افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
27

نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و هفته بسیج

  • کد خبر : 6954
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و هفته بسیج

نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و هفته بسیج با حضور روحانیون و مسئولین شهرستانی در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و هفته بسیج با حضور روحانیون و مسئولین شهرستانی در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا حجت الاسلام باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان ماکو ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج و تقدیر و تشکر به خاطر حضور روحانیون با تاکید بر مسئله وحدت گفت :  در خصوص وحدت در قرآن خداوند همه امت مسلمانان را امت واحده معرفی کرده است که این لزوم وحدت و اتحاد مسلمانان  است .

وی با اشاره به تلاش دشمن بر اختلاف افکنی بین شیعه و سنی گفت : تمامی تلاش دشمن برای اسلام هراسی در جهان است و از طرق مختلف تلاش میکند و سعی در این دارد که اسلام را خشن نشان دهد لذا ما باید اتحاد و انسجام خودمان را بیشتر کنیم و علما باید مراقب و حافظ اتحاد و وحدت باشند چون دشمن هدفش از بین بردن وحدت و اسلام است که این به ضرر ما میباشد .

وی تصریح داشت : امرو دشمن نفت را به قیمت اندک میخرد و سعی در این دارد که در منطقه اسلام ستیزی و اغتشاش ایجاد کند اما خوشبختانه در کشور ما پس از گذشت 40 سال از انقلاب نتوانسته اند راه  نفوذی پیدا کنند .

حجت الاسلام باقری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : حضرت آقا فرمودند : بدانید انسانی که شیعه را علیه سنی و سنی را علیه شیعه تحریک میکنند اینها با اصل اسلام مشکل دارند .

در ادامه این برنامه ماموستا اسماعیل فاطمی امام جماعت روستای اداغان ضمن تبریک هفته وحدت به برابری و برادری و لزوم وحدت تاکید داشت .

در ادامه موسی عطاری معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج گفت : دشمن در تلاش است تا با مزدوران و سرسپرده های خود بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند اما ما باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری که بر وحدت شیعه و سنی تاکید میکنند وحدت خود را حفظ و با الهام از راه و سیره شهدا این وحدت خود را حفظ و تقویت کنیم .

در ادامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو گفت : ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج با اشاره به لزوم حفظ وحدت گفت : با ارزش ترین انسان در نزد پروردگار کسی است که تقوای او بالا است پس معیار نه نژاد است نه قومیت بلکه تقوا می باشد .

وی در پیامبر رابهترین الگو برای مسلمانان جهان عنوان کرده وگفت : قران پیامبر را بهترین الگو برای مسلمانان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای اهل دنیا معرفی می کند سیره عملی پیامبر به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان است .

امام جمعه ماکو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : در وحدت بین مذاهب و ادیان بار ها حرت اقا فرمودند به این معنی نیست که ما از مذاهب خود دست برداریم هر کدام از مذاهب برای خود احکامی دارد اما مشترکات زیادی هم داریم که میتوانیم با توجه و اتکا به آنها کنار هم جمع شویم و در برابر دشمنان ایستادگی کنیم .

هاشمی با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان خاطر نشان ساخت : از مهمترین تلاش دشمنان این است که بین امت اسلامی اختلاف انداخته و حیات نحس خود ادامه دهد یکی از سیاست های استعمار پیر انگلیس که بیان کردند اختلاف بیاندازد و حکومت کن سعی میکنند برای اینکه آقا بالا سر ما باشند بین مردم و مذاهب اختلاف انداخته و اهداف خود را پیش برند.

وی ادامه داد : با ایمان ترین انسان در نزد پروردگار کسی است که تقوایی او بالا است پس معیار نه نژاد است نه قومیت .
وی پیامبر را بنیانگزار وحدت در بین امت اسلامی معرفی کرده و گفت :  هیچ عرب بر عجم فضیلت و برتری ندارد مگر در تقوا لذا باید توجه داشته باشیم که امام راحل و رهبر احیاگر سیره عملی پیامبر اکرم در خصوص وحدت هستند

در پایان از تعدادی از روحانیون و خبرنگاران به عنوان انتشار دهندگان فرهنگ وحدت در منطقه با اهدای لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=6954
  • ارسال توسط :
  • 1412 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و هفته بسیج بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.