گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۷:۳۹
شناسه : 5065
تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
مراسم بزرگداشت رحلت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی مراسم بزرگداشت رحلت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی

مراسم بزرگداشت رحلت مجاهد نستوه و فداکار حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی با حضور پرشور مردم و مسئولین و خانواده آن مرحوم در مسجد جامع ماکو برگزار شد.

به گزارش مرزداران ؛ مراسم بزرگداشت رحلت مجاهد نستوه و فداکار حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی با حضور پرشور مردم و مسئولین و خانواده آن مرحوم ظهر امروز در مسجد جامع ماکو برگزار شد.

در این مراسم پس از ختم قران و مداحی مادحین اهل بیت حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو گفت : حجت الاسلام حسنی، در دیدگاه رهبری و امام راحل یک روحانی شجاع و مجاهد و فداکار بود که حضرت آقا در پیام تسلیت خود فرمودند : مجاهدت های مستمر و همه جانبه در طول سالهای انقلاب ، امام جماعت ، مقابله با دشمن بعثی و مقابله با مهاجم های داخلی برگهای زرین ، بی تکرار و مانگار در تاریخ است .

وی افزود : مرحوم حجت الاسلام حسنی صفحه ای ماندگار و بی تکرار در کتاب تاریخ بود و این روحانی مبارز درکنار مردمی بودن، لقب شناسنامه آذربایجان را به خود اختصاص داد و در سال 88 میراث فرهنگی قرار شد یکی از میراث های فرهنگی کشور را به زندگی و مدال شجاعت افتخار امیز آن مجاهد نستوه اختصاص دهد

 

وی بابیان اینکه حجت الاسلام حسنی از پیشگامان نهضت تازه تاسیس امام خمینی در تثبیت انقلاب اسلامی بود افزود:  نقش امام جمعه فقید ارومیه موثر در مبارزه علیه شورشگران ضد انقلاب بود و سوء قصد ها نتوانست خدشه ای بر اراده فولادی شیخ حسنی وارد کند.

 

امام جمعه ماکو شجاعت، ولایت مداری، صلابت، و قدرت، بی پروا بودن را از ویژگی های ان عالم وارسته عنوان کرده و گفت : اهدای مدال درجه یک شجاعت به مرحوم شیخ حسنی نشان دهنده اوج غیرت و ایثار وی بود.