گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۵:۰۴
شناسه : 5362
تاریخ : ۰۱ تیر ۱۳۹۷
باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است

امام جمعه ماکو گفت : قانونگذاران و تصویب کنندگان قانون باید قانونی که تصویب میشود مورد توجه قرار دهند تا دوباره کاری در اصلاح آن نشود و خدشه ای بر زندگی مردم وارد نشود .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه  در خصوص وظایف نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد : نمایندگان مجلس باید در راستای صیانت و حراست از آرمانهای انقلاب و ارزشهای جامعه و در راستای پرهیز از اشرافی گری ، تجمل گرایی که مطالبه اصلی مردم است، از جان و دل تلاش کنند.

وی رعایت تقوای الهی را دستیابی به دژ و قلعه نفوذ ناپذیر و دور ماندن از  وسوسه‌های شیطانی عنوان کرده و گفت : از راههای نفوذ شیطان خوب جلوه نمایی کارهای زشت، شایعات، دشمنی و کینه داری با همنوع خود است که زمینه ساز دچار شدن به گناهان بزرگ می باشد .

 

رنجبری در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت: مسئولین بر مطالبات مردم و گلایه های اصناف مختلف توجه جدی کند لذا حتما باید حمایت از کالای ایرانی به جدیت هم از سوی بازاریان و مردم پیگیری شود.

 

وی تصریح کرد : رعایت جنبه های کارشناسی و مصلحت مردم در قانونگذاری، باید مورد توجه قرار گیرد تا دوباره کاری در اصلاح آن نشود و خدشه ای بر زندگی مردم وارد نشود فلذا قانونگذاران و تصویب کنندگان قانون باید قانونی که تصویب میشود را بررسی و  شیوه های عملی شدن آن در جامعه را نیز لحاظ کنند و به کیفیت اجرایی شدن ان توجه وافر داشته باشند و اینکه  باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است .

 

 

امام جمعه ماکو گفت : امروزه در تعدادی از کلان شهرها زمزمه روابط بین آقا و خانم که متناسب با فرهنگ غربی است به گوش میرسد این در حالی است که امروزه خود کشورهای غربی و صاحبان این فرهنگ به این واقعیت دست یافتند که بی بند و باری در کشورشان غیر قابل کنترل شده است لذا نقش روحانیت در بعد انقلاب و دوران جنگ هشت ساله ، ترویج انقلاب و معارف اسلامی بود اما  دشمن در صدد تضعیف این واقعیت در دیدگاه مردم ایران است.

 

وی با بیان اینکه مردم شهرستان ماکو از طولانی شدن دادرسی ها گلایه دارند ، تاکید داشت : قضائیه باید، عادلانه، قاطعانه ، انقلابی و جهادی عمل کند لذا افزایش نیروی انسانی باید در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گیرد.

 

امام جمعه ماکو در خصوص افزایش  مصرف مواد مخدر در جامعه گفت : جامعه امروزی شاهد کاهش محسوس سن مصرف و مخصوصا در دختران است،  اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را سه مقوله مهم و خانمان سوز در جوامع در حال پیشرفت، می باشد  لذا از عواملی که جوانان را به سمت مواد مخدر سوق میدهد میتوان به کمبود گفتمان، ارتباط کلامی و عاطفی بین خانواده ها، ضعف والدین در کنترل فرزندانشان، هیجان جویی اشاره کرد.