گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۴:۵۶
شناسه : 2528
تاریخ : ۲۶ آبان ۱۳۹۶
جوجه خاندان آل صعود گنده تر از دهان خود صحبت میکند جوجه خاندان آل صعود گنده تر از دهان خود صحبت میکند

امام جمعه ماکو با اشاره به تهدید ولیعهد عربستان گفت : ولیعهد عربستان این جوجه خاندان ال صعود نمیداند که بزرگتر انها صدام حسین با کمک شرق و غرب و ان همه ادعا در مقابل ایران هیچ غلطی نتوانست بکند .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام رنجبر ای امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت :

امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: برای اینکه انسان در دنیا سیادت پیدا کنند باید اهل سخاوت و بخشش تقوا و صیانت نفس باشد.

وی افزود: یک عارف از پیامبر پرسید یا پیامبر به من یک توصیه و عمل بیاموز که خداوند و مردم را دوست داشته و مال و ثروتم افزوده و بدنم سالم و از مریضی دور و عمر طولانی و در قیامت با شما محشور شوم ؟

پیامبر اکرم در جواب فرمودند: می خواهی خدا تو را دوست بدارد فقط خدا را دوست گرفته و جز خدا از کسی نترس اهل تقوا ،مراقبت و صیانت باش ؛اهل تهمت غیبت افترا و شایعه نباش
برای اینکه مردم تو را دوست گیرند به مردم بی منت خوبی و خدمت کن و چشم طمع در مال و ثروت مردم نداشته باش
اگر میخواهی ثروت و مالت زیاد شود مال خود را پاک کرده خمس ، زکات ، کفارات و دیونی که از قبل داری را پرداخت کرده و رد مظلمه کن.
اگر میخواهی بدن سالمی داشته باشی صدقه بده که ضامن سلامتی صدقه می باشد هر کاری که انجام می دهی ازدواج می کنی، تجارت ،خرید و فروش میکنی یا زمانی که بچه دار میشویم صدقه بده.
اگر میخواهی عمری طولانی داشته باشی صله رحم کن چراکه عمر طولانی صله رحم را می‌طلبد.
و در آخر اگر میخواهی با من محشور شوی سجده های خود را طولانی کند یعنی برای نماز وقت زیاد بگذار چرا که اولین چیزی که در قیامت می پرسند نماز است.

رنجبری در ادامه با اشاره به خبر تلخ زلزله کرمانشاه تصریح کرد: برادران و خواهران و فرزندان با ایمان زیر خاک مانده و جان به جان آفرین تسلیم کردند خداوند انشالله برای بازماندگان صبر عنایت کنند.

وی بیان داشت: پیامی که رهبر ابلاغ کرد و مسئولین و نمایندگانی که فرستادند از همه خواستند که به کمک زلزله‌زدگان بشتابند که همه از خرد و کبیر ، پیر و جوان به این پیام رهبر لبیک گفته و در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه کمک کردند .
رنجبری در ادامه با اشاره به اجتماع باشکوه پیاده روی اربعین گفت: با اینکه افرادی از جمله تروریست های داعش تهدید به حمله و بمب گذاری کرده بودند باز هم این اجتماع عظیم در پیاده روی اربعین به صورت باشکوه برگزار شد و رهبر انقلاب شخصا از مسئولین ایرانی و عراقی و نیروهای امنیتی عراق به خصوص جوانان حشد الشعبی تقدیر و تشکر کرد .

امام جمعه ماکو با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه بیان داشت: افرادی دنبال مقصر هستند ؛تعدادی سازندگان مسکن مهر را مقصر قلمداد کرده و تعدادی ساخت بیمارستان زیر را سوال میبرند باید توجه داشت که با این حرف‌ها نباید دیده مردم را نسبت به کشور عوض کرد چراکه در این وضعیت که تعدادی از هموطنان زیر آوار مانده و تعدادی مصدوم شدند وقت صحبت اینگونه حرفا نیست.

رنجبری در پایان با اشاره به سخنان توهین آمیز ولیعهد عربستان گفت :این جوجه خاندان کودک کش آل صعود بزرگ تر از دهان خود صحبت می کند و نمی‌داند که بزرگ آنها صدام حسین با کمک شرق و غرب با آن همه ادعا در مقابل ایران هیچ غلطی نتوانست بکند .