گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » مصاحبه
ساعت : ۱۹:۴۴
شناسه : 5536
تاریخ : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق در عرصه اطلاع رسانی هستند خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق در عرصه اطلاع رسانی هستند

امام جمعه ماکو گفت : رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در اگاهی رسانی به مردم است .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در جمع خبرنگاران اصحاب رسانه را طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبانگویای جامعه عنوان کرد و تصریح نمود: خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق و آزادی و نیک اندیشان بلند نظر در عرصه اطلاع رسانی هستند لذا روز خبرنگار باید روز حق بینی و حق نگری نامگذاری شود .

وی گفت : رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در اگاهی رسانی به مردم است .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نقد و نظارت برای خبرنگاران رسالتی انکار ناپذیر است و در کنار آن اطلاع رسانی صحیح و تبادل نظرات جز وظایف اصلی خبرنگاران است لذا پرهیز از دروغ نویسی و نوشتن نقل دقیق از آبروریزی جلوگیری میکند و همیشه باید از نقد های سازنده استفاده شود .

 

رنجبری افزود : خبرنگاران باید خستگی ناپذیر و شاداب باشند تا اخبار خوب و شایسته به جامعه منتشر کنند لذا باید توجه داشت که نقش خبرنگاران در هدایت جامعه چشمگیر است .

وی در خصوص تاثیر رسانه ها و فضای مجازی حاطر نشان ساخت : اگر خبرنگاران در مسیر درست قرار نگیرند جامعه را به سعادت و خوشبختی هدایت خواهند کرد در غیر این صورت عکس قضیه رخ خواهد داد.

 

امام جمعه ماکو در خصوص تلاش دشمن برای ترویج کذب در اخبار و اعتماد زدایی مردم گفت : خبرنگاران به خواسته دشمن کمک نکنند خواسته ای که دشمن میخواهد این است که مردم را از حاکمیت جداکند و اعتماد زدایی را در جامعه ایرانی ترویج دهد.

 

وی وضعیت فضای مجازی امروز جامعه را افسار گسیخته عنوان کرده و گفت : در خصوص وضعیت افسار گسیخته فضای مجازی، شورای فرهنگی شهرستان با همکاری اداره ارشاد بر این بحث ورود جدی خواهد کرد .

 

وی خطاب به خبرنگاران خاطر نشان ساخت : سرحال سازی جامعه در دستور کار جدی خبرنگاران و فعالین رسانه ها قرار گیرد و مسئولین باید ارتباط خود را با خبرنگاران بیشتر کند و در جهت انعکاس اخبار سازمانی خود در رسانه های رسمی و موثق اقدام کنند.

 

در ادامه این برنامه حافظ تیموری رئیس اداره ارشاد اسلامی ماکو نیز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران منطقه آزاد ماکو از تجلیل خبرنگاران و فعالین عرصه خبری شمال استان به میزبانی منطقه آزاد ماکو در روز خبرنگار خبر داد و افزود : ۵۵ نفر از فعالین عرصه خبر در روز خبرنگار طی برنامه ای که با مشارکت منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو برگزار خواهد شد تجلیل خواهند شد.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی ماکو گفت: انعکاس صحیح اخبار و رویدادها دوری خبرنگاران از سیاسی بازی می باشد .