـــت که در تــــــمام ســــال هیچ شبی به فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتراز عمل در هزار ماه است. در این شب برنامه های یک سال هر کس مقدر می گردد. در شب قدر ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار، خدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شوند و مقدرات هر کس را به امام عرضه می دارند.

شب قدر از شب هاى با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب ها به اعتبار امورى است که در این شب محقق مى گردد وگرنه اجزاى زمان یا مکان، درجه و رتبه وجودى شان یکى است و بین آنها تفاوتى وجود ندارد.