گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۹:۳۱
شناسه : 5695
تاریخ : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
جشنواره تجلیل از برترین ها وفعالین مساجد جشنواره تجلیل از برترین ها وفعالین مساجد

جشنواره تجلیل از برترین ها و فعالین مساجد با حضور ائمه جماعت مساجد ، هیئت امنا های مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج در مسجد علی بن ابیطالب ماکو به مناسبت سالروز جهانی مساجد برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ جشنواره تجلیل از برترین ها و فعالین مساجد با حضور ائمه جماعت مساجد ، هیئت امنا های مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج در مسجد علی بن ابیطالب ماکو به مناسبت سالروز جهانی مساجد برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا موسی عطاری معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم گفت : دشمن شرایطی ایجاد کرده است که در جامعه امروزی پیش از قبل توجه و بصیرت نیاز می باشد و سعی دارد از طریق جنگ نرم از طریق رسانه و وسیله های ارتباط جمعی  به این ملت نفوذ کند و در صدد دو قطبی کردن جامعه و اعتماد زدایی مردم نسبت به دولت و نابود کردن خیمه انقلاب می باشد اما رهبر به عنوان دیدبان تیز بین انقلاب که در تمام صحنه ها حضور دارد تلاش ها و حیله های دشمنان را به خنثی کرده است .

وی افزود : لازم است در همه حال هوشیار بوده و دشمنان را شناخته و در صحنه حضور داشته باشیم لذا عمده ترین و محوری ترین برنامه های بسیج و پایگاه های مقاومت حضور جوانان در مساجد و ارتقا سطح بینش ، آگاهی و همچنین بصیرت افزایی و کادر ساری برای انقلاب می باشد .

عطاری تصریح داشت : مساجد همانطور که در دفاع مقدس نقش کلیدی در فرماندهی و پیشبرد جنگ داشتند و تمامی شهدا و رزمندگانی که در خط مقدم جبهه ها مشغول نبرد با دشمن بودند از لحاظ معنوی و بصیرتی آمادگی حضور در جبهه های حق علیه  باطل و خط مشی خود را از مساجد میگرفتند .

وی باعنوان اینکه مساجد باید نقش محوری و هدایت جامعه را ایفا کند گفت : مساجد باید علاوه بر بصیرت افزایی جوانان و شناخت دشمن به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازد و روحانیون و ائمه جماعت مساجد به عنوان طلایه داران هدایت و راهبر دینی و اعتقادی مردم باید نقش محوری خود را جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان به نحو احسن ایفا نمایند .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام میراحمد موسوی از روحانیون مبارز و امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب ماکو در خصوص جایگاه و نقش مسجد در پیشرفت اسلام گفت:

مسجد را پایگاه بدانید و پایگاه ها موانع نیستند و این منبرها همان سنگر انقلاب می باشد لذا باید اتحاد بین پایگاه بسیج و مسجد حفظ شود .

وی افزود : شهید حججی خود یک مدیحه سرا ، اهل مسجد و هیئتی بود و همچنین شهدا دیگر پس باید توجه داشت که همه بزرگان خدمتگذار به دین و شهدا ، خدمت گذار به نظام اسلامی همه در پایگاه  و مساجد پرورش  یافته اند و هیچ کس این ادعا را نمیتواند غیر از این را ادعا داشته باشد .

موسوی تصریح داشت : البته نقش مدرسه ، کلاس و معلم را نمیتوان منکر شد اما تاثیرات این طیف هم مثبت و هم منفی میباشد  لذا مساجد تربیت گاه کودکان میباشد .

 

وی با اشاره به نقش کلیدی مسجد در تربیت کودکان ، نووانان و جوانان گفت : در شبهای قدر این مسجد ، که شبهای تماشایی میباشد ؛ انبوهی از جوانان در این مسجد حضور پیدا میکنند و وقتی نام مقدس حضرت ولیعصر (عج) در دعای  بک یا الله طنین انداز میشود، جوان با چشم گریان قرآن به سر به احترام نام مقدس امام زمان بلند می شود اینجا میبینیم که مساجد چه تاثیراتی بر جوانان داشته و این انقلاب چه فرزندانی تربیت کرده است .

وی با اشاره به تلاش های بی شمار دشمنان در گمراه کردن جوانان و تحریک مردم گفت : بنای ما این نیست که از هر کجا دشمن زد ، برگردیم بنا بر این است که اگر آنها به پارک رفتند ما هم برویم مگر پارک فقط برای بی دین است ؟خیر باید همه قشر ها ، فرزندان ما و فرزندان شهدا نیز در پارک حضور داشته باشند و صحنه را خالی نکنند .

وی نماز یک دکتر در مطب خود را از صد منبر تاثیرگذار تر دانسته و گفت : اگر یک دکتر در مطب خود نماز بخواند این از 100 منبر تاثیرگذار تر است چرا که مردم بدانند 10 دقیقه مطب به علت نماز خواندن دکتر تعطیل است این بسیار تاثیرگذار و اموزنده است و همچنین شهید مدنی نیز عبایی داشت هر جا میرسید پهن کرده و نماز اول وقت میخواند .

