افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
26

3300 قلم کالا میتواند بدون ثبت سفارش کالا به مناطق آزاد وارد شود

  • کد خبر : 10394
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
3300 قلم کالا میتواند بدون ثبت سفارش کالا به مناطق آزاد وارد شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو گفت : 3200 قلم کالا میتوانست بدون ثبت سفارش کالا به مناطق آزاد وارد شود که با توافقاتی که با وزارت سمت انجام شد این مقدار به 3300 قلم کالا رسید که میتواند تمام نیاز های مناطق آزاد را فراهم کند .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق ازاد کشور در منطقه ازاد ماکو برگزار گردید .

در این مراسم در ابتدا نصیری قائم مقام سازمان منطقه ازاد ماکو ضمن تقدیر و تشکر از دکتر سلیمانی و خیر مقدم به حضار گفت : منطقه آزاد ماکو در مهمترین منطقه از مناطق کشور واقع شده و دروازه اتصال ایران به اروپا می باشد .

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر عامل سابق گفت : از زحمات شبانه روزی آقای سلیمانی که بیشتر اوقات تا دیر وقت مشغول کار بودند تقدیر و تشکر میکنیم و انشاالله همه کمک کنیم تا اقای عبدالرحیمی بهتر بتوانند در این مسئولیت و سمت فعالیت کند .

در ادامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک عید قربان و غدیر گفت : خداوند برای تداوم حیاط بشری در وجود انسان غرایز  مختلفی قرار داده است انسان برای اینکه به کمال برسد باید این غرایز را در خود من کوب کند .

وی افزود : این غرایز نیازمند مدیریت و تعدیل است که اگر انسان مدیریت نکند همین غرایز تغیان و سر کشی میکند و بینایی و عقل انسان را گرفته و انسان را بر هر عملی وادار میکند که تا حد هلاکت و مرگ پیش رود .

وی گفت این مسئولیت ها برای کسی نمی ماند پس چه خوب است از خداوند خود بخواهیم که خداوندا مرا صادقانه بر این مسوولیت وارد کن و خودت کمک کن تا بتوانیم این مسوولیت را یه نحو احسن به جای خود برسانیم .

امام جمعه ماکو خاطر نشان ساخت : از دیدگاه قرآن مسوولیت وسیله و فرصت است ؛ فرصتی برای خدمت به مردم در راستای جلب رضایت پروردگار .

در ادامه عین الله شریفپور نماینده شهرستان ماکو ضمن خاطره گویی به جمله ای از مرحوم عطایی اشاره کرده و گفت همه ما آمده ایم و روزی خواهیم رفت خوشا به حال آنان که در این آمد و شد توشه  ای برای خود اندوخته باشند .

وی افزود : امروز ما باید از این آمد و رفت ها عبرت بگیریم مهم این است انسان خروجی کارش در این مسوولیت چه باشد .

نماینده ماکو از زحمات غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سابق منطقه ازاد ماکو تقدیر و تشکر کرد .

وی خطاب به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت : متوسط عمر مدیر عاملی در منطقه آزاد ماکو کاهش پیدا کرده است و در این مدت کوتاه مدیر عامل های زیادی تغییر پیدا کرده است لذا امیدواریم دوره مدیریتی دکتر عبدالرحیمی دوام پیدا کند .

وی خاطر نشان ساخت : مدیر عامل فعلی ما از جنس مناطق آزاد و از اول اندوخته هایی از مناطق آزاد دارد و انشاءالله با حضور ایشان جبران عقب ماندگی های منطقه را داشته باشیم .

در ادامه سلیمانی مدیر عامل سابق سازمان منطقه ازاد ماکو ضمن تقدیر و تشکر از حضار گفت : خدا رو شاهد میگیریم که تمام تلاش ما این بوده که فعالیتمان بدون چشم داشت باشد این مردم انقدر بزرگوار هستن که هر چه برایشان بکنیم کم است من از همکاران تقدیر و تشکر میکنم که شبانه روزی از وقت خود زدند و تا دیر وقت کار کردند .

