افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
20

امسال 10 وقف جدید به ثبت رسیده است

  • کد خبر : 2559
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
امسال 10 وقف جدید به ثبت رسیده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه در دیدار با امام جمعه شهرستان ماکو به مناسبت دهه وقف از ثبت 10 وقف جدید در امسال خبر داده و گفت: دیروز دهمین وقف ثبت شد پارسال تعداد 13 وقف جدید ثبت شده بود .

به گزارش مرزداران ؛ کادر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو به مناسبت آغاز دهه وقف با امام جمعه شهرستان در مورخه  دیدار کردند .

در این دیدار اسکندر زاده رییس اداره اوقاف گفت : ثبت دهمین وقف جدید در امسال دیروز به پایان رسید و پارسال تعداد 13 وقف جدید به ثبت رسیده بود .

وی افزود : دو رخداد مهم و در سطح استانی  یکی جلسه شورای اداری اوقاف و دیگری برگزاری مرحله استانی مسابقات قران در منطقه آزاد ماکو بود که تا کنون چنین امری در سطح استان بی سابقه بوده است .

وی تصریح کرد : در بحث توسعه و عمرانی موقوفات مرمت 3 باب مغازه  مسیر روستای قلعه جوق و مرمت موقوفه پلاک 1002 محله تازه که مبلغ 20 میلیون تومان برای مرمت ان خرج شده است و همزمان نوسازی ساختمان اداری اداره اوقاف که مکان خود اداره نیز موقوفه می باشد .

وی بیان داشت : بزرگترین فعالیت ما مرمت مسجد ابوالفضل می باشد که به دلیل ایراداتی که وجود داشت قادر به فعالیت نبودیم که خوشبختانه این مشکلات حل شده است و از فعالیت های انجام شده در این زمینه ، سنگ کاری دورادور یک متر این مسجد می باشد  .

اسکندر زاده در ادامه گفت : در زمینه برنامه های فرهنگی از اداراتی که با ما هم ارز و هم تراز هستند یک قدم هم از نظر مالی ، جسمی و معنوی جلوتر هستیم که به تعدادی از این ادارات کمک مالی کرده ایم و از دیگر برنامه های فرهنگی  پذیرایی و استقبال از زوار خارجی اربعین را نیز اجرا کردیم .

وی با اشاره به بقیه برنامه های فرهنگی گفت : از دیگر برنامه های فرهنگی برگزاری کلاس های قران و حفظ قران  داریم .

رییس اداره اوقاف گفت : در بحث دیون موقوفه چند اداره بدهکار بودند که همه تصویه شده فقط یک اداره مبلغ زیادی بدهکار میباشد و هنوز پرداخت نکرده است که این موضوع خوبی نیست چرا که این هزینه صرف خیریه و ایتام میشود لذا پرداخت به موقع ان به صلاح است .

اسکندر زاده با اشاره به زلزله اخیر گفت : مبلغ 10 میبلیون تومان از موقوفات به زلزله زدگان کمک شده است .

در ادامه حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک دهه وقف گفت : این سازمان منتصب به جایگاه ولایت و امامت می باشد لذا برای شما ارزوی توفیق روز افزون و موفقیت دارم .

رنجبری افزود : بهترین توشه ماندگار بشری برای انسان مسافر که از این دنیا می رود وقف است  ؛ وقف به صورت میراث جاویدان می باشد .

وی تصریح کرد : وقف به معنای حبس که یک قسمت از دارایی خود را وقف و نگه میداریم و تا آن پابرجاست ارزش داشته و منفعت می رساند لذا یک شعار وجود دارد گه میگوییم : ما همه یک واقفیم که همیشه به این مورد در صحبتهای خود تاکید داشته و توصیه کرده ایم پس هر کس باید به گونه ای وقف کند مثلا وقف کتاب یا وقف علم که یک نفر میگوید من علم خود را وقف می کند و در فلان وقت ها به بچه های بی بضاعت رایگان تدریس می کنم .

امام جمعه ماکو در پایان از فعالیت های جهادی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تقدیر و تشکر کرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2559
  • ارسال توسط :
  • 910 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امسال 10 وقف جدید به ثبت رسیده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.