افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

حماسه 9 دی بصیرت عاشورایی میباشد که چشم دشمنان را کور کرد

  • کد خبر : 7426
  • ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
حماسه 9 دی بصیرت عاشورایی میباشد که چشم دشمنان را کور کرد

امام جمعه ماکو گفت : فتنه در بستر جامعه کفر و شرک ایجاد نمیشود بلکه در این بستر انقلاب و تحول شکل میگیرد اما فتنه در جامعه اسلامی شکل میگیرد لذا وقتی دشمنان نتوانستند حاکمیت اسلامی را از بین ببرند در قالب فتنه سعی در براندازی حکومت کردند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام میر محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با تأکید بر اینکه از مواضع دشمن باید دوری کرد گفت: از مواضع دشمن دوری کنید و بازی کننده میدان آنها نباشید و مواضب باشید لقمه حرام وارد شکم شما نشود این هم در خود انسان تاثیر دارد و هر در نسل انسان تاثیر دارد .

وی ضمن دعوت به تقوای الهی افزود : راه های اطاعت خداوند سهل است دین اسلام آسان ترین دین است البته اگر انسان بخواهد به دین الهی برسد .

وی در خصوص 9 دی گفت: فتنه در بستر جامعه اسلامی شکل میگیرد که یک انقلابی کنند تا حاکمیت جامعه را عوض کنند بنابر این فتنه در بستر جامعه کفر و شرک ایجاد نمیشود بلکه در این بستر انقلاب و تحول شکل میگیرد اما فتنه در جامعه اسلامی شکل میگیرد لذا وقتی دشمنان نتوانستند حاکمیت اسلامی را از بین ببرند در قالب فتنه سعی در براندازی حکومت کردند.

وی با اشاره به روایتی از امیر المومنین تصریح داشت : امیر المومنین میفرمایند اگر باطل از حق جدا شود زیان دشمن قطع شده و نمی تواند فتنه ایجاد کند اما برای اینکه دشمن قدرت تحلیل و تشخیص را از مردم بگیرد در جامعه فته ایجاد می کند لذا حق و باطل را با هم مخلوط میکند تا قدرت تشخیص گرفته شود به این صورت بر دشمنان خود چیره می شوند و اهداف دشمن را در جامعه تزریق میکنند .

وی با اشاره به عواملی که انسان میتواند از فتنه خارج شود تاکید داشت: عواملی که انسان میتواند از فتنه خارج شود ولایت مداری است اینکه فردی مطیع ولایت باشد

امام جمعه ماکو با اشاره به تبعیت کورکورانه مردم و دامن زدن به دسیسه‌های دشمن گفت: اگر حرف امیر المومنین زمین نمیافتاد در جنگ لشکر اسلام در برابر معاویه پیروز بود و حکمیت عمروعاص باعث شد معاویه پیروز شود .

وی با اشاره به فتنه 88 گفت : در سال 88 عده ای از نامزد های انتخاباتی ادعا کردند که تقلب خواهد شد و این سه ماه قبل شروع انتخابات بود لذا رهبر در حرم امام رضا فتنه ای که قرار بود رخ دهد مشخص کرد و هشدار داد اما کسی گوش نکرد .

وی با اشاره به دسیسه دشمن در فتنه 88 گفت : چون میخواستند زمینه و افکار عمومی را آماده کنند تا اگر پیروز انتخابات نبودند بحث تقلب را مطرح کنند و چون زمینه وجود داشت مردم به راحتی قبول کنند که بعدا معلوم شد اینها جاسوس انگلیس بودند و مردم توجهی به تذکر رهبر نداشتند .

حجت الاسلام هاشمی گفت : تقلب انتخابات چه ربطی به بمب گذاری در حرم امام چه ربطی به سوزاندن پرچم امام حسین و چه ربطی به مسجد سوزاندن داشت ؟ این بصیرت عاشورایی در 9 دی حماسه ای ایجاد کرد که چشم دشمن را کور کرد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان ایام الله یاد کرد لذا تا زمانی که دشمن داخل کشور وجود دارد و چون فتنه در جامعه اسلامی شکل میگیرد هر سال احتمال رخ داده آن است پس باید این یوم الله زنده بماند.

وی با اشاره به رحلت جانسوز آیت الله شاهرودی وی را فردی مجاهد و ولایت‌مدار عنوان کرد.

امام جمعه ماکو به سالروز نهضت سواد آموزی اشاره کرده و گفت : خدمت مربیانی که در نهضت فعالیت میکنند خدا قوت میگوییم .

وی با اشاره به دوازدهمین رزمایش نیروی زمینی سپاه اشاره و گفت : این رزمایش 3 پیام دارد فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت قصد این بود آن معادلات دفاعی که داریم این ها در ذهن دشمن ترسیم شود دومین پیام به کشور های عربی است هر کشوری که زمینه قدرت های استکباری را در کشور فراهم کند خود بیشترین خسارت را خواهد دید و سومین پیام به کشور های شرقی این بود که تا الان کشور های همسایه شرقی از طریق تروریست و داعش اقدام به ناامن کردن کشور می‌کردند تا الان خویشتن‌داری کرده‌ایم لذا کشور های شرقی باید مرزهای خود را امن کنند تا خطری حاکمیت جمهوری اسلامی را تهدید نکند .

امام جمعه ماکو در خصوص جریان اخیر الحاق خوی به منطقه ازاد ماکو گفت :ما دغدغه مردم را به نماینده رساندیم که قرار شد بعد دو هفته که امد با مردم صحبت کند و این مشکل به جز از طریق نماینده قابل حل نیست .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7426
  • ارسال توسط :
  • 1382 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حماسه 9 دی بصیرت عاشورایی میباشد که چشم دشمنان را کور کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.