وی در ادامه گفت : در ماکو از نیمه دوم سال 96 بر اساس برگشتن تحریم های دوباره دشمن و قوانینی که برای مرز نشینان گذاشته شد ؛ هزینه های پروژه های عمرانی افزایش چند برابری پیدا کردند و کالا های همراه مسافر به خاطر خروجی افزایش قیمت پیدا کردند .

وی افزود : به خاطر افزایش قیمت ها خیلی از پیمان کاران تلاش داشتند که این قرارداد ها را لغو کنند اما همکاران با تلاش های زیاد و مدیریت هزینه ها توانستند مدیریت کنند

وی ضمن ارائه گزارش مختصر فعالیت گفت : 35 سرمایه گذار در بخش کشاورزی پایه کار آمده است یکی از انها بخش کشاورزی شستا میباشد .

وی تصریح داشت :  ظرفیت های بوم گردی و برند سازی کمپین شروع شده که این ابتدای کار است ما یک برنامه منسجم میخواهیم تا این برنامه را در ذهن مردم جا اندازد .

وی با اشاره به سرمایه گزاری داخلی گفت : ما سرمایه گذاری داخلی از 117 میلیارد تومان در سال  97 توانستیم 320 میلیارد تومان جذب کنیم و کالای خارجی 20 میلیون دلار سال قبل بود 34 میلیون دلار جذب کردیم در مقابل اینها طبق سیاست هایی که مقام معظم رهبری ارائه دادند ما واردات را کاهش دادیم و کالای همراه مسافر از 25 تا در سال 96 در سال 97 به 5 میلیون دلار کاهش دادیم .

وی خاطر نشان ساخت : اتفاق بعدی فرودگاه بود که هنگام افتتاح ایراد میگرفتند چرا افتتاح کردید ؛ بنده 25 میلیارد سال گذشته در فرودگاه هزینه شده و برای مجوز مرز بین الملل با نماینده رفتیم و با وزارت کشور جلسه داشتیم با اینکه چند فرودگاه دیگر در نوبت بود اما نوبت ما را جلو انداختند .

مدیر عامل سابق سازمان منطقه ازاد ماکو گفت : میز خدمت راه اندازی کردیم که مدت زمان صدور مجوز کاهش پیدا کند اما امروز یک روزه مجوز و سه روزه ثبت سند کشور ها صورت میگیرد .

وی در ادامه در خصوص اندیشکده گفت : اندیشکده ثمرات زیادی داشته است و هر ایرادی بوده بر من سلیمانی وارد است اما تعمدی نبوده است .

وی در خصوص توسعه عمران روستایی گفت : با پیگیری که نماینده انجام داد 41 روستا قرار است گاز رسانی اتفاق بیافتد چرا که ما جایی که رفتیم روبروی ان روستاهای ترکیه گاز داشتند و گاز را ما به ترکیه صادر میکردیم اما روستاهای خود ما گاز نداشت این انصاف نبود لذا با پیگیری هایی که اقای شریفپور نماینده شهرستان انجام داد به 41 روستا گازرسانی خواهد شد و 37 طرح مدون سلامت 37 مدرسه  بود و سیتی اسکن نبود 1و نیم میلیارد دادیم وزارت بهداشت برای سی تی اسکن و سونوگرافی را به بیمارستان پلدشت دادیم و 16 روستای ابرسانی انجام گرفته است که اب آنها پر از نیترات بود و قابل شرب نبود و 65 خانه مسکن مهر برای افراد پوشش تحت کمیته امداد در سال گذشته افتتاح شد ،سالن های ورزشی و پارک افتتاح شد .

وی با اشاره به پروژه های عمرانی گفت :  خط راه ماکو اوغلی سه قطعه می باشد که قطعه اول موقع تحویل ما  درصد پیشرفت داشت  که 19 درصد  با این درامد محدود پیشرفت فیزیکی داریم قطعه دوم 46 درصد بود که 70 درصد پیشرفت داریم  قطعه سوم 30 درصد پیشرفت فیزیکی بود 58درصد پیشرفت داریم .

