گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۵:۲۴
شناسه : 2283
تاریخ : ۱۶ مهر ۱۳۹۶
جنایات جدید در پی تشکیل توطئه اقلیم کردستان و حمایت اسرائیل از آن است جنایات جدید در پی تشکیل توطئه اقلیم کردستان و حمایت اسرائیل از آن است

امام جمعه ماکو گفت : امنیت جامعه در سایه نیروهای نظامی و انتظامی است لذا باید از این نیروها صمیمانه تقدیر و تشکر بشود.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک هفته ناجا و لزوم وجود امنیت در جامعه اشاره کرده و گفت : امنیت جامعه در سایه نیروهای نظامی و انتظامی است لذا باید از این نیروها صمیمانه تقدیر و تشکر بشود.

وی با اشاره به اقدامات نیروهای هنگ مرزی گفت: حضور این نیروها می باشد که باعث زندگی آسان و آسوده در مرزها شده است .

وی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری به بیانات ایشان اشاره کرده و گفت: در دیداری که حضرت آقا با رئیس جمهور ترکیه داشتند به حمایت اسرائیل از تشکیل اقلیم کردستان و مشکلات آن اشاره و جنایات جدید را در پی تشکیل این توطئه دانستند .

رنجبری افزود : حضرت آقا به تشییع جنازه شهید مدافع حرم شهید محسن حججی اشاره و و آن شهید والامقام را سخنگوی شهدا دانستند .
رنجبری با اشاره به روز دامپزشکی گفت : ۴۹ درصد بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است و لازم توجه جدی به واکسیناسیون می باشد .

در ادامه امام جمعه ماکو ضمن تبریک روز روستا و عشایر گفت : ۱۱ هزار روستایی به حاشیه شهرها اتراق کردند که این تهدید جدی برای روستاییان می باشد که باعث کاهش جمعیت روستاها می شود .

وی با بیان اینکه یک شبکه تلویزیونی روستایی از سوی صدا و سیما راه‌اندازی شده است گفت : این کار کار بسیار ارزنده ای می باشد چراکه موجب نشان دادن زحمات این قشر زحمتکش می شود .

وی تصریح کرد : راه اندازی مجمع نخبگان روستایی برای استفاده از ظرفیت روستاییان و تقسیم بندی مساوی امکانات و تجهیزات رفاهی، اجتماعی و معیشتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به روز جهانی کودک و اهمیت تربیت گفت : تربیت کودکان توسط والدین و معلمان باید مورد توجه قرار گیرد .

لازم به ذکر می باشد که در بین الصلاتین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ماکو ضمن تبریک هفته ناجا ، گزارش مختصری از عملکرد نیروی انتظامی ارائه داد وی گفت : ۱۰ باند قاچاق بالای ۱۰۰ میلیون دستگیر شدند ، ۲۸ درصد افزایش کشف قاچاق کالا داشته ایم و ۹۲ درصد سرقت های انجام شده در شهرستان کشف شده است .