افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
26

نشست هم اندیشی روحانیون شیعه واهل سنت ماکو

  • کد خبر : 8119
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۳۸
نشست هم اندیشی روحانیون شیعه واهل سنت ماکو

نشست هم اندیشی روحانیون شیعه واهل سنت ماکو با همکاری سپاه پاسداران و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در محل نمازخانه سپاه ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ نشست هم اندیشی روحانیون شیعه واهل سنت ماکو با همکاری سپاه پاسداران و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در محل نمازخانه سپاه ماکو برگزار شد .

در این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در این برنامه ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت :

این انقلاب منتصب به امام زمان (عج )می باشد

وی در خصوص دستاورد های انقلاب گفت:ما در عرصه های مختلف دستاورد داشتیم که امام گفت ما در انقلاب هم رویش هم ریزش داشتیم رویش بیشتر از ریزش می باشد .

وی افزود:در عرصه نظامی ،در بحث موشکهای بالستیک و ماهواره بر از جمله هشت کشور دنیا هستیم که علم این موشک را دارند ؛ فرهنگ هسته ای در ایران بومی سازی شده اختراع انرژی هسته ای مربوط به خود ایران است ریشه انرژی هسته ای و اختراع آن به خود ایران بر میگردد چرا که زمانی که دشمنان آمدند وارد ایران شده و این علم را دزدیدند و به اسم خود ثبت کردند .

وی تصریح داشت :ما نخبگان و دانشمندان زیادی داریم که به آن افتخار می کنیم .

وی خاطر نشان ساخت : از جمله کارهای سیاسی که داشتیم ؛ شما داعش را کوچک نگیرید در سایه این مقاومتی که ایران اسلامی در منطقه ایجاد کرد ما توانستیم کمر تکویری ها را بشکنیم هدف این گروهک ها ایران بود

امام جمعه ماکو تصریح داشت : ما از لحاظ تجهیزاتی مجهز هستیم که اینجا بنشینیم و با فشار یک دکمه تمام تجهیزات آنها را از بین ببریم و فیلم برداری کنیم که چه مقدار خسارت دیده و تلفات داده اند ما این توانایی را داریم .

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خاطر نشان ساخت : در برجام اگر به حرف رهبر گوش میگردیم پیشرفت میکردیم و الان این وضعیت را نداشتیم ؛ نکته ای که باید به آن توجه کنیم و از دستاورد های انقلاب است تداوم رهبری  میباشد که عامل پیروزی انقلاب اسلامی می باشد لذا ما یک  رهبر دینی داشتیم که بعد انقلاب جوانان را هدایت کرده و نظر آنها را به دشمنان جلب کرد بعد انقلاب وقتی لانه جاسوسی تسخیر میشود حضرت امام از این اقدام به عنوان انقلاب دوم یاد میکند .

وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت : وظیفه مردم پیروی از فرامین رهبری است ؛ رهبری وظیفه پیدا کردن افرادی از تمام اقشار و احزاب و …را دارد تا زیر چتر رهبری و تبعیت آنها از رهبر، باعث پیروزی و پیشرفت شود و امداد های غیبی هم در همینجا رخ میدهد .

وی با اشاره به عوامل تداوم انقلاب گفت : اگر بخواهیم انقلاب تداوم پیدا کند نتیجه اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی زیر سایه مقام معظم رهبری است که امام این مسئله را احیا کرد انما المومنون اخوه .

هاشمی بیان داشت : در معنی حبل الله آمده که یکی قرآن است که امام صادق نیز به این امر اشاره دارد  یا حدیثی از امام باقر میگویند اهل بیت پیامبر است حبل الله  لذا پیامبر 2 چیز را در آخرین لحظات عمر خود سفارش کرده قرآن و اهل بیت می باشد.

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی تاکید داشت : ما باید وحدت خود را حفظ کنیم با هم همچون برادر باشیم امام شافعی نیز آن شعر معروف که در مورد حضرت علی دارد و آن منظور این نیست که علی خداست این ارادت امام شافعی نسبت به حضرت علی را میرساند .

در ادامه حجت الاسلام باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر  و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت : از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی  ایجاد وحدت و برادری در مناطق اهل سنت و تشیع بوده است .

وی افزود : باید برای اعتلای انقلاب اسلامی زیر پرچم اسلام تلاش کنیم چرا که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ وحدت امت اسلامی و جامعه ایرانی بود لذا اگر اقوام و مذاهب و توده ملت شریف ایران وحدت نداشتند انقلاب در برابر قدرت شاه و طاغوت که مورد حمایت استکبار جهانی و کشور های غربی بود  موفق و پیروز نمی شد .

باقری تاکید داشت  : می توان نتیجه وحدت را در این  چهل سال امنیت کشور را و منطقه مشاهده کرد لذا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب وظیفه همه نخبگان و خواص تبیین و خواص خدمات نظام را تبیین و روشنگری نمایند بخصوص برای نسل جوان می باشد .

وی در پایان به دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه های مهم  اهل سنت در عرصه های مختلف فرهنگی و آموزشی و بهداشتی  در کشور و منطقه اشاره کرد .

در ادامه برنامه ماموستا علی بایز جاسمی امام جماعت اهل تسنن ماکو ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری خانم فاطمه زهرا گفت : از دستاورد های مهم انقلاب اتحاد و برادری برادران شیعه و اهل تسنن می باشد که دشمن در تمامی برهه ها با اختلاف افکنی میان این دو مذهب سعی در سست کردن پایه های نظام داشته است اما نتوانسته به این مهم دست پیدا کندچرا که ملت بیدار ایران همیشه مطیع امر رهبری بوده و وحدت و اتحاد و برادری خود را حفظ کرده اند .
وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب گفت : دشمن در تلاش است دستاوردهای چهل ساله این انقلاب را کوچک نشان دهد لذا وظیفه روحانیون میباشد که این مسئله را در جامعه بویژه در بین نسل جوان تبیین کند .

وی در پایان گفت : با استعانت از خداوند و زیر چتر مقام معظم رهبری به حبل الله چنگ بزنیم تا با برادری و وحدت بیش از پیش خود چشم دشمنان را کور کنیم .

در ادامه تعدادی از روحانیون شاخص شهرستان نظرات خود را ارائه دادند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8119
  • ارسال توسط :
  • 1565 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای نشست هم اندیشی روحانیون شیعه واهل سنت ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.