افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

جشن میلاد رسول اکرم (ص) و هفته مبارکه وحدت

  • کد خبر : 7067
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
جشن میلاد رسول اکرم (ص) و هفته مبارکه وحدت

جشن میلاد رسول اکرم (ص) و هفته مبارکه وحدت با حضور مسئولین و عموم مردم اعم از شیعه و سنی در مسجد نبی اکرم (ص) اهل تسنن ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ جشن میلاد نبی اکرم و هفته مبارکه وحدت با حضور مسئولین و عموم مردم اعم از شیعه و سنی عصر دیروز در مسجد نبی اکرم (ص) اهل تسنن برگزار شد .

در ابتدای این برنامه  ماموستا علی بایز جاسمی امام جماعت اهل تسنن ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و امام جمعه محترم و رییس دفتر امور اهل سنت بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید داشته و گفت : تکلیف  شرعی بر ما می باشد  که راه و حدت و همگرایی را در پیش بگیریم و از نقاق وتفرقه دوری ورزیم .

وی افزود : واجب دینی و اعتقادی بر ما این است که هفته وحدت را سرلوحه ای برای خیر و برکت در طول سالهای عمرمان قرار دهیم .

جاسمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : رهبر می فرمایند :کسانی که بر تبل اختلاف میکوبند مزدور دشمن و دشمن اسلامند و امام راحل نیز بر توحید کلمه  و کلمه وحدت در میان مسلمانان تاکید داشته اند .

 

در ادامه این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به داستان مرد یهودی که زباله برسر پیامبر میریخت گفت :  روزی فرد یهودی مریض شد پیامبر از اصحابه پرسید یک مرد یهودی که هر روز از ما پذیرایی میکرد اوکجاست یکی از اصحابه گفت وی مریض است پیامبر فرمودند بیایید به عیادت وی برویم که وقتی به در منزل رسیدند همسر مرد یهودی تا در باز کرد دید پیامبر اکرم به عیادت همسرش اموده است که رفت به همسر خود خبر داد که فردی که هر روز بر سر او خس و خاشاک و خاکستر می ریختی به عیادت تو امده است هنگام ورود پیامبر این یهودی از خجالت  از خدا میخواست که زمین دهان وا کرده و وی اب شده و در زمین فرو رود که این نشان از شفقت و مهربانی پیامبر می باشد .

وی با اشاره به تحدی قران گفت  : که در کل عالم کسی نتوانسته ایه ای چون ایه قران بیاورد و این از اعجاز قران می باشد .

امام جمعه ماکو  با  اشاره به تاکید قران بر وحدت گفت : وظیفه شرعی ما مسلمانان وحدت می باشد و باید توجه داشت دشمن در تلاش است با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ترویج اسلام هراسی در بین جوانان اهداف خود را پیش ببرد .

در ادامه حجت الاسلام باقری رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت ضمن تشکر برگزار کننده گان این‌مراسم گفت :

نخستین منادی وحدت قران استو خداوند امت پیامبر را امت واحده معرفی کرده است .

وی با تاکید براینکه در کشور ما با وجود مذاهب زیادی وجود دارد گفت :  با وجود مذاهب زیاد در کشور و با راهنمایی های رهبر انقلاب در طول چهل سال امنیت پایدار در کشور حاکم می باشد و در کنار همدیگر بدون کوچکترین مشکلی زندگی میکنیم .

وی تصریح داشت : عربستان که با همراهی ترامپ مایه ننگ اسلام شده وچهره ای منفور از خود به جا گذاشته است که برای مقابله با این دیو صفتان نیاز است همه مسلمانان با هم وحدت داشته باشند .

وی تاکید داشت : در شهرستان شیعه باید برادر سنی بوده و وحدت خود را حفظ کنند تا بتوانند پوز دشمن را که بر طبل اختلاف میکوبد  زمین بمالند .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7067
  • ارسال توسط :
  • 662 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جشن میلاد رسول اکرم (ص) و هفته مبارکه وحدت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.