گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۵:۰۰
شناسه : 4461
تاریخ : ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
مراسم ولادت حضرت علی علیه السلام مراسم ولادت حضرت علی علیه السلام

امام جمعه موقت ماکو در مراسم ولادت حضرت علی در جمع معتکفین گفت: اعتکاف فرصتی مناسب برای خلوت کردن و خود سازی میباشد

به گزارش مرزداران ؛ مراسم ولادت حضرت علی  (ع با حضور معتکفین ظهر امروز با حضور معتکفین در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

در این مراسم در ابتدا حجت الاسلام علی حسنی در مدح و منقبت و خصوصیات مولای متقیان علی بن ابیطالب مطالب مبسوطی ارائه نمود .

سپس در ادامه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در مدح حضرت علی (ع) مولودی خوانی و مدیحه سرایی کردند .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام قاسم اسماعیل زاده امام جمعه موقت شهرستان ماکو در این مراسم گفت: شروع ایام البیض مصادف است با ولادت مولای متقیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب که این روز روز پدر نامگذاری شده است .

وی افزود: بعضی زمان ها نسبت به زمان های دیگر و بعضی مکانها نسبت به مکان های دیگر در محضر خداوند ارجح تر است که یکی از این مکان ها خانه کعبه می باشد که خداوند خانه خود را به عنوان مکان امن معرفی کرده است و ارزش آن در قرآن اشاره کرده و می فرماید که ای ابراهیم و ای اسماعیل که شما مسئولیت الهی پیدا کرده اید و این مسئولیت عبارت است از پاک کردن خانه ما که در اینجا پاکیزگی به مفهوم تحت‌اللفظی نظافت نمی باشد بلکه پاک کردن در اینجا به معنای پاک کردن مکان کعبه از الواح و بتها می باشد یعنی ای اسماعیل و ای ابراهیم داخل و خارج کعبه خدا و مکه را از وجود بت ها که کفار به پرستش آن می‌پردازند تطهیر کنید.

اسماعیل زاده در خصوص نجس بودن بت پرستی تصریح کرد: بت از ابزار نجس بوده بت پرست نیز نجس می باشد و کفار نیز از نجاسات می‌باشند .

اسماعیل زاده با اشاره به ثواب اعتکاف گفت: حج یکی از فروعات عملی و عبادات مسلمین است که کعبه را آماده برای عبودیت خداوند می‌کنند .

وی خاطرنشان ساخت : معتکف به لحاظ لغوی یعنی کسی که در مکانی استقرار و یا سکنی و قرار گاه پیدا کرده است لازم به ذکر میباشد که علاوه بر حج اعتکاف نیز به عنوان یک عبادت مستحب برابر با واجب شرعی قرار گرفته است

وی بیان داشت: از جمله زمان هایی که مورد توجه خداوند است روز جمعه عید مبعث عید فطر و بعضی از اعیاد می باشد و ۴ ماه می باشد که در محضر خداوند از ماههای محترم است که یکی از آنها ماه رجب می باشد که این چهار ماه از ماههای حرام بوده و ماه رجب المرجب متعلق به ساحت خداوند ساحت امیرالمومنین و ساحت ولایت است .

اسماعیل زاده در خصوص مقام و منزلت مولای متقیان گفت: سال سی ام الفیل به سال ۵۷۰ میلادی یعنی ۵۷۰ سال بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد پیامبر به دنیا آمده و حضرت علی علیه السلام سال ۶۰۰ میلادی متولد شده و تنها شخصی که عمران هاشمی پیدا کرده است حضرت فاطمه زهرا (س)میباشد که ولادت علی (ع) ولادت هاشمی ناب نام گرفته است.

وی در ادامه گفت :حضرت فاطمه یازدهمین نفر می باشد که اسلام آورد و حضرت علی علیه السلام اولین مرد و حضرت خدیجه اولین زن به عنوان اسلام آورندگان این دین می باشند .

اسماعیل زاده در پایان با اشاره به شروط تحقق اعتکاف گفت: ۱۳ رجب آغاز ایام البیض و ۱۴ و ۱۵ این ماه که مصادف با ایام اعتکاف می باشد لذا شرط شروع اعتکاف در ابتدا نیت یعنی قصد قربت است که اگر به جای این نیت ریا باشد این اعتکاف باطل است و دومین شهرستان روزه دار بودن میباشد روایت است که هرکس بتواند یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد درهای رحمت خداوند به روی وی بوده و ثواب هزاران نماز و هزاران حج بر روی نوشته می‌شود .