افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
25

تولید کالای با کیفیت، موجب رونق تولید داخلی می شود

  • کد خبر : 9087
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
تولید کالای با کیفیت، موجب رونق تولید داخلی می شود

امام جمعه ماکو گفت :ترویج فرهنگ تولید کالای با کیفیت یعنی سرمایه‌گذاران و کارگران باید با اخلاق تولید آشنا شوند و کالای با کیفیت تولید نمایند تا باعث رونق تولید کشور شود .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به معرفت  امام زمان گفت :  یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت معرفت امام زمان می باشد

وی افزود : از جمله مسائلی که همواره شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در دوران غیبت کبری خواهان فهم آن هستند، شناخت وظایفی است که در این دوران به عهده آنان گذاشته شده است لذا در خصوص معرفت نسبت به حضرت ولی عصر  از حضرت امام صادق علیه السلام نقل شده است که: روزی امام حسین علیه السلام بر اصحاب خود وارد شدند، بعد از حمد خدا و درود بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای مردم! خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند، زمانی که او را شناختند، او را پرستش کنند، و هنگامی که او را پرستش کردند، با عبادت و پرستش او از بندگی غیر او بی نیاز گردند. مردی عرض کرد: ای پسر پیامبر! پدر و مادرم فدای شما باد، معرفت خداوند چیست؟ فرمود: شناخت اهل هر زمانی نسبت به امامشان، امامی که طاعت او بر آنان واجب است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد : توجه به مضامین دعاهایی که خواندن آن‌ها در عصر غیبت توصیه شده است نیز ما را به اهمیت مساله شناخت حضرت ولی عصر (عج) راهنمایی می‌کند. در یکی از دعاهای معروف و معتبری که مرحوم شیخ صدوق آن را در کتاب کمال الدین نقل کرده است، می‌خوانیم:‹‹اللَّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ فَإنَّکَ إنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ لَمْ أعْرِفْ نَبِیَّکَ؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَکَ فَإنَّکَ‏ إنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ أعْرِفْ حُجَّتَکَ؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فَإنَّکَ إنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینی›› ؛ بارالها! خودت را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی پیغمبرت را نخواهم شناخت. بارالها! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی حجت تو را نخواهم شناخت. بارالها! حجت خود را به من بشناسان که اگر حجت خود را به من نشناسانی از دینم گمراه می‌گردم.»

حجت الاسلام هاشمی یکی از راه‌های شناخت امام زمان را شناخت دستورات و خواسته‌های امام خوانده وگفت : اگر چه امام زمان غایب است ولی اراده و فرمانش در میان همه‌ی خلایق جاری است. دستوراتش را باید شناخت و فرمان‌هایش را باید اطاعت کرد. از امام صادق علیه السلام نقل شده که می‌فرماید:خوشا به حال شیعیان مهدی قائم (عج) آنان که در دوران غیبت او چشم انتظار ظهور اویند و در دوران ظهورش سرسپردگان اوامر او.»

وی بیان داشت : حال سوال این است که چگونه امر و دستورات امام زمان (عج) را در زمان غیبت ایشان بدانیم و به آنها عمل کنیم ؟ در جواب این سوال باید گفت که اگر چه در خصوص امام زمان ارتباط محسوس بین امام و مردم وجود ندارد، اما در هیچ یک از دو غیبت صغری و کبرای امام زمان، پیوند امام با مردم به طور کلی قطع و گسسته نشده است؛ زیرا در هر دو غیبت، امر سفارت و نیابت وجود داشته و دارد و از طریق نایبان، پیوند امام با مردم برقرار بوده و هست. در زمان غیبت صغری نیابت نایبان خاص بوده و در زمان غیبت کبری نیابت نایبان حضرت، عام می‌باشد که با توجه به شرایط و ضوابطی که مطرح می‌کنند اطاعت فقهاء جامع الشرایط لازم و در ردیف اطاعت از امام زمان می‌باشد. و مخالفت با فقیه جامع الشرایط که نایب امام است، مخالفت با امام، و مخالفت با امام، مخالفت با خداوند می‌باشد.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه تولید کالای با کیفیت، موجب رونق تولید داخلی می شود گفت :  روز 11 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز جهانی کار و کارگر است. این ایام را به تمامی کارگران خدمتگذار و زحمت کش که در عرصه تولید و خدمات رنج و مشقت زیادی را متحمل می‌شوند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم لذا در اهمیت کار از دیدگاه آموزه‌های دینی فقط به یک حدیث از رسول مکرم اسلام اکتفا می‌کنم، آن حضرت می‌فرمایند: عبادت هفتاد جزء دارد که بالاترین و با فضیلت ترین آنها دنبال رزق و روزی حلال بودن است.

وی خاطر نشان ساخت : در سال رونق تولید، هم مردم و هم مسئولین سه موضوع را باید مد نظر قرار دهند. اولین موضوع، ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در بخش تولید است ؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‏هایی شبیه بخت آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‏ های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.» یعنی باید فرهنگ سرمایه‌گذاری در بخش تولید ترویج شود.

وی با اشاره به دومین موضوع در خصوص رونق تولید گفت : دومین موضوع در خصوص رونق تولید ترویج فرهنگ تولید کالای با کیفیت است. یعنی سرمایه‌گذاران و کارگران باید با اخلاق تولید آشنا شوند و کالای با کیفیت تولید نمایند و سومین موضوع در خصوص رونق تولید، ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی است؛ چون با مصرف کالای ایرانی، از یک طرف تولید داخلی رونق پیدا می‌کند، و از طرف دیگر معضل بی‌کاری جوانان عزیز حل شده و نهایتا باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود لذا مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود، تصمیم‏ های سردمداران آمریکایی و صهیونیستی درباره نفت و سایر مسائل اقتصادیِ، تأثیرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی اعتماد مردمی را سرمایه شوراهای اسلامی عنوان کرده وگفت :در خصوص اهمیت شورا و مشورت در آموزه‌های دینی، به یک آیه از آیات وحیانی قرآن کریم اکتفا می‌کنم. خداوند تبارک و تعالی در آیه‌ی شریفه می‌فرماید: ﴿وَ شَاوِرْهُمْ فی الاَمْرِ﴾ ؛ «و در کارها، با آنان مشورت کن!» اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به رای و اعتماد مردم احترام بگذارند و از هر فرصتی برای خدمت به محرومان جامعه استفاده کنند. صداقت و عمل به مصلحت جامعه از جمله‌ی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و مصلحت شخصی در آن جایی ندارد.

وی من تاکید بر اینکه انجام فرامین الهی تضمین کننده‌ی سلامت جسمی و روحی و روانی می باشد گفت : آخرین روزهای هفته‌ی سلامت را سپری می‌کنیم، امیدوارم با انجام واجبات و ترک محرمات سلامت جسمی و روحی و روانی خود را تضمین نمائیم؛ چون از منظر آیات وحیانی قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت، انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات و مکروهات، تضمین کننده‌ی سلامت جسمی و روحی و روانی انسان است. یعنی آنچه که سلامت جسمی و یا سلامت روحی و روانی انسان را تهدید می‌کند، خداوند تبارک و تعالی آن را حرام و یا مکروه کرده، و آنچه که سلامت جسمی و یا سلامت روحی و روانی انسان را تأمین می‌کند، ذات اقدس الهی آن را حلال و یا مستحب نموده است.

وی در پایان با اشاره به اقدام اخیر عربستان گفت : دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشری خود، ۳۲ شیعه‌ی این کشور را به جرم فعالیت تروریستی اعدام کرد. سعودی‏ها همواره سعی کرده ‏اند برای اینکه مخالفان خود، مخصوصا شیعیان را حذف کنند، اول به آنها برچسپ تروریسم می‌زنند، سپس آنها را زندانی کرده و اعدام می‌کنند. این نوع اقدام عربستان با شیعیان در حالی اتفاق می‌افتد که بنا به گزارش سازمان دیده‌بانِ حقوق بشر، شیعیانِ عربستان، فقط و فقط خواستار حقوق برابر هستند و هیچ‌گونه نقشی در خصوص اقدامات به اصطلاح تروریستیِ ادعاییِ عربستان ندارند. این نوع حرکت سعودی‌ها بیانگر ضعف اسلام آمریکائی، در مقابل جبهه‌ی مقاومت و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9087
  • ارسال توسط :
  • 1233 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تولید کالای با کیفیت، موجب رونق تولید داخلی می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.