افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
21

تا کی مردم ماکو مشکل تعریض خیابان امام رو با خود به دوش خواهند کشید / انتظار برای تسهیل رفت و آمد

  • کد خبر : 1754
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
تا کی مردم ماکو مشکل تعریض خیابان امام رو با خود به دوش خواهند کشید / انتظار برای تسهیل رفت و آمد

طرح تعریض خیابان امام خمینی(ه) ماکو از 20 سال پیش تاکنون آغاز شده ولی همچنان اتمام آن زمان مشخصی اعلام نمی شود و مسئولین مشکلات را بر گردن همدیگر می اندازند .

به گزارش مرزداران ؛ شهرستان ماکو  به دلیل همجواری با کشور ترکیه و وجود مرز بازرگان بعنوان فعالترین و بزرگترین مرز زمینی ایران  نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم برای تسهیل صادرات و واردات  و توسعه ترانزیت از طریق گمرک می باشد لذا مسئولین طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) ماکو را برای تسهیل آمد و شد ، تصادفات و تردد روان ارائه کردند .

اما با گذشت حدود 20 سال از این پیشنهاد ، هنوز این طرح  به اتمام نرسیده و  با توسعه منطقه واعطای امتیاز ( منطقه ازاد تجاری و صنعتی ) به این شهرستان مشکلات عدیده دیگری از جمله ترافیک بیش از حد به دلیل جذب مسافر ، تورسیت ، سرمایه گذار و زیاد شدن تعداد خانوار و کسبه در این منطقه بوجود آمده است لذا به توجه به احاطه دوطرفه  این شهرستان توسط دو کوه و وجود تنها یک خیابان اصلی و ترافیک بالا و تصادفات سنگین  تردد در این مسیر بسیار مشکل می باشد .

طی سالهای گذشته مسئولین چندین بار وعده هایی در این راستا داده اند اما هنوز هیچکدام عملی نشده است مثلا یکی از مصوبات جلسه هیئت وزیران در سال 86 مقرر بود که 60 میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یابد که با وجود این هنوز این طرح برای اتمام با مشکل مالی مواجه است

طی مصاحبه هایی که فرماندار و نماینده اسبق در سال 92 با خبرگزاری مهر انجام داده بودند اعلام شده بود که با راه اندازی منطقه آزاد تجاری ماکو و تعهد این سازمان به همکاری در اجرای طرحهای توسعه ای و زیرساختی، تعریض این خیابان در اولویت قرار گرفته و طی آینده نزدیک شاهد اتمام کامل طرح خواهیم بود ؛ سوالی که مطرح میشود اینجاست آیا از سال 92 تا الان مدت زمان این اینده نزدیک به اتمام نرسیده است ؟؟؟؟

اقدامات انجام شده از ان زمان تا الان چه می باشد ؟ ایا اصلا اقدامی صورت گرفته است ؟؟؟؟؟

احمدی شهردار ماکو در دیدار مسئولین با مردم به مناسبت هفته دولت در مسجد علی بن ابیطالب ماکو در جواب یکی از شهروندان در خصوص چه اقداماتی در این راستا انجام گرفته گفت : با سه نفر توافق هایی  جهت تحویل منزل مسکونی صورت گرفته که در حال پیگیری آن میباشیم .

اما باز هم زمان دقیق از اتمام این طرح در دست نمیباشد .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=1754
  • ارسال توسط :
  • 944 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تا کی مردم ماکو مشکل تعریض خیابان امام رو با خود به دوش خواهند کشید / انتظار برای تسهیل رفت و آمد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.