گروه : اخبار برگزیده » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک
ساعت : ۱۳:۵۶
شناسه : 592
تاریخ : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
مراسم بدرقه شب قدر در ماکو مراسم بدرقه شب قدر در ماکو

مراسم اخرین شب قدر با حضور پرشور مردم روزه دار و با حضور مسئولین شهرستانی در میان اشک های بدرقه شب های قدر برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ اخرین شب قدر با حضور پرشور مردم روزه دار و با حضور مسئولین شهرستانی در میان اشک های بدرقه شب های قدر درمورخه 96/03/27در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار شد .

در این مراسم  سوره یس ،زیارت عاشورا ، دعای جوشن کبیر و دعای مخصوص شبهای قدر ( بک یا الله ) توسط قاریان و مادحین اهل بیت تلاوت شد .

حجت الاسلام موسوی امام جمات مسجد علی بن ابیطالب ماکو گفت : شب اخر احیا را غنیمت شمارید چرا که در این شبها باب رحمت و گشایش خداوند تا حدی گسترده و باز است که ستایش هر جنبنده ای مورد عنایت خداوند قرار میگیرد .

در مورد فضایل شبهای قدر
آنقدر در باب برکات و بزرگی این شب‌ها گفته‌اند و شنیده‌ایم که نیازی به تکرارشان نیست، اما بد نیست که هر سال به‌خودمان یادآور شویم که قرار است تقدیر یک سال پیش‌رویمان را در این شب‌ها رقم بزنند و ما با دعا می‌توانیم در این تقدیر، دخیل شویم. قرآن کریم در سوره دخان آیه ۳، درباره فضیلت و اهمیت شب‌های قدر می‌گوید: «ما قرآن را در شبی فرخنده نازل کردیم؛ زیرا هشدار‌دهنده بودیم. پس در آن شب هر کاری محکم و استوار می‌شود». امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: «تقدیرات در شب نوزدهم است و حتمی شدن آن در شب بیست‌ویکم و امضای آن در شب بیست‌وسوم».