افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
20

ویژه برنامه ولادت حضرت علی (ع)

  • کد خبر : 8698
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
ویژه برنامه ولادت حضرت علی (ع)

ویژه برنامه ولادت امام علی (ع) با حضور معتکفین و عموم مردم در مسجد جامع شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه ولادت امام علی (ع) با حضور معتکفین و عموم مردم در مسجد جامع شهرستان ماکو برگزار شد .

در این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک این ایام (ایام بیض)گفت :ایام ، ایام بیض  و روز اعتکاف می باشد در این روز ها معتکفین  با دعا و استغفار با معبود خود خلوت میکنند تا اعمال و رفتار و کردار گذشته خود را اصلاح و از گناهان خود توبه کنند .

وی افزود : ایام اعتکاف بهترین فرصت است که انسان با معبود خود خلوت کرده و سخنان را به معبود خود بگوید لذا برای تقرب به پیشگاه پروردگار راههای مختلف وجود دارد که یکی از این راه ها نماز می باشد .

پیامبر اکرم میفرماید : نماز انسان های با تقوا را به ذات اقدس الهی نزدیک میکند .

وی با اشاره به اهمیت نماز و روزه ماه رجب گفت : در احادیث آمده است هر کس در این ماه نماز بخواند مورد اجر و قربت  خداوند قرار میگیرد .

وی با اشاره به به داستانی گفت :  ابوذر روزی به حضرت علی (ع) به دقت زل زده بود از وی پرسیدند حضرت علی در حین نماز تو به وی زل زده ای علت این امر چیست؟ گفت :  نگاه به حضرت علی نیز عبادت می باشد  لذا در این خصوص پیامبر فرموده است نگاه با رأفت و مهربانی به صورت پدر و مادر نیز عبادت می باشد حضرت میگوید نگاه به آیه های قرآن نیز عبادت است .

وی تصریح داشت : بعضی حافظ قرآن هستند اما نگاه به روی قرآن ثواب دیگری دارد که عبادت است چرا که قاری علاوه بر ثواب اینکه از قرآن خواندن به دست می آورد از نگاه یه قرآن نیز کسب ثواب می کند .

وی با اشاره به حدیثی دیگر از پیامبر گفت : پیامبر می فرمایند :  خداوند به برادرم حضرت علی فضایل دیگری اعطا کرده است که هر کس آن را ذکر کرده و یا به آن اعتراف کند تمام گناهان وی بخشوده میشود حتی اگر در زمره گناهان جنیان و انسان باشد و هر کس از فضیلت حضرت علی بنویسد تا آن نوشته در آن کاغذ مانده است فرشتگان از طرف وی از خداوند طلب مغفرت میکنند .

امام جمعه ماکو خاطر نشان ساخت : خصوصیات زیادی از حضرت علی وجود دارد لذا هیچ کس عبادتش در نزد خداوند قابل قبول نیست مگر شفاعت علی و اهلبیت باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8698
  • ارسال توسط :
  • 1230 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه ولادت حضرت علی (ع) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.