گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۱:۱۸
شناسه : 1338
تاریخ : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی،سنگ‌های تزئین،ماشین‌آلات و صنایع وابسته نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی،سنگ‌های تزئین،ماشین‌آلات و صنایع وابسته

نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی،سنگ‌های تزئین،ماشین‌آلات و صنایع وابسته منطقه آزاد ماکو با حضور استاندار اذربایجان غربی افتتاح شد .

به گزارش مرزداران ؛ نخستین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی،سنگ‌های تزئین،ماشین‌آلات و صنایع وابسته منطقه آزاد ماکو در عصر مورخه 96/05/17 با حضور استاندار اذربایجان غربی افتتاح شد .

سعادت استاندار اذربایجان غربی گفت : معادن دومین ذخیره گاه برای توسعه و استقلال کشور بعد از نفت می باشند .

وی تصریح کرد: بیش از 49 معدن موجود در استان آذربایجان غربی نقش بسیار چشمگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی ایفا می نماید.

وی در ادامه گفت : وجود فلزات گران قیمت و معادنی چون طلا، مس، آهن و تیتانیوم و سایر معادن در پیرامون صنایع معدنی در استان آذربایجان غربی کشور را از وجود این فلزات قیمتی بهره مند ساخته که این استان را یکی استانهای غنی در زمینه معادن  صادراتی کرده است .

وی  با  اشاره به تعدادی از معادن موجود در استان گفت : معدن طلا در تکاب در مرحله بهره برداری میباشد که امید داریم خط معدن طلا از مسیر کوهای تکاب تا سردشت در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و  تراورتن و مرمریت شهرستان ماکو در نمایشگاه های بین المللی در سطح کشور  عرض اندام می نماید باید قدر این نعمت را دانست .

سعادت در پایان افزود : متاسفانه خام فروشی  یک کار نادرست می باشد و باید فرآوری و تولید سنگ ارزشی در خود استان صورت گیرد چرا که شاهد ان بودیم که سنگ های قیمتی که از معادن استان استخراج میشود به صورت خام به فروش میرود .

لازم به ذکر می باشد این نمایشگاه از تاریخ 17 لغایت 20 مرداد از ساعت 17 الی 23 شب دایر می باشد .