وی افزود : 4 تا شهرک صنعتی جدید شروع شده ، شهرک صنایع سبک گاز نداشت و اب نداشت ، طرح جامع پسماند ها که سرمایه گذاری بخش خصوصی است و تسهیلات از سطح ملی به ان داده شده ،3  شهرک دامپروری صنایع سبک ، 3 گلخانه ، طرح مطالعاتی جاده ساحلی انجام شده ، تعریض خایابان امام که از روز اول امادگی مشارکت داریم  مطالعه راه آهن بین ارس ماکو شروع شده ، آزاد راه سرمایه گذاری بخش خصوصی 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که انشاالله با وزارت راه سریعا انجام شود .

وی گفت : دو سوله در اختیار سرمایه گذار خصوصی که در این جلسه حضور دارند برای تولیدی پوشاک اختصاص داده شده من یقین دارم که اینجا میتواند قطب پوشاک کشور با ترک ها شود و قطب نجات پوشاک کشور باشد .

در ادامه مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ضمن تقدیر و تشکر و تبریک عید قربان گفت: از همه عزیزان که در این منطقه حساس به منطقه آزاد کمک میکنند تقدیر و تشکر میکنم به ویژه جناب آقای سلیمانی که در این فرصت 14 ماهه زحمات زیادی را متحمل شد اما به دلیل شرایط خاص خانوادگی این عزیز این تغییر صورت گرفت وی در این مدت کوتاه توانست اثر بخشی فراوانی در برنامه های توسعه ای این منطقه و تدوین آن برنامه ها و شروع و فعالیت بسیاری از این برنامه ها را داشته باشد

وی تصریح داشت : در هر رفت و برگشتی ودر هر تغییری هم نعمت وجود داره هم نقمت ما وقتی جناب آقای دکتر سلیمانی را معارفه میکردیم مدیر محترم قبلی تلاشها و زحمات بسیار زیادی کشیده بودند که همچنان از زحمات ایشان تقدیر و تشکر میکنیم و امروز که از جناب آقای دکتر سلیمانی تقدیر میکنیم که در این زمان زحمت کشیدند و به اصطلاح تودیع میکنیم شاهد حرکت های مثبتی در منطقه هستیم و مطمئن هستیم که با معارفه عبدالرحیمی به عنوان مدیر عامل شاهد فعالیت های بعدی و گسترده ای خواهیم بود امید واریم ایشون هم همچون سوابق گذشته بتونم موفقیت های روز افزون منطقه آزاد ماکو را افزایش داده و به هدف نزدیک کنند .

بانک تاکید داشت : با انتخاب صحیح مدیر عامل میتوان مدیریت با دوام را در منطقه گسترش داد .

وی گفت :  دکتر رحیمی از همکاران با سابقه و با برنامه دبیرخانه هستند که سالهای سال مسوولیت برنامه ریزی مناطق را در دبیر خانه برعهده داشتند و در مدت کوتاهی به عنوان  معاونت دبیرخانه را بر عهده داشته اند که نظم برنامه ریزی و ارائه شیوه های راهبردی برای فعالیت های مناطق آزاد یکی از ثمرات تلاش های وی می باشد و قبلا در شرکت های فرودگاه کشور مسوولیت های زیادی داشتند و از تجربه های زیادی هم برخوردار هستند و مردم منطقه آزاد ماکو از یک مجموعه تجربه ی اندیشمندانه و با برنامه بهره خواهند برد .

دبیر شورای عالی مناطق ازاد کشور اذعان داشت : پیوند مهمی برقرار شده بین مدیریت مناطق آزاد و مدیرت های  عالی کشور در حوزه حد اقل بنگاه داری تعدادی از مدیران مناطق آزاد به مدیریت شرکت های و نهاد های ملی منصوب شده اند و این نشان دهنده آن است که ظرفیتی که در مناطق آزاد به وجود آمده ظرفیتی است که در سطح ملی قابل بهره برداری می باشد .

