گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۶:۴۸
شناسه : 1984
تاریخ : ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
پیشرفت فیزیکی 50 درصدی تعریض جاده ماکو مرگنلر پیشرفت فیزیکی 50 درصدی تعریض جاده ماکو مرگنلر

تعریض جاده ماکو مرگنلر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و تعریض 5 کیلوتر آن به پایان رسیده است .

به گزارش مرزداران ؛ احداث بزرگراه گیت ورودی منطقه ازاد تا بازرگان یکی از پروژه های راه سازی سازمان منطقه ازاد می باشد که عملیات اجرایی آن از خرداد ماه 95 اغاز شده است .

طول مسیر این پروژه 85 کیلومترمی باشد که شامل 2 فاز است  (فاز اول 4/ 38 کیلومتر (مرگنلر – ماکو)، فازدوم 6/ 46 کیلومتر(  و هزینه بر آورد شده کل پروژه  650 میلیارد ریال می باشد .

هدف از اجرای این پروژه تسهیل و تسریع حمل و نقل جاد های با توجه به عبور روزانه حدود 1000 دستگاه وسیله نقلیه سنگین از این مسیر میباشد .

با توجه به اعلام روابط عمومی سازمان منطقه ازاد تجاری در سایت رسمی این سازمان این پروژه تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید .

فاز اول این پروژه که حدود 38/4 کیلومتر (مرگنلر – ماکو ) میباشد ؛ از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی زیر سازی ، پل سازی ، زه کشی و مستحکم سازی زمین برخوردار است .

طبق گفته حسین فروزان مدیر عامل سازمان منطقه ازاد تجاری در سال گذشته ” تعریض جاده مرگنلر به ماکو و چهار باندی کردن این مسیر در سال جاری از سوی منطقه آزاد ماکو اجرایی می‌شود” که با اجرایی شدن این طرح اکنون تعریض 5 کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده و اسفالت ریزی و خط کشی شده است .

لازم به ذکر میباشد در این 5 کیلومتر به اتمام رسیده ، فقط طرح 4 بانده کردن این جاده 5 کیلومتر به اتمام رسیده و برای تکمیل بزرگراه قرار است 2 باند دیگر در طرف دیگر جاده احداث شود .