گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۵:۲۹
شناسه : 3120
تاریخ : ۰۸ دی ۱۳۹۶
حماسه 9 دی شیرینی 22 بهمن را دارد حماسه 9 دی شیرینی 22 بهمن را دارد

امام جمعه شهرستان ماکو گفت : حماسه نه دی همانند ۲۲ بهمن شیرین است و مردم همیشه در صحنه آذربایجان بهتر از مردم کوفه عمل کرده و ولی خود را تنها نگذاشتند .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره روایتی از امام حسن عسکری نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرده و گفت :

امام حسن عسکری می فرمایند هر آقا و خانومی که برادر و خواهر ایمانی خود را در خلوت مورد نصیحت قرار دهد این انسان نسبت به آن خواهر و برادر مایه زینت خواهد بود اما اگر عیب او را بزرگ نمایی کند باعث رسوایی وی است .

رنجبری افزود : بهترین انسان کسی است که عیب و ایراد دوست خود را فراموش کند لذا باید مراقبت کنیم که اعتماد عمومی از بین نرود اگر سیاه نمایی کنیم و خوبیها را نگفته و بدیها را بزرگ کنیم اعتماد عمومی از بین خواهد رفت امام راحل می فرمایند : تمام بدی ها  در یک خانه جمع می شود و آن دروغ گفتن و وعده دروغ دادن است .

رنجبری تصریح کرد : انسان باید متواضع باشد بعضی اوقات می بینیم سمت ها و میزان تحصیلات افراد موجب غرور و تکبر انسان میشود اما هر چه درخت ثمر دهد باید سر خم کند لذا انسان باید متواضع باشد .

رنجبری با اشاره به سالروز شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیه السلام گفت: حضرت معصومه (س) با استقرار در شهر قم مایه خیر و برکت این کشور می باشد این بانو که از طرف برادرشان بنابر لیاقتشان لقب معصومه گرفتند ؛ لذا باید توجه داشته باشیم که ما ۱۴ معصوم داریم و این معصومیت ذاتی می باشد اما افرادی عادی وجود دارند که بر حسب لیاقتشان لقب معصوم را بر خود کسب کردند و اکتسابی می باشد که حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از آن افراد می‌باشد که پدر این حضرت در مقام وی گفته اند : بعد از حضرت فاطمه زهرا (س) حضرت فاطمه معصومه شفیع روز محشر خواهد بود

امام جمعه ماکو در پیگیری مطالبات رهبری گفت : حضرت آقا در جلسه‌ای با شورای فرهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص مسئله تبلیغ گفتند : تبلیغات مهم است اما تبلیغاتی که آگاهانه صادقانه و از روی امانت داری باشد چرا که امروزه در جبهه جنگ نرم دشمن سیاستی برای این که طراحی کرده است و آن ناامید کردن افراد است که تعدادی از دولتمردان هم دچار آن شدند حضرت آقا فرمودند : شما که قدرت داشتید و دارید نباید تهاجمی باشید باید در مقابل مردم پاسخگو باشید و نباید توپ در میدان دشمن بیاندازید بعضی ها سیاست شان عین دیانت شان و دیانت شان این سیاست شان نیست ؛ نقد کردن خوب است اما لجن پراکنی حرام است .

رنجبری در ادامه تصریح کرد : دشمن ضعف‌های ما را رصد کرده و آنها را بزرگنمایی می کند و فردا این ملت غیور با حضور پرشور خود در صحنه و حماسه ۹ دی به دشمنان نشان خواهد داد که نه تنها این ملت ضعف ندارد بلکه مشت محکمی بر دهان آنان خواهد کوبید و ندای لبیک یا حسین و ندای لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است سر خواهند داد .

رنجبری بیان داشت : حماسه نه دی همانند ۲۲ بهمن شیرین است و مردم همیشه در صحنه آذربایجان بهتر از مردم کوفه عمل کرده و ولی خود را تنها نگذاشتند .

رنجبری در بحث مدیریت بحران گفت : اصل مدیریت بحران مسئله مهمی است که دولتمردان باید نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند چرا که اگر در شهرستان ما آتش سوزی در آپارتمانی بیش از سه طبقه دهد آیا آتش نشانی برای خاموش کردن آن داریم مسئول باید توجهش به همه مسائل بوده و مدیریت بحران کنند لذا نباید به دنبال مقصر باشیم بلکه باید آسیب شناسی و چاره اندیشی کنیم .

رنجبری در پایان گفت : فرهنگ سازی حوادث کنیم چرا که وقتی زلزله و یا بلایای طبیعی رخ می دهد نود نفر زیر دست و پا می میرند .