گروه : اخبار برگزیده » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۹:۴۲
شناسه : 1838
تاریخ : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
جشن بزرگ عید غدیر جشن بزرگ عید غدیر

جشن بزرگ عید غدیر به مناسبت اغاز ولایت امیر المومنین در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ جشن بزرگ عید غدیر به مناسبت اغاز ولایت امیر المومنین مورخه 96/06/18 بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت پرشور در مسجد علی بن ابیطالب ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا پس از قرائت قران حامد رسول زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت در مدح و منقبت علی (ع ) مولودی خوانی کرد .

در ادامه حجت الاسلام موسوی امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در بهار الانوار در خصوص اهمیت غدیر گفت : امام رضا (ع) فرموده اند : در این روز خداوند از گناه  شصت سال از عمر زندگی هر زن و مرد مومن را بخشوده و دو برابر ماه رمضان ، شب قدر و شب عید فطر بندگان خود را از آتش دوزخ می رهاند .

وی افزود : روایت است یک سال پس از واقعه غدیر امام علی (ع) در سالروز عید غدیر صحابه خود را جمع کرده و پس از خطبه خوانی به همه انها در منزل امام حسن (ع) اطعام داره است لذا اهمیت اطعام روز غدیر از این روایت قابل فهم می باشد و گفته شده ثواب اطعام این روز از ثواب اطعام ماه مبارک رمضان بیشتر است .

وی به جایگاه والای امام علی (ع) و شأن و منزلت وی گفت : نه خدا توانمش خواند ، نه بشر توانمش گفت ، متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را  جایگاه والای این امام از فرموده پیامبر عظیم الشان که فرمود أنا مدینه العلم و علی بابها قابل فهم است و القاب زیادی برای این امام بزرگوار داده شده که نماد از بزرگی و جلال این امام والا مقام می باشد . امیر المومنین ، قطب العارفین ، کلمه المتقین ، مولی الموحدین ، درّ هل عطا ، پیشوای انبیاء ، کلمه الوثقی ، عماد الاصفیاء ، ایت الله العظمی  ، حب الله المتین ، لنگر اسمان و زمین ، اسد الله الغالب و …

وی در پایان با اشاره به جنایت های میانمار علیه مسلمانان اشاره کرده و گفت : ما این جنایت ها را بر نتابیده و محکوم میکنیم ملت ایران همواره در تمام دوران ها نشان داره است که حامی مظلوم می باشد اکنون چه برسد که این مظلومان مسلمان و برادران و خواهران ما باشند. ان شاءالله به حق این روز عزیز خداوند ریشه این رژیم ظالم را بپوساند و مردم مظلوم و مسلمان میانمار را از دست این دیو صفتان خدا نشناس رهایی دهد .

در ادامه این برنامه امین اسماعیل زاده شاعر جوان شهرستان در مدح علی  ( ع) شعر خوانی کرد و در پایان ضمن قرعه کشی و اهدای جوایز به 10 نفر ضمن توجه به اهمیت اطعام عید غدیر  با احسان شام از حاضرین پذیرایی به عمل امد .