افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024
23

اعطای زمین به وسعت ۲۵۰۰متر مربع برای بازسازی عتبات عالیات توسط یک خیر ماکویی

  • کد خبر : 7302
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰:۲۰
اعطای زمین به وسعت ۲۵۰۰متر مربع برای بازسازی عتبات عالیات توسط یک خیر ماکویی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ماکو گفت : در ماه محرم امسال بدون تبلیغات و فقط با پرچم گردانی در خیابان ها و معابر مبلغ 4 میلیون تومان نذورات و با استقبال خوب مردم در ماه های گذشته مبلغ 75 میلیون تومان نذورات و کمک های مردمی جمع آوری شده است .

به گزارش مرزداران ؛  همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات با عنوان محبت و ارادت به اهلبیت (ع) با حضور معتمدین و خیرین شهرستان ماکو و بازرگان در محل فرمانداری ماکو برگزار شد .

در این برنامه شاهین علیزاده فرماندار شهرستان ماکو ضمن عرض خیرمقدم گفت : هدف از برگزرا این جلسه این است که با معتمدین و خیرین بی پرده در خصوص مسائل و مشکلات و نیاز های بازسازی عتبات عالیات صحبت کنیم .

وی افزود : از سال 83 ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است که با راه اندازی ستاد های بازسازی عتبات عالیات شاهد آن هستیم که پروژه های فاخری اجرا شده و در حال تکمیل شدن است.

فرماندار ماکو با اشاره به تفکراتی که در بین مردم وجود دارد که چرا اینگونه هزینه ها برای بازسازی حرم ها گذاشته می شود و به جای ان میتوان به فقرا کمک کرده و  به درگاه خدا دعا کرد ؟ گفت : ما از این طریق میخواهیم به دامان ائمه دست گرفته  و بخواهیم واسطه ما در درگاه خداوند شده و قلم عفو بر گناهان و خطاهای ما کشیده شود .

علیزاده تصریح داشت : مردم مومن شهرستان ماکو در مشارکت و اعطای نذورات به ستاد بازسازی عتبات عالیات در ماههای گذشته استقبال خوبی کرده اند که مبلغی به ارزش ۷۵ میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به  مقام والای ائمه اطهار گفت :  مردم مسلمان ایران نخواهند گذاشت قبور متبرک امامان و پیامبران مورد کم لطفی قرار بگیرد .

در ادامه این برنامه اسلام محمود زاده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ماکو نیز  گفت: حدود ۲۲ ماه است که این ستاد در ماکو شرع به کار کرده است  و اعضای فعال در این ستاد بدون داشتن هیچگونه چشم داشت و مزد مادی فی سبیل الله فعالیت می کنند.

وی با اشاره به مبالغ جمع آوری شده از پرچم گردانی گفت : کمیته بانوان که متشکل از 12 نفر میباشد در ماه محرم امسال بدون تبلیغات و فقط با پرچم گردانی در خیابان ها و معابر موفق به جمع اوری 4 میلیون تومان نذورات و با استقبال خوب مردم در ماه های گذشته مبلغ 75 میلیون تومان نذورات و کمک های مردمی جمع آوری شده است  و هدف از برگزاری مراسم پرچم گردانی زیارت پرچم توسط مردم به عنوان پرچم متبرک و طلب شفاعت امراض می باشد  .

وی از اعطای یک قطعه زمین به مساحت ۲۵۰۰متر مربع در سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) خبر داده و گفت : این زمین زراعی بوده و استعداد باغی شدن دارد و قیمت تمام شده این زمین مبلغی  بیش از ۵۰ میلیون تومان می باشد .

در ادامه حجت الاسلام  سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو با اشاره به ایات قران گفت :  خداوند در قرآن کریم مکان هایی مقدس برای دستیابی به ذات مقدس الهی یاد کرده است که از جمله آن  میتوان به منازل پیامبران و ائمه اطهار اشاره کرد .

وی با اشاره به روایتی گفت : روزی یکی از اصحابه از پیامبر پرسید : ایا مکانها و منازل مقدسی که انسان در انها میتواند به ذات مقدس الهی دست یابد شامل منزل حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) میشود : حضرت فرمودند : از افضل ترین منازل می باشد ؛ لذا منازل و قبور ائمه و بارگاهی که بر روی قبور ساخته می شود با توجه به جایگاه و ارزش ائمه (ع) باید ترفیع یابد.

 

حجت الاسلام هاشمی  مقام و منزلت فرستادگان خداوند را والا خوانده  و گفت: حفظ این اماکن و مقام ساخته شده روی قبور نشان دهنده  قدرت  نرم شیعیان می باشد و همین امر باع ناراحتی و نگرانی دشمنان است .

امام جمعه تاکید داشت : هر کس به نوعی نسبت به ائمه اطهار (ع) ارادت و محبت دارد اما باید این محبت و ارادت به نوعی در رفتار و اعمال اشکار گردد که اگر چنین نباشد این محبت و ارادت به دردی نمیخورد لذا از راه های ابراز محبت میتوان برگزاری مراسمات ولادت و شهادت ، و ترویج سیره عملی ائمه و بازسازی حرم ائمه اطهار اشاره کرد .

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت :  کمک به بازسازی عتبات عالیات امری  غیر اجباری می باشد ‌ولی هرکس به اندازه قدرت و توان باید در این کار سهیم شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7302
  • ارسال توسط :
  • 1485 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اعطای زمین به وسعت ۲۵۰۰متر مربع برای بازسازی عتبات عالیات توسط یک خیر ماکویی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.