گروه : اخبار برگزیده » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۴:۳۸
شناسه : 1655
تاریخ : ۰۸ شهریور ۱۳۹۶
اگر میخواهیم حقیقت را تبیین کنیم باید در سایه خون شهدا باشد اگر میخواهیم حقیقت را تبیین کنیم باید در سایه خون شهدا باشد

امام جمعه ماکو گفت : باید به ضرورت خودسازی توجه شود چرا که امروزه بخش عمده گرفتاری مملکت از عدم خودسازی نشئت میگیرد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم یادواره شهدای دولت و شهدای کارمند شهرستان ماکو با حضور مسئولین شهرستانی مورخه 96/06/08 در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا داوود ابراهیم زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت مدیحه سرایی کرد  .

سپس هادی حلیم بیگلو سرباز هنگ مرزی شهرستان ماکو در مدح شهدا شعر خوانی و مدیحه سرایی کرد .

در ادامه حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو یاد و خاطره شهدایی که جان خود را برای امنیت این ملت دادند را گرامی داشته و گفت : ما امنیت خود را مدیون خون پاک این شهدا هستیم لذا باید یاد شهدای بزرگوار اسلام ، شهدای مدافع حرم ،شهدای هسته ای  ، هشت سال دفاع مقدس و شهدای دولت را گرامی بداریم .

وی افزود :امروز ندای حسین زمان را همه مسئولین و نظامیان  می شنوند و بانگ لبیک یا حسین سر میدهند .

وی تصریح کرد : اگر میخواهیم حقیقت را تبیین کنیم باید در سایه خون شهدا باشد . لذا این انبیاء هستند که در روز محشر سواره خواهند امد و در مقابل شهدا می ایستند و از اسب پیاده شده و انان را تکریم میکنند .

رنجبری تاکید کرد امنیت کشور در گرو جانفشانی های این شهدا است به یاد بیاوریم مادری را که عکس 4 شهید خود را در بغل گرفته و مقابل امام راحل حضور پیدا کرد و گفت اقا جان این فرزند اولم که در راه شما فدا کردم این فرزند دومم که تازه ازدواج کرده به شهید شد ؛ همه فرزندانم را در راه شما فدا کردم در راه این انقلاب فدا کردم یک فرزند هم در منزل دارم و خودم نیز حاضر هستیم جان خود را در راه شما فدا کنیم که دیدند امام راحل ان سیاست مدار بزرگ دنیا ، کسی که گفت امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند از دیدگانش اشک جاری شد .

وی در پایان به نامه 53 امیرالمومنین در نهج البلاغه اشاره کرده و گفت :

باید به ضرورت خودسازی توجه شود چرا که امروزه بخش عمده گرفتاری مملکت ضرورت از عدم خودسازی نشئت میگیرد؛ همه مسئولیتی برای خود دست و پا کرده ایم  و نسبت به آن تکبر داریم اما باید بدانیم این مسئولیت ها برای ما ماندنی نیست و همه یک روز تمام میشود و انسان نگران ان است که مال و مسئولیتش از دست برود اما تنها چیزی که ماندنی است دانش و علم است لذا انسان نباید از دانش طلبی خسته شود   .