حجت الاسلام موسوی با اشاره به داستانی از حجت الاسلام قرائتی گفت : روزی حجت الاسلام قرائتی در جمعی در بین رزمندگان دست خود را بلند کرده و توضیح داد اگر انسان به خلقت انگشتان خود نگاه کند هدایت پیدا میکند چرا اگر انگشت شست نباشد انسان نخواهد توانست حتی دکمه ی پیرهن خود را ببندد و همچنین است کاربرد انگشتان دیگر .

 

وی مسجد را  هدایتگر جامعه عنوان کرده و گفت : بعضی از افراد یا مسئولین تا خلافی از طرف کسی رخ میدهد سعی دارند فرد مذبور و عمل وی را متوجه جناح مقابل کنند و این ادعا را دارند که این فرد از ما نبود و با این عنوان سعی در رای جمع کردن داشت و وقتی که دستشان از همه جا کوتاه شد میگویند همه اینها همین طوری هستند و همه دزد می باشند لذا باید توجه داشته باشیم که اگر درب زندان را باز کنی زنا کار ، دزد و گناهکار همه در زندان میباشند و نماز خوان نمیتوانی در بین انها پیدا بکنید (إنَّ اَلصَّلوهَ تَنهی عَنِ اَلفَحشاءِ وَ اَلمُنکَر) اگر نمازگزاری هم در زندان باشد به اشتباه با تصادف و خطای غیر عمد به زندان افتاده است نماز گزار در زندان هم نماز میخواند پس نباید بعضی از تخلفات را به همه نسبت داد و لذا مساجد میتواند به عنوان هدایتگر جامعه مردم را به راه راست هدایت کرده و از مسائل امروزه کشور جلوگیری کند .

موسوی با تاکید بر اینکه هیات امنا ها ، پایگاه ها و روحانی مساجد باید مکمل یکدیگر باشند گفت : شعار مرگ بر آمریکا در مساجد باید بلند گفته شود لذا شنیده میشود که بعضی از مساجد مرگ بر آمریکا را نمیگویند که این اشتباه است چرا که حضرت امام فرمودند آمریکا دشمن آشکار این ملت است و حضرت آقا فرمودند که اگر همه با هم باشند تحریم طول نمیکشد لذا هر کس بر دشمن امید ببند و بخواهد با دشمن زندگی خود را تامین کند به تعبیر امام یا منافق است یا نادان .

وی با بیان اینکه عده ای مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر مملکت را تقدیر الهی میدانند گفت : اگر تمام اتفاقات تقدیر باشد آنوقت یزید گناهی نداشت و تقدیر این بود امام حسین در کربلا شهید شود .

وی خاطر نشان ساخت : پیامبر تمام اعلام ها و جنگ های خود را از مسجد شروع میکرد لذا مساجد مبادا از آن مساجدی باشد که نام انقلاب نام اسلام و شعار مرگ بر آمریکا در آن نباشد .

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت:

زمانی می آید که فقط نقش و شکل قرآن باقی میماند و فقط اسم اسلام خواهد ماند همه اینها زمانی خواهد بود که هدایت در مساجد خراب باشد و تربیت محوری در ان وجود نداشته باشد پس مسجد هر قدر استوار ، بزرگ و پر جمعیت باشد اما در ان مسائل تربیتی و هدایت درست صورت نگیرد به هیچ دردی نمیخورد و این در صورتی خواهد بود که مثلا وقتی در مسجدی دعایی خوانده میشود که خداوندا امام شهدا و شهدا را غریق رحمت و به رهبر عزیزمان طول عمر با عزت عنایت فرموده و امریکا و ایادی استکبار را ریشکن و مضمحل بگردان در این هنگام فردی در مسجد بگوید : اه اینها هم هیچگاه از امریکا دست نمیکشند این همان هدایت غلط و عدم بصیرت افزایی کافی از طرف مسجد است .

موسوی در خصوص ویژگی های یک مسجد خوب گفت : اگر شبهای قدر در این مسجد تماشایی است و جوانان در آن  دعا میخوانند ، تفسیر گوش میدهند و برای امام زمان دعا می کنند بدان علت است که این مسجد زنده و در تربیت پیشرو می باشد اما بدانیم آمریکا در تلاش است که جوانان را به انحراف بکشاند لذا در تمام پایگاه ها جوانان سعی کنند در تمام شبها در مسجد حضور داشته باشند نه فقط زمان پایگاه .

وی در پایان گفت : هر طلبه وظیفه دارد خود را در خدمت جوانان بداند لذا من بر خودم وظیفه میدانم که در خدمت جوان و پایگاه باشم .

در ادامه این برنامه حسین قربانپور مسئول بسیج مساجد سپاه پاسداران ماکو بیانیه روز جهانی مساجد را قرائت کرد .

در پایان از فعالین و برترین های مساجد با اهدای لوح تجلیل به عمل امد .