گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش
ساعت : ۱۸:۲۳
شناسه : 6939
تاریخ : ۰۱ آذر ۱۳۹۷
مهمترین شاخصه یک بسیجی ولایتمداری می باشد مهمترین شاخصه یک بسیجی ولایتمداری می باشد

امام جمعه ماکو در دیدار با مسئولین و بسیجیان به مناسبت هفته بسیج گفت : مهمترین شاخصه بسیج ولایتمداری است چون تفکر بسیجی توسط امام (ره) ابداع شده است و بسیج گروهی پشتیبان نظام ، ولایت و مردم میباشد با این هدف بسیج تشکیل شده است

به گزارش مرزداران ؛ بسیجیان و مسئولین شهرستانی به مناسبت هفته بسیج با حضور در دفتر امام جمعه با امام جمعه شهرستان دیدار کردند .

در این برنامه در ابتدا موسی عطاری معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک هفته وحدت و بسیج گفت : ما هفته بسیج را که مقارن شده است با هفته وحدت به تمامی مسئولین روحانیون و بسیجیان خستگی ناپذیر که در تمامی عرصه ها زبانزد خاص و عام میباشند تبریک عرض میکنیم .

در ادامه این دیدار حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در جمع مسئولین و بسیجیان ضمن خیر مقدم و تبریک هفته بسیج و هفته وحدت گفت : تقدیر و تشکر میکنیم از حضور عزیزان و امروز خوشحال هستیم که در حضور جمعی قرار داریم که حضرت امام از این جمع به عنوان لشکر مخلص خداوند یاد کرده است و این قشر به خدمت بی منت مشغول است و از جمله انسانهای با ایمان و انسان های با تقوا می باشد .

هاشمی با اشاره به حدیثی از امام باقر گفت :پیامبر نشسته بودند و اصحاب دور پیغمبر بودند حضرت دو بار تکرار کرد که پروردگار مرا به دیدار برادرانم برسان اصحاب گفتند : مگر ما برادران شما نیستیم حضرت فرمودند: خیر شما اصحاب هستید برادر من کسانی هستند که افرادی که در آخر الزمان بدون اینکه مرا بشناسند به من ایمان می آورند و هر یک از انها به خاطر پایداری و استقامتی که در دین دارند اگر بخواهیم برای استقامت آنها تشبیه بیاوریم به مثال این است که فردی در شب خار مغیلان را در دست خود شکسته و له کند یا به مثال اینکه آتش را در دست خود نگه دارند اکنون این بزرگترین ارزش است اینکه بسیجیان بدون ادعا در خدمت مردم و به عنوان سربازان ولایت هستند .

وی تصریح داشت : امام صادق فرمودند : در آینده مردمی خواهند آمد که پاداش آنها ده برابر پاداش شما خواهد بود اصحاب گفتند ای پیامبر ما این همه در جنگ همراه شما بوده و جنگ کرده ایم اما شما میگویید پاداش انها نزد خدا از ما بیشتر است ؟ حضرت گفت :بلی اگر فتنه هایی که بر سر آنها می آید بر سر شما میامد به اندازه آنها شما قدرت استقامت و مقابله نداشتید .

هاشمی مهمترین شاخصه یک بسیجی را ولایتمداری عنوان کرده و گفت : چون  تفکر بسیجی توسط امام (ره) ابداع شده است و  بسیج گروهی پشتیبان نظام ، ولایت و مردم میباشد با این هدف بسیج تشکیل شده است لذا آن موقعی که بسیج جنگ تحمیلی را تحمل کرد کسی نمیتوانست این فشار را تحمل کند .

وی خاطر نشان ساخت : در این 40 سال که دوره انقلاب سپری میشود دورانی نشان دهید که از طرف استکبار تحریم نشده ایم حتی سیم خاردار بر ما تحریم بود اما با وجود این وقتی انقلاب تازه به پیروزی رسید و سران ارتش  و منافقان دیگر اعدام شده و سپاه تازه تاسیس شده بودند تنها عاملی که باعث شد ایران در 8 سال دفاع مقدس پیروز شود حضور مردم در قالب بسیج مردمی بود .

وی تاکید داشت : امروز بسیج به قدرتی در دنیا تبدیل شده که الان میتواند در مقابل کلاسیک ترین ارتش مقابله کند .

امام جمعه ماکو در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری برای رفع مشکل اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی را گفته است و برای نهادینه کردن این امر به تفکر بسیجی نیاز است .