افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
28

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع)

  • کد خبر : 1001
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع)

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مکتب جعفری به صورت دسته عزاداری با حضور پر شور مردم برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مکتب جعفری مورخه 96/04/29  به صورت دسته عزاداری با حضور پر شور مردم برگزار شد و دلدادگان اهلبیت (ع) و عزاداران مسیر بین دفتر امام جمعه شهرستان  تا مسجد جامع  را عزاداری کردند .

در این مراسم حجت الاسلام اسماعیل زاده به عنوان سخنران اصلی جلسه در خصوص فضیلت و منقبت امام صادق (ع) گفت : طبق منبع روایی نام مبارک امام صادق جعفر یکی از نام های نهر های بهشتی و کثیر النفع می باشد که نفع ان بسیار زیاد است پس به طریق اولا از وجود ذی جود امام صادق (ع) مردم نفع زیادی می برند .

وی افزود :امام صادق (ع) از بدر تولد در کانون علم و ادب و امامان پرورش یافنه و منبع فضایل و علم و معرفت می باشند امروز فرهنگ و مکتب امام جعفر صادق (ع) به عنوان نمایانگر مکتب تشیع در سراسر جهان می باشد .

وی تصریح کرد : مکتب تشیع مکتب ایثار ، از خود گذشتگی و مکتب دفاع از مظلوم در سراسر جهان شناخته شده است و نام امام صادق (ع) در جهان شناخته شده می باشد لذا امروزه افتخار ما این است که شاگردان مکتب سیاسی و الهی امام جعفر صادق (ع ) هستیم .

اسماعیل زاده در ادامه گفت: الان همه جهان در تلاش هستند که به مکتب شیعه جعفری بپیوندند چرا که مکتب تشیع مکتی ادم ساز ، الهام بخش و تعالی بخش روح انسان می باشد .

وی در پایان با اشاره به لقب امام صادق (ع) تشریح کرد : علت نام گزاری کلمه صادق به عنوان لقب امام جعفر صادق به این دلیل بوده است که از امام زین العابدین(ع) علت آن را جویا شدند امام زین العابدین (ع) روایت مى کند که رسول اکرم (ص) فرمود: «هنگامى که پسرم جعفربن محمد…متولد شد، نام او را «صادق» بگذارید چرا که بزودى از نوه هاى او شخصى به نام جعفر، ظهور مى کند و به دروغ ادعاى امامت مى کند، از این رو نام او جعفر کذاب است لذا علت گذاشتن لقب صادق بر روی نام امام جعفر صادق (ع) این امر می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=1001
  • ارسال توسط :
  • 1137 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.