افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
22

یکی از اهداف قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر می باشد

  • کد خبر : 2157
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
یکی از اهداف قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر می باشد

امام جمعه ماکو گفت : 300 نفر به عنوان طلایه داران عرصه امر به معروف و نهی از منکر از بین اصناف ، ادارات ، فرهنگیان ، اقشار سازماندهی شده اند .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن تشکر و قدردانی و تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت : از خداوند متعال توفیق و موفقیت و همجواری با شهدا را مسئلت میکنم .

وی افزود : هفته اول محرم مصادف با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر می باشد که امام حسین (ع) یکی از اهداف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است .

وی در بیان مطالبات امام راحل گفت : از اول انقلاب تا الان انتظاری که امام راحل داشت محقق نشده است از خواسته های ایشان این بود که یک وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود که زیر نظر دولت نباشد و مستقیما زیر نظر رهبر باشد .

وی تصریح کرد : البته در مجلس یک پاره قوانین در حمایت از آمران امر به معروف وضع شده است لذا عمده کاری که ما در این زمینه انجام داده ایم از بین ادارات ، اصناف ، اقشار 300 نفر را به عنوان طلایه داران این عرصه سازمان دهی کرده ایم .

وی با اشاره به برنامه های ابلاغی از مرکز گفت :برنامه هایی که تا الان انجام شده شامل : اجرای طرح تذکر لسانی و کتبی در گروه های مختلف ، کلاس اخلاق ویژه مدیران که طراحی شده است و قرار است اجرا شود ، طرح عیون خودروویی و اماکن عمومی که به صورت نا محسوس با حضور در اماکن شاخص هایی را بررسی میکنند ، در بحث عیون خودرویی شئونات سیستم صوتی که اگر افرادی سعی در ترویج فرهنگ غربی و ایجاد الودگی صوتی داشته باشند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می شوند ، تشکیل جلسات منظم و و برنامه های مشورتی ، کلاسهای توجیهی برای کارکنان در خصوص ابلاغات ترویجی و توجیهی .

حجت الاسلام رنجبری بیان داشت : بازرسی از ادارات با دو موضوع حجاب و عفاف و حقوق شهروندی انجام میشود تا تکلیف خود را در راستای احیای امر به معروف انجام دهیم .

وی اظهار داشت : زنگ احیا امر به معروف و نهی از منکر زده شده و سخنرانی و صحبت هایی با اهل تشیع و اهل سنت انجام شده است تا انشا الله منکرات در جامعه برچیده شود .

وی با اشاره به تشییع جنازه شهید محسن حججی گفت : پیکر شهید حججی همچون ارباب بی سر در بین دستان خیل عظیمی از مردم تشییع شد و این نمود عظمت و از جان گذشتگی و روح والای جوانان مدافع حرم و شهدای کشورمان است که به جهانیان درس امر به معروف و نهی از منکر می دهد .

وی به به اشاره به بحث امر به معروف گفت : متاسفانه استانه نقد پذیری در جامعه کم شده است وقتی سعی در ارشاد کسی داری تا برخورد شدید وی مواجه می شوی لذا باید با احترام و با منطق برخورد کرد تا خدایی ناکرده کسی رنجیده خاطر و دین گزیر نشود .

امام جمعه ماکو با اشاره به ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت : سعی کنیم به طرف عزاداری های سنتی برگردیم و به فرهنگ سازی هیئت ها بپردازیم لذا نواختن طبل در هیئت عزاداری درست است برای هماهنگ کردن ریتم عزاداری است اما هیچکس در عزای پدر خود یا در مجلس ختم خانواده خود طبل نمیزند الان مد شده است طبل هایی استفاده میکنند  که حتی با چرخ هم نمیشوند ان را حرکت داد این حرکت در شأن عزاداران آقا امام حسین (ع) نمی باشد لذا باید توجه کرد حتی مادحین عزیز باید گفته های خود را با روایات و احادیث تطبیق دهند و خدایی ناکرده با استناد به یک خواب غلط و یا گفته های عوام برای مردم مدیحه سرایی نکنند و سعی در شناختن تمام شهیدان کربلا از جمله جون و بقیه شهدای کربلا داشته باشند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2157
  • ارسال توسط :
  • 1005 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای یکی از اهداف قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر می باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.