افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
24

منشا وحدت بین امت اسلامی وجود پیامبر اکرم (ص) می باشد

  • کد خبر : 6712
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
منشا وحدت بین امت اسلامی وجود پیامبر اکرم (ص) می باشد

امام جمعه ماکو گفت : رفع بسیاری از نیازمندیهای  مستمندان و گشوده شدن بسیاری از گره های اقتصادی با سنت وقف عملی  میباشد .

به گزارش مرزداران؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری گفت : آن حضرت برای بیرون رفتن از بحران و برخورد با منحرفان برنامه های وسیعی را ترتیب داد که یکی از آنها برخورد مستقیم با منحرفین بود که از جمله آنها می توان به برخورد با غلات اشاره کرد این افراد کسانی هستند که قائل به الوهیت امام یا امامان بوده اند .

وی افزود: خداوند متعال در مورد اهل کتاب می‌فرمایند ای اهل کتاب در دین خود غلوّ و زیاده روی نکنید و درباره خدا غیر از خدا نگویید .

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به هفته وقف تصریح داشت : وقف در اسلام ثواب بسیاری دارد و پس از مرگ به عنوان صدقه جاریه دائماً  به شخص وقف کننده می رسد .

وی ائمه اطهار را در اجرای سنت وقف پیشقدم خوانده و گفت : امام علی علیه السلام چاه ها و باغ های بسیاری را  که به دست خود احداث فرموده بود در راه خدا و مسلمانان وقف کرد برخی از این چاه‌ها هنوز در کشور عربستان با عنوان (آبار علی ) چاههای علی شناخته می شود و مورد استفاده است.

حجت الاسلام هاشمی رفع بسیاری از نیازمندیهای  مستمندان و گشوده شدن بسیاری از گره های اقتصادی را با سنت وقف عملی  خوانده و گفت :  پیامبر اکرم صلی الله و آله و سلم در این خصوص می فرمایند با مردن  انسان طومار زندگی او پیچیده شده و برای همیشه ارتباط او با دنیا قطع میگردد مگر سه گروه اولین گروه دانشمندی که اثر علمی برای هدایت مردم از خود به یادگار گذاشته باشد .

حجت الاسلام هاشمی دومین گروه که با مرگ آنها طومار زندگی آنها پیچیده نمی شود را گروهی که مردم از صدقات و خیرات مستمری آنها سود ببرند عنوان کرده  و گفت : پس از دسته دوم دسته سوم فرزند سالم و نیک کرداری می باشد که پدر و مادر را به دعای خیر یاد کند .

امام جمعه ماکو در ادامه سخنان خود ضمن تبریک پیشاپیش هفته وحدت گفت : از منظر علمای اهل تسنن سالروز ولادت رسول مکرم اسلام مصادف است با ۱۲ ربیع الاول از دیدگاه علمای اهل تشیع پیغمبر اکرم در ۱۷ ربیع الاول متولد شده است حضرت امام رضوان الله علیه اختلاف در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند البته این آرمان حضرت امام نیز الهام گرفته از آیات وحیانی قرآن کریم است که خداوند تبارک و تعالی می فرمایند( واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقو )و همگی به ریسمان خدا ،قرآن و اسلام و هر گونه وسیله وحدت چنگ زنید و پراکنده نشوید .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به دشمنی های آمریکا گفت :امروز استکبار جهانی آمریکا برای اینکه اتحاد بین امت اسلامی را بر هم زدند در بین آنها اختلاف و برادرکشی راه بیاندازد از گروه های تکفیری به مانند داعش و النصره و وهابیت در منطقه حمایت می کند اما باید توجه داشت امروز تنها کشوری که منادی وحدت بین امت اسلامی است و با گروه های تکفیری  مبارزه می‌کند ایران اسلامی می باشد البته با تدابیر مقام معظم رهبری بود مدافعین حرم به همراه ارتش و مردم عراق نسل داعش به طور کلی قطع شد و ارتش و مردم سوریه نیز به کمک آنها در مقابل تکفیری ها پیروز شدند .

امام جمعه ماکو با  ضمن تبریک هفته بسیج به تمامی بسیجیان ولایتمدار گفت : از منظر حضرت امام و مقام معظم رهبری یک بسیجی دارای شاخصه ها و ویژگی های خاص می باشد که از جمله آن می‌توان به : ایمان ،اخلاص ، پیشرو ، خط شکن ،دغدغه مند ، مسئولیت پذیر ،آرمان‌گرا، واقع بین، تکلیف گرا ،دشمن شناس ،منظم و قانون مدار اشاره کرد لذا مقام معظم رهبری می فرمایند : هرکس دارای این ویژگی ها باشد بسیجی می باشد خواه در بسیج ثبت نام کرده باشد یا نه .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=6712
  • ارسال توسط :
  • 747 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای منشا وحدت بین امت اسلامی وجود پیامبر اکرم (ص) می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.