گروه : اخبار برگزیده » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۲۱:۰۸
شناسه : 752
تاریخ : ۰۹ تیر ۱۳۹۶
آتش به اختیار، حضور و احساس مسئولیت در مسائل و زمینه های فرهنگی است نه هتاکی آتش به اختیار، حضور و احساس مسئولیت در مسائل و زمینه های فرهنگی است نه هتاکی

امام جمعه ماکو گفت: هدف و مقصود مقام معظم رهبری از بیان این موضوع، حضور و احساس مسئولیت در مسائل و زمینه های فرهنگی است نه هتاکی، تبدیل شدن به وسیله و ابزاری برای دشمنان.

به گزارش مرزداران، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو با اشاره به تقوای الهی گفت: انسان باید از گناه دوری کند زیرا گناه مانند سم بوده و این سبب تلخی کام انسان می¬شود.
وی ضمن تشریح زمینه¬های گناه تصریح کرد: مهمترین گناهان جهل و نادانی است که این اصل اگر تقویت و تبدیل به آگاهی نگردد پایه و ریشه کارهایمان از اول دچار انحراف می¬شود.
امام جمعه ماکو غفلت را عامل دیگر در زمینه¬های دوری از تقوای الهی برشمرد و افزود: انسان باید آگاه به امورات زندگی باشد و باید از گذر عمر آگاهی کامل داشته باشد.
رنجبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: انس با مساجد و دست آوردهای ماه مبارک رمضان باید ذخیره و توشه سال شود و هیچگاه ارتباط با مسجد و علما نباید قطع گردد.
وی در ادامه با اشاره به ۳ رخداد مهم از دیدگاه رهبری طی سالجاری تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در پای صندوق¬های رای، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمله موشکی فرزندان دلیر سپاه پاسداران به گروه تکفیری و تروریستی از رخداد¬های مهم در سالجاری بود.
خطیب نماز جمعه ماکو با تاکید بر موضوع آتش به اختیار گفت: هدف و مقصود مقام معظم رهبری از بیان این موضوع، حضور و احساس مسئولیت در مسائل و زمینه¬های فرهنگی است نه هتاکی، تبدیل شدن به وسیله و ابزاری برای دشمنان.
رنجبری با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر این که مسئله فلسطین باید مسئله اول دنیای اسلام شود تاکید کرد: در مسائل سیاست داخلی و خارجی باید تمامی اقشار جامعه اعم از احزاب و طوایف مختلف دست در دست هم با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی در سرنگونی قدرت های پلید جهانی تلاش کنند.
وی با اشاره به نصب تابلوی روز شمار ۲۵ ساله برای نابودی رژیم غاصب در یکی از شهر¬های ایران در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: همانگونه که رهبرمان گفتند، رژیم کودک کش باید از صفحه روزگار حذف گردد و در این میان وظیفه ما پرهیز و اجتناب کردن از رفتار¬های سلیقه¬ای است.
امام جمعه ماکو ضمن تبریک پیشاپیش روز صنعت و معدن با اشاره به وجود معادن، پتانسیل بلقوه و زمینه ی ایجاد اشتغال در منطقه گفت: باید مسئولین از این قشر زحمتکش در عرصه تولید و اشتغال حمایت جدی کنند.
انتهای پیام/