اینکه برنامه داشته باشیم و اینکه بدانیم اقدامات ما اقداماتی که میخواهیم برای مردم انجام دهیم در چه فضایی است و چه موضعاتی را شامل میشود اولین گامی میباشد که سرمایه گزار که سرمایه اصلی ما در منطقه میباشد باید با این موضوع روبرو شود که بداند با چه وضعیتی روبرو است اینکه سرمایه گذار در یک فضای مبهم حرکت کند امکانش وجود ندارد این داشتن برنامه و شفافیت توسط سیستم های به اصطلاح اطلاع رسانی مناسب اعتماد بیشتری را برای سرمایه گذار فراهم میکند و خوشبختانه ما در این بخش توانستیم گام های خوبی را در ماکو بر داریم  جا دارد به اعتماد شما سرمایه گذاران ما هم اعتماد کنیم  ببینیم با مجموعه ای فعالیت ها میتوانیم در شرایط سخت کشور سرمایه گذاری کرد شما حضور پیدا میکنید و این احتمال را بوجود اوردید اینکه میبینید سرمایه گذاری در سال 97 نسبت به سال 96 و در سال 98 نسبت به سال  97 افزایش پیدا کرده این نشان دهنده اعتمادی است که در این زمینه بوجود آمده است در سال 97 میزان سرمایه گذاری در سراسر مناطق ازاد چیزی حدود 6500میلیارد تومان بوده است و در سال 96 چیزی حدود 4600میلیاد تومان بود یعنی چیزی حدود 50 درصد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق آزاد و در سه ماهه امسال آماری که اقتصاد مقاومتی ما داده است افزایش سرمایه گذاری در امسال در مقابل سه ماه سال 97 در بعضی  مناطق 100 درصد افزایش داشته است لذا مردم ما به نظام خودشان و  برای برنامه ها و اهداف خودشان اعتماد کامل دارن که از این هدفها دست برنمیدارند .

وی خاطر نشان ساخت : اعتقاد وافر سرمایه گذار به آینده کشور ، ملت و مردم خود است که این چرخه را جلو می برد  و ما به عنوان مسوولین باید شرایطی  فراهم کنیم که او بهتر کار کند و اعتماد بیشتری ایجاد شود و احساس نا امنی نکند .

بانک گفت : سرمایه گذاری که با تلاش فکری و اندیشه ای خودش اینکه ما سرمایه گذار را فردی تلاشگر و توسعه گر و اینکه او تلاشگر است باید فضای مناسب کسب و کار را برای او فراهم کنیم این یک نوع مجاهده است با اینکه برای او مشکل ایجاد میشود اما فعالیت خود را ادامه می دهد برای اینکه به آینده کشور فکر میکند

وی افزود : تلاشی که دبیر خانه با همه توان این بوده که کمترین ضرر ها اتفاق بیافتد اما وقتی کشوری تمام توافقات را له میکند و میگوید اگر هر کشوری در ایران سرمایه گذاری و حمایت کند و تحت فشار میگذارد اینجا بخشش از ما نیست ما باید تلاشهای خود را زیاد کنیم ما باید به سرمایه گذار خود تعهد بدهیم به اینکه در کنار او هستیم .

وی خبر داد : امروز تلاش های ما با وزارت سمت به نتیجه رسید و با تلاش های زیادی که بود فعالیت ها انجام شد و دیروز ابلاغ شد و در زمینه ثبت سفارش کالا این برای مناطق  آزاد شده برای ورود کالا و اقلام و تجهیزات سرمایه ای 3200 قلم کالا بدون ثبت سفارش میتواند به مناطق آزاد وارد شود که امروز 3300 قلم کالا رسیده است که میتواند تمام نیاز های مناطق آزاد را فراهم کند .

وی در پایان گفت : بیش از نیم میلیون از مردم کشور در مناطق آزاد و ویژه مشغول اشتغال هستند و این بر اساس آماری می باشد که سازمان تامین اجتماعی داده است و مناطق ازاد موفق بوده اند و در این شرایط بد اقتصادی مناطق ازاد 19 میلیون دلار صادرات داشته است و در سال 96 نیز همین میزان صادرات وجود داشت لذا کسانی که میگویند مناطق ازاد موفق نبوده اشتباه بزرگی میکنند و ما میگوییم شما مطالعات دقیقی ندارید 2600 واحد صنعتی معدنی و کشاورزی در مناطق ازاد فعالیت میکنند که آمار کمی