گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » گزارش تصویری » مصاحبه » یادداشت
ساعت : ۱۵:۵۹
شناسه : 6401
تاریخ : ۰۶ مهر ۱۳۹۷
استکبار جهانی برای اینکه امنیت داخلی ایران را برهم زند از هر حربه ای استفاده میکند استکبار جهانی برای اینکه امنیت داخلی ایران را برهم زند از هر حربه ای استفاده میکند

امام جمعه ماکو گفت : استکبار جهانی نمیداند که این نهال انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده و امسال چهلم سالگرد پیروزی انقلاب را جشن خواهیم گرفت و دشمن باید بداند که با این کارها به اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام میر محمد هاشمی امام جمعه جدید شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعهگفت : عزاداری که تحولی در درون آدم ایجاد کند و متحول شود و این تحول به احساسات تبدیل و چون قطره اشکی از چشم انسان جاری شود این عزاداری عزاداری حقیقی است لذا عزاداری ها باید برای قرب الهی باشد .

حجت االاسلام هاشمی افزود : از منظر آیات وحیانی قرآن کریم تاکید بر بحث تعلیم و تربیت شده است  و مربی قبل اینکه تعلیم و تربیت کند باید تهذیب نفس بکند.

وی با اشاره به خطبه 73 امیر المومنین در نهج البلاغه اشاره کرده و گفت : امیر المومنین در خطبه 73 نهج ابلاغ میفرماید : هر کس خود را در مقام راهبری مردم قرار دهد قبل اینکه یاد دهد باید خود یاد بگیرد و قبل از آن که مردم را ادب کند اول باید با عمل خود خودش را تادیب و ادب کند و آن کس که معلم است و نفس خود را تادیب میکند قابل تکریم می باشد تا کسی که سعی در این دارد مردم را تادیب و تعلیم کند لذا توجه داشته باشید مردم را با زبان خود به دین دعوت نکنید بلکه با رفتار خود دعوت کنید .

وی در خصوص روایتی گفت : نقل شده است خانمی محضر حضرت علی آمد و گفت ای حضرت این پسر را نصیحت کن تا خرما نخورد چون خرما  بر او ضرر دارد. حضرت گفت برو فردا بیا و فردا به بچه گفت خرما نخور خانم گفت ای امیر خوب دیروز این را میگفتی ؟ امیر مومنان گفت دیروز خود خرما خورده بودم آنوقت حرفم تاثیر نمیکرد.

 

امام جمعه ماکو با اشاره به صحبت های اخیر رییس جمهور در سازمان ملل گفت : طبق بررسی کارشناسان این صحبت رییس جمهور بسیار کامل و بهتر از صحبت های قبلی است و صحبت رییس جمهور در خصوص اقتدار و استقامت ملت جمهوری اسلامی ایران است که دشمن سعی در شکستن این اقتدار و استقامت دارد .

وی با اشاره به حادثه تروریستی که باعث شهادت و مجروح شدن عزیزان و هم وطنان شد گفت : برای بازماندگان این حادثه تروریستی و خانواده های شهدا از خداوند متعال صبر جزیل مسئلت می کنیم .

وی تاکید داشت : استکبار جهانی برای اینکه امنیت داخلی را برهم زند از هر حربه ای استفاده میکند از جمله : تحریم و اقدام به  عملیات های تروریستی اما نمیداند که این نهال انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده و امسال چهلم سالگرد پیروزی انقلاب را جشن خواهیم گرفت و دشمن باید بداند که با این کارها به اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد و در دین مبین اسلام حاکمیت خصوصی افراد محترم است.

در بین الصلاتین حجت الاسلام رنجبری امام جمعه سابق شهرستان ماکو گزارش فعالیت خود را به نمازگزاران ارائه داد و حجت الاسلام هاشمی امام جمعه جدید ضمن تقدیر و تشکر از خدمات 10 ساله حجت الاسلام رنجبری گفت : طبق اسنادموجود در دفتر و بررسی هایی که اینجانب به همراه حجت الاسلام حسینخانی نماینده ولی فقیه در شورای سیاست گذاری ائمه جماعت در استان اذربایجان غربی انجام دادیم نشان میدهد که حجت الاسلام رنجبری طی ده سال شبانه روز برای این مردم خدمت کرده است و متاسفانه از طرف بعضی از افراد مورد بی مهری ها قرار گرفته است .

در ادامه این برنامه از مربیان نمونه کشوری و استانی انجمن اسلامی و عضو قرارگاه ملی با هدایایی از طرف حجت الاسلام علی اکبری رییس اتحادیه انجمن اسلامی کل کشور و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعت کشور و انگشتر ارسالی برای این عزیزان به عنوان هدیه و متبرک مقام معظم رهبری تجلیل به عمل آمد .