افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
20

آمادگی تیم رباتیک دانش آموزی ماکو برای شرکت در مسابقات بین المللی ایران اوپن

  • کد خبر : 7373
  • ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
آمادگی تیم رباتیک دانش آموزی ماکو برای شرکت در مسابقات بین المللی ایران اوپن

 اولین دوره جشنواره رباتیک دانش آموزی با حضور 5 تیم و با شرکت دانش اموزان شهرستان شوط به میزبانی شهر ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛  اولین دوره جشنواره رباتیک دانش آموزی به میزبانی شهر ماکو با حضور 5 تیم 3 تیم از ماکو و 2 تیم از شهرستان شوط و با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد .

در این مسابقات در ابتدا اکبر باباپور رئیس اموزش و پرورش شهرستان ماکو گفت : هدف اصلی برگزاری جشنواره رباتیک مهارت آموزی دانش آموزان برای آشنایی آنها با فناوری نوین می باشد .

وی افزود : ربات ربات باید در کنار انسان و پیرامون فرامین انسانی وجود خود را ثبت کند نه اینکه جای انسان را بگیرد .

 

وی خاطر نشان ساخت :  بار آوردن دانش آموزان کاری بدون وابستگی به دیگران و نیاز استخدامی تنها با خودکفایی دانش آموزان در حوزه علمی تحقق خواهد یافت لذا سوق دادن دانش آموزان به طرف بازار کار عنوان از اهداف اموزش و پرورش می باشد .

باباپور با اشاره به اجرای مسابقه رباتیک گفت :  ربات مین یاب، آتش نشان و جنگجو از جمله رباتهایی هستند که با حضور در مناطق پرمخاطره و بحران خیز  برای انسانها حاضر شده و ماموریت انجام میدهند .

 

باباپور تاکید کرد برای افزایش بار علمی دانش اموزان برای شرکت در مسابقات بین المللی رباتیک باید کلاس های اختصاصی برگزار گردد .

در ادامه ساسان شرفلو مدیر پژوهش سرای منطقه آزاد ماکو هدف از برگزاری این جشنواره را  به اشتراک گذاشتن تجارب علمی و آموزش کار تیمی و گروهی،عنوان کرده و گفت : ۵ تیم در اولین دوره جشنواره رباتیک منطقه آزاد ماکو ازبین دانش آموزان حضور داشتند که ۳ تیم از ماکو و ۲ تیم از شهر شوط شرکت کردند.

 

7وی افزود :  ربات با عنوان های  همیار سرباز، آتش نشان، جنگجوها، پرتابی، جنگجو ضربه ای و مین یاب در این جشنواره شرکت کرده اند که 5 ربات را تیم ماکو و ۲ ربات را تیم شوط در این مسابقات شرکت داده اند .

 

وی در پایان از آمادگی تیمها برای حضور در مسابقات رسمی ایران اوپن خبرداده و  گفت: ۱۶ فروردین ۹۸ مسابقات بین الملی ایران اوپن برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7373
  • ارسال توسط :
  • 1869 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آمادگی تیم رباتیک دانش آموزی ماکو برای شرکت در مسابقات بین المللی ایران اوپن بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.