افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
21

ترامپ از تروریست نامیدن سپاه به دنبال عقده گشایی می باشد

  • کد خبر : 8892
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
ترامپ از تروریست نامیدن سپاه به دنبال عقده گشایی می باشد

امام جمعه ماکو گفت : ترامپ سبک سر باید بداند که عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد؛ چون سپاه هر چه تلاش می‌کرد، نمی‌توانست به این اندازه در بین مردم دنیا محبوب باشد، در حالی که با این رفتار ترامپ این امر محقق شد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به  آسیبهای اخلاقی، و عوامل تهدید کننده جوانان گفت :  ﴿مَنْ یَتَّقِ اللهَ یجْعَلْ لَهُ مخْرَجاً وَ یَرْزُقُهُ مِنْ حَیْثُ لاَ یحْتَثِب﴾ ؛ «هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‏کند؛ و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‏دهد.»

وی افزود :همانطوری که صفات پسندیده، انسان را به معراج می‌برند، صفات ناپسند نیز انسان را به گمراهی می‌کشانند. یکی از صفات ناپسندی که زندگی انسان را به نابسامانی می‌کشاند، حسادت است. حسد نهال ایمان را می‌سوزاند و فرد و جامعه را با خطر جدی مواجه می‌سازد. آتش حسد، حد و مرزی نمی‌شناسد، بلکه فراگیر بوده و دامن گیر همه افراد می‌گردد. خداوند در همین زمینه می‌فرماید: ﴿إذْ قالُوا لَیُوسُفُ وَ أخُوهُ أحَبُّ إلى‏ أبینا مِنَّا وَ نحْنُ عُصْبَهٌ إنَّ أبانا لَفی‏ ضَلاَلٍ مُبینٍ﴾ ؛ «آنگاه که (برادران او) گفتند: همانا یوسف و برادرش (بنیامین) نزد پدرمان از ما که گروهی نیرومند هستیم محبوب‌ترند. همانا پدرمان (در این علاقه به آن دو) در گمراهی روشنی است.»

امام جمعه ماکو با اشاره به ایه بالا گفت : لذا امام سجاد علیه السلام می فرماید: خدایا! قلب و جان مرا از سرکشی، حسد، خودبزرگ بینی، از خود راضی بودن، خودنمایی، دورویی، و اخلاق ناپسند، سلامت بدار.

وی حسد را یک بیماری روانی عنوان کرده و گفت : حسد، یک بیماری روانی‌ای است که جان و جامعه انسانی را نابود می‌کند. لذا باید با دعا و عوامل معنوی‌ای که ائمه معصومین علیهم السلام بیان کرده‌اند آن را مداوا نمود. بنابراین حسد را باید از طریق دعا درمان کرد، نه دارو و عوامل مادی. حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: بر هم حسد مورزید که حسد ایمان را می‌خورد ـ چنان که آتش هیزم را نابود می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت : بنابراین باید برای محفوظ ماندن جوانان از خطر دوری از معنویت و فرار از حقیقت و اخلاق انسانی تلاش کرد و از هر نیرو و امکاناتی استفاده نمود؛ گرچه خود جوانان هم باید با هوشیاری و فراست با نقشه‌های ضد انسانی دشمنان و دوستان مقابله کرده و از دام آنها فرار کنند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اقدام اخیر ترامپ گفت : ترامپ از تروریست نامیدن سپاه به دنبال عقده گشایی می باشد و باید توجه داشت از جمله‌ی مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استکبار ستیزی است. این مؤلفه از جمله آرمان های مقدس حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است که الهام گرفته از آیات وحیانی قران کریم است. استکبار ستیزی از جمله‌ی مهم‌ترین سیره‌ی انبیاء و اوصیاء الهی است به طوری که امیر مؤمنان علی بن ابیطاب در وصیت خود به فرزندانش امام حسن و امام حسین علیهم السلام می‌فرمایند: دشمن ظالم و یار و یاور مظلوم باشید.

وی بیان داشت : از جمله‌ی علت هایی که باعث شده تا ترامپِ سبک سر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریست اعلام کند، روحیه‌ی ولایتمداری و استکبار ستیزی سپاه است؛ البته این موضوع علت های مختلفی دارد عده‌ای معتقدند که هدف ترامپ با انتخابات بیست و یکمین دوره کُنْسِت اسرائیل مرتبط است. این تصمیم یک روز مانده به این انتخابات اتخاذ شده و در واقع آخرین برگ برنده ‏ای بود که ترامپ در اختیار بنیامین نتانیاهو قرار داد تا در این انتخابات پیروز شود. عده‌ای هم معتقدند؛ معرفی سپاه از ناحیه ترامپ به عنوان یک سازمان تروریستی، جنبه نمادین دارد؛ چون این نهاد الان نیز به خاطر فرمانی که جرج بوش، رئیس ‏جمهور اسبق آمریکا، بعد از حملات ۱۱ سپتامبر آن‏را امضا کرد، از منظر واشنگتن یک نهاد تروریستی به شمار می‏رود لذا به نظر می‏رسد که دولت ترامپ می‌خواهد بر علیه ایران، یک عملیات روانی راه بیاندازد. در واقع ترامپ به ‏دنبال این است تا نوعی تفکیک در اقتصاد ایران ایجاد کند و اقتصاد تحریمی را از غیر تحریمی جدا کند و نهایتاً سپاه را به ‏عنوان عامل مشکلات اقتصادی ایران معرفی کند.

امام جمعه ماکو تاکید داشت : در مقابلِ این تصمیم آمریکا، باید راه‏ های ضربه زدن به اقتصاد آمریکا و شرکای آمریکا ‏را پیدا کنیم. مثلا آمریکایی‏ ها در منطقه، کارهای پیمانکاری زیادی دارند و ایران می‏تواند روی مختل کردن فعالیتهای آنان کار کند. اما وجه دوم عبارت از این است که ایران می‌تواند به اقتصاد شرکای منطقه ‏ای آمریکا ضربه وارد کند چرا که اگر امروز سیاست های آمریکا در منطقه با شکست مواجه می‌شود، به خاطرِ حضورِ تأثیرگذارِ سپاه در ایرانِ اسلامی است. با وجود سپاه بود که انواع فتنه ‏های آمریکا در داخل ایران شکست خورد، به مانندِ کودتا های ناکام، به مانندِ عبورِ ایران از تحریم ‏ها، به مانندِ تکمیلِ پروژه ‏های نفتی و گازی در پارس جنوبی، و همچنین تأمین امنیت داخلی، همه به ‏دلیل اقتدار سپاه بوده است. از طرف دیگر ترامپ می‌خواست کشورهایی به مانند سوریه، عراق و لبنان را تجزیه کند و تروریست ها را در سوریه به قدرت برساند؛ اما تمامی این فتنه‌ها، به خاطر حمایت‏ هایی که سپاه از مردم منطقه کرد، با شکست مواجه شد.

 

وی در پایان گفت : این مسائل باعث شد تا نوعی عقده در ترامپ نسبت به سپاه پاسدارن، ایجاد شود و به همین دلیل، این نهاد مردمی تروریستی اعلام کرد تا بدین طریق از آنها انتقام بگیرد. اما ترامپ سبک سر باید بداند که عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد؛ چون سپاه هر چه تلاش می‌کرد، نمی‌توانست به این اندازه در بین مردم دنیا محبوب باشد، در حالی که با این رفتار ترامپ این امر محقق شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8892
  • ارسال توسط :
  • 1569 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ترامپ از تروریست نامیدن سپاه به دنبال عقده گشایی می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.