گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » مصاحبه
ساعت : ۱۷:۲۴
شناسه : 6229
تاریخ : ۰۱ مهر ۱۳۹۷
نواخته شدن زنگ مهر ، زنگ مقاومت و زنگ امر به معروف در ماکو نواخته شدن زنگ مهر ، زنگ مقاومت و زنگ امر به معروف در ماکو

زنگ مهر و مقاومت با حضور مسئولین شهرستانی در مدرسه کوثر بعثت ماکو همزمان با بازگشایی مدارس نواخته شد .

به گزارش مرزداران ؛ زنگ مهر و مقاومت و امر به معروف با حضور مسئولین شهرستانی در مدرسه کوثر بعثت ماکو همزمان با بازگشایی مدارس نواخته شد .

در این مراسم اکبر باباپور رییس اداره اموزش و پرورش ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز فصل تلاش و کوشش دانش آموزان گفت : امسال در ماکو هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند

مدیر آموزش و پرورش ماکو از نوسازی و بازسازی 24 مدرسه شهرستان ماکو خبرداد.

 

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش ماکو در راستای آماده سازی مدارس شهرستان برای سال تحصیلی جدید اظهارکرد: آموزش و پرورش ماکو در تابستان امسال با همکاری سپاه پاسداران شهرستان با عنوان طرح هجرت 12مدرسه را در شهرستان ماکو رنگ‌آمیزی و با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو 24 مدرسه در موضوع سرویس‌های بهداشتی ترمیم و بازسازی کرد.

 

باباپور همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مدرسه جدید در شهرستان خبر داده و گفت: این دو مدرسه روستایی و شهری در هفته دولت افتتاح شد که امسال با سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی بابیان اینکه امسال در شهرستان ماکو در مدارس دولتی 17 هزار و105 نفر دانش آموز  و در مدارس غیردولتی 1346نفر جمعا به تعداد18451 نفر دانش آموز ثبت نام کرده است افزود: از این تعداد 11 هزار و 19 نفر در مقطع ابتدایی 3634 نفر متوسطه اول، 2452 نفر متوسطه دوم و 473نفر پیش دبستانی در شهرستان ماکو در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

باباپور کوچکترین جمعیت دانش آموزی در شهرستان ماکو را در روستاهای تلیم خان، عبداله کندی، کلیک با هرکدام 5 نفر دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: باید مسئولین و خانواده‌ها با همکاری هم در صد در صد پرورش و افزایش تفکر های علمی و نخبگان علمی باشند.

 

وی در تشریح تعداد آماری آموزگار تدریس در آموزشگاه ها افزود: 849 وظیفه تدریس را بر عهده دارند که کادر اداری 32 نفر و کل نیرو 1200 است و 47 معلم بازنشسته و 18 معلم ورودی جدید در سال تحصیلی 97 داریم.

 

باباپور از افزایش 10 الی 15 درصدی شهریه های مدارس غیردولتی در ماکو خبر داد و با تاکید بر اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود افزود: رشته حمل و نقل با تفاهم بین منطقه آزاد ماکو، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل راهداری، فضاهای آموزشی صورت گرفته است که در سال تحصیلی جاری شاهد ثبت نام آن خواهیم بود.

 

مدیر آموزش و پرورش ماکو در ادامه با اشاره به اینکه 40 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم بدون صرف صبحانه در کلاس درس حاضر می شوند، افزود: از خانواده ها انتظار داریم دانش آموزان را بعد از صرف صبحانه کامل راهی مدرسه نمایند تا دانش آموز با ذهنی فعال و پویا درس را فرا گیرد.

 

مدیریت آموزش و پرورش ماکو همچنین از امادگی مدارس این شهرستان جهت بازگشای مدارس در 31 شهریور خبر داد و افزود: تمامی برنامه های کلاسی و برنامه های معلمین قبل از 20 شهریور آماده و مدارس باید تا 30 شهریور اولین جلسه معلمین خود را با حضور کارشناسان اداری برگزار نمایند.

 

در ادامه غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ماکو ضمن تسلیت حادثه تروریستی اهواز گفت که این مردم 40 سال از این مرز و بوم دفاع کردند که جای تقدیر دارد لذا عزم مردم با این کار تروریست ها استوار تر از گذشته خواهد بود و مقاومت ها حتما نتیجه خواهد داد و دشمن کاری از پیش نخواهد برد .

سلیمانی افزود : در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را که توانستند با رشادت های خود از حریم این مرز و بوم دفاع کنند گرامی میداریم  ما امروزه امنیت و آرامش خود را مدیون خون پاک شهدا هستیم  لذا ما توانستیم کیان خود را حفظ کرده و ذره از خاک خود را به دشمن ندهیم .

وی تصریح داشت : در کارها خود باید این را به یاد داشته باشیم که آدم هایی بودند که جان خود را گذاشتند تا امنیت این کشور حفظ گردد پس ما باید این مسیر را ادامه بدهیم .

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو ادامه داد : هفته امر به معروف است که نشان میدهد که ماه مهری پر بار خواهیم داشت و

آرزوی قلبی دارم که امسال سالی بسیار موفقیت آمیز و سالی با امید و نشاط ضمن رعایت اصولی که مدارس دارد باشد .

سلیمانی تاکید داشت : مبنای توسعه منطقه آزاد بر روی منابع انسانی است لذا شما آینده های این منطقه هستین .

وی درپایان خاطرنشان ساخت : از برنامه های 1400 این است که هیچ مدرسه خشتی در منطقه آزاد نداشته باشیم در هیچ روستای ما نباید مدرسه ای باشد که خشتی باشد .

در ادامه زنگ مهر و گشایش مدارس توسط غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو ، زنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط عباس نژاد دادستان شهرستان ماکو و زنگ ایثار و مقاومت توسط موسی عطاری مهاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو نواخته شد .