افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
23

حجاب محور مهم در دین اسلام/ برخورد سیاسی با حجاب ممنوع

  • کد خبر : 788
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
حجاب محور مهم در دین اسلام/ برخورد سیاسی با حجاب ممنوع

امام جمعه شهرستان ماکو در گردهمایی بزرگ حجب و عفاف گفت :اگر حجاب رعایت شود مانع از ورود فرهنگ شنیع غربی به فرهنگ غنی ایرانی خواهد شد

به گزارش مرزداران ، گردهمایی بزرگ حجاب و عفاف به مناسبت هفته جهانی حجاب و عفاف مورخه 96/04/21 با حضور مسئولین و عموم مردم در پاک شادی ماکو برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو به عنوان سخنران اصلی جلسه گفت : حجاب جزء ضروریات دین است و نباید با آن جناحی و سیاسی برخورد شود و حجاب به عنوان مرواریدی در صدف از ما حمایت خواهد کرد .

وی افزود : حجاب محدودیت نیست مصونیت است فلذا اگر حجاب رعایت شود مانع از ورود فرهنگ شنیع غربی به فرهنگ غنی ایرانی خواهد شد عزیزان توجه داشته باشند که حجاب تنها برای خواهران نیست بلکه برای برادران نیز از واجبات است .

وی در خصوص حجاب و غیرت با اشاره به مصداقی گفت :روزی جوانی از خیابان عبور میکرد یک خانم بدپوش را دید که با همسر خود میروند سریع به طرف همسر وی رفت و گفت : آیا اجازه می دهید همسرتان را نگاه کنم ؟!! مرد ناراحت و عصبانی شد جوان در جواب گفت : همه مردم بدون اجازه و پنهانی همسر شما را نگاه میکنند اما من از شما اجازه گرفتم و شما از حرف من عصبانی و ناراحت شدید ؛ پس چطور غیرت شما قبول میکند که همسرتان با این وضع پوشش مورد دید مردم قرار گیرد ؟!!

وی در ادامه تاکید کرد : انتظار میرود مسئولین و متولیان امر فرهنگی در نهادینه گردن بحث عفاف و حجاب در جامعه خصوصا در ادارات دولتی توجه جدی و وافی داشته باشند و علاوه بر گارهای تبلیغی و ترویجی باید نسبت به کارهای اقناعی فرهنگی توجه جدی داشته باشند .

در ادامه این مراسم مجری برنامه با شعارهایی راجع به حجاب و عفاف از جمله : یا فاطمه شعار ماست حجاب افتخار ماست ، اختلاف زن و مرد زمینه فساد است ، سلامت جامعه حق جوانان ماست ،توجه مسئولان ضامن اجرای ماست ،حفظ حجاب ، حفظ دین و مذهب است ، شیعه زهرا و درس زینب است ، فرهنگ حجت و حیا را ترویج کرد .

سپس شاعر نونهال و گروه سرود پایگاه خواهران امام حسین (ع) برنامه خود را اجرا کردند .

در ادامه بیانیه سپاه پاسداران شهرستان ماکو در خصوص حجاب و عفاف توسط حسین قربانپور قرائت شد .

در پایان از بانوان و فعالین فرهنگی حجاب و عفاف و به قید قرعه از عموم با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=788
  • ارسال توسط :
  • 1081 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حجاب محور مهم در دین اسلام/ برخورد سیاسی با حجاب ممنوع بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.