افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

برائت از مشرکین در حج، یک فریضه قرآنی می باشد

  • کد خبر : 9878
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
برائت از مشرکین در حج، یک فریضه قرآنی می باشد

امام جمعه ماکو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : حج را سیاسی نکنید، سخن نادرستی است؛ زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است. وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن؛ و یا برائت از مشرکین، همه، اموری سیاسی و مطابق با تعالیم اسلام هستند.

به گزارش مرزداران حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت : تمامی روزها و امکنه فی نفسه مخلوق پروردگار عالمیان است، و هیچ گونه امتیازی نسبت به یکدیگر ندارند. اما اگر روزی و یا مکانی نسبت به سایر روزها و امکنه امتیاز پیدا می‌کند، بخاطر نسبتی است که به خداوند تبارک و تعالی، پیغمبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت پیدا می‌کند. اگر مکه و مسجد الحرام حرمت پیدا می‌کند، به خاطر وجود کعبه در آن مکان است که نسبت آن به خداوند تبارک و تعالی داده شده است.

وی افزود:اگر مدینه و مسجد النبی حرمت پیدا می‌کند، به خاطر وجود نازنین رسول مکرم اسلام است. اگر قبرستان بقیع حرمت پیدا می‌کند، بخاطر این است که چهار امام معصوم و حجت الهی در آن دفن شده است. و اگر شهر قم ارزش پیدا می‌کند، بخاطر این است که حضرت فاطمه معصومه دختر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام در آن مدفون است.

وی در خصوص تاسیس حوزه علمیه قم گفت:حدود یک قرن پیش، پایه‌های مستحکم حوزه علمیه قم به دست با کفایت اسوه تقوی و فضیلت، حضرت آیت الله حاج شیخ عبد الکریم حائری در کنار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه تأسیس شد، و مراجع بزرگی به مانند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) در این حوزه تربیت یافت، و تحولی در نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی بوجود آورد بطوری که نشر علوم آل محمّد از این مکان به سایر بلاد، به حدیث شریف حضرت امام به حق ناطق جعفر بن محمد الصادق عینیّت داده که فرمود:

اولین حدیثی که در مورد قم ثبت شده است حدیثی است که رسول مکرم اسلام در شب معراج هنگامی که از جبرئیل از مکانی که در مقابل او از امکنه تجلی کرد پرسید که در جواب گفت:

‹‹بُقْعَهُ شِیعَتِکَ وَ شِیعَهُ وَصِیِّکَ عَلِی›› ‏ ؛ «مکان شیعیان تو و شیعیان وصی تو امیر مؤمنان علی است.» و اما حدیثی به طور صریح از راز و رمز این همه فضیلت و قداست پرده برداشته، از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: ‹‹ إنَّ للهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّهُ، ألاَ إنَّ لِرَسُول اللهِ حَرَماً وَ هُوَ المَدِینَهُ، ألاَ وَ إنَّ لاَمِیر المُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَهُ، ألاَ وَ إنَّ قُمَّ الْکُوفَهُ الصَّغِیرَهُ، ألاَ إنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ أبْوَابٍ، ثَلاَثَهٌ مِنْهَا إلَی قُمَّ، تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بنْتُ مُوسَی وَ تُدْخلُ بشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الجَنَّهَ بأجْمَعِهمْ›› ؛ «همانا برای خدا حرمی است و آن عبارت از مکه است؛ و برای رسول خدا (ص) حرمی است و آن عبارت از مدینه است؛ و همانا برای امیر مؤمنان علیه السلام حرمی است و آن عبارت از کوفه است. همانا قم کوفه کوچکی است. همانا بهشت دارای 8 در است که 3 در آن به سوی قم است، در آن شهر زنی از فرزندانم بنام فاطمه درگذرد و به شفاعت او همه شیعه ‏هایم به بهشت می‌روند.»

وی تصربح داشت: حاج شیخ عباس قمی نقل می‌کند: «شبی میرزای قمی، صاحب قوانین را در عالم رؤیا دیدم از محضر مقدس شان سؤال کردم؛ آیا شفاعت اهل قم به دست حضرت معصومه سلام الله علیها می‌باشد، با قیافه اعجاب آمیزی به طرف من نگاه کرد و فرمود: شفاعت اهل قم با من است، شفاعتِ عالَم با حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد.»

امام جمعه شهرستان ماکو با بیان اینکه برائت از مشرکین در حج، یک فریضه قرآنی می باشد گفت:

مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکارن و کارگزاران حج، ضمن تمجید از دین مبین اسلام، به وجود مفاهیم سیاسی، نظیر وحدت، دفاع از مظلومان و برائت از مشرکین در حج، تأکید کرده و فرمودند: «هر حاجی ایرانی باید با رفتار و گفتار و متانت خود، به ملیت، هویت و جمهوری اسلامی ایران آبرو ببخشد.»اینکه برخی می‏گویند: حج را سیاسی نکنید، سخن نادرستی است؛ زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است. وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن؛ و یا برائت از مشرکین، همه، اموری سیاسی و مطابق با تعالیم اسلام هستند. بنابراین ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.

وی تاکید داشت: برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است و به‏ همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود. در کنار حرکات سیاسی دینی، اقدامات سیاسی غیردینی و شیطانی هم وجود دارد، همانند اینکه بگویند در حج به آمریکا اعتراض نکنید و یا از مشرکین ابراز برائت نکنید. در حالی که برائت از مشرکان یک فریضه‌ی الهی است. اصلا در آیات و احادیثی که درباره بنای کعبه توسط ابراهیم خلیل و نیز اعمال و مناسک حج وجود دارد، این واقعیت به چشم می‌خورد که «برائت از مشرکان»، جزئی از وظایف موحّدان عالم در این مرکز توحید و یکتاپرستی است؛ بلکه اعلان برائت در این پایگاه، ضروری‌ تر و روشن ‌تر است. از مجموع بیاناتی که از پیشوایان دینی درخصوص اعمال و مناسک حج و نیز اسرار آن وارد شده، می‌توان «حکمتِ» برائت از مشرکان را در حرم امن الهی و در موسم حج، دریافت.

حجت الاسلام هاشمی در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت : معظم‌له در خصوص شکست توطئه‌های آمریکا می‌فرمایند: «شکست استراتژی‏ های آمریکا نظیر «دکترین اقدام پیش دستانه» و «طرح خاورمیانه بزرگ» در دو دهه گذشته و «جنگهای نیابتی» در ماه ‏های اخیر در برابر نیروهای جبهه مقاومت، روشن ‏ترین پیامی که برای قدرت‏ های سلطه دارد، این است که با پیروزی انقلاب اسلامی، آرایش قدرت در جهان تغییر کرده و آمریکا ناچار خواهد شد نهایتا در برابر اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی سر تعظیم فرو آورد.» چون خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم هیچ‌گونه راهی برای تسلط کفار و مشرکین بر مسلمانان و مؤمنان قرار نداده است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9878
  • ارسال توسط :
  • 1121 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برائت از مشرکین در حج، یک فریضه قرآنی می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.