گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » گزارش تصویری » یادداشت
ساعت : ۱۶:۲۵
شناسه : 9068
تاریخ : ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
جلسه هماهنگی و همفکری تشکیل مجمع خیرین ماکو جلسه هماهنگی و همفکری تشکیل مجمع خیرین ماکو

جلسه هماهنگی و همفکری تشکیل مجمع خیرین ماکو با حضور خیرین و اصناف شهرستان ماکو طی دعوت قبلی در دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزارشد

به گزارش مرزداران ؛جلسه هماهنگی و همفکری برای تشکیل مجمع خیرین ماکو با حضور خیرین و اصناف شهرستان ماکو با شعار  مدیریت احسان برای اموات طی دعوت قبلی در دفتر امام جمعه ماکو برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع خیریه شهرستان ماکو گفت: همانطور که خداوند می فرماید اعمال خیر همچون دانه های گندم می باشد که وقتی یک دانه می کاری از آن ۷ خوشه سنبل یعنی ۷۰۰ دانه گندم می روید اعمال خیر نیز دارای ثواب زیادی می باشد .

وی با اشاره به مدیریت احسانات برای اموات تشکیل موسسه خیریه ای که مدیریت تمام مجموعه های خیریه را با اهدافی خاص بر عهده داشته باشد از ضروریات دانسته و گفت : با ثبت رسمی این موسسه می توانیم ضمن مدیریت خیریه و نذورات حتی عزیزانی که در تهران و خارج از کشور زندگی میکنند با برنامه های خاص از ظرفیت این عزیزان نیز استفاده کنیم.

امام جمعه ماکو با اشاره به اهمیت خیریه و کمک به افراد نیازمند گفت: قدم گذاشتن در این راه قدم گذاشتن در راه انبیا و ائمه می باشد .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بزرگترین بیمارستان کلیه که توسط خیرین در تبریز احداث شده است گفت : خیرین ما کمتر از خیرین تبریز نیستند چرا که خیرین زیادی در این شهر وجود دارد .

وی هدف از برگزاری این جلسه را تعیین هیئت موسس برای پیگیری کارهای ثبت مجوز موسسه عنوان کرد و گفت: اگربخواهیم موسسه باقدرت جلو برود و فعالیت کند باید به دور از تمامی فعالیت‌های سیاسی و جناحی باشد لذا افرادی که در آینده قصد شرکت در عرصه سیاسی به عنوان شورا و نماینده را دارند نباید جزو هیئت موسس باشند .

امام جمعه ماکو با اشاره به روند کار گفت : هیئت موسس فقط برای پیگیری کارهای ثبت تعیین خواهد شد و برای انتخاب اعضای هیئت مدیره پس از ثبت به صورت عمومی رای گیری خواهد شد و عضویت به عنوان هیئت امنا نیز به صورت عمومی می باشد .

در ادامه این جلسه ۷ نفر از اعضا به عنوان هیئت موسس برای پیگیری کارهای ثبت موسسه خیریه انتخاب امام جمعه شهرستان ماکو به عنوان ناظر بر روند اجرایی شدن این موسسه انتخاب شد.

در این جلسه در خصوص فرهنگ سازی برای حذف احسان برای اموات بحث و نقطه نظرات اعضا شرکت کننده درج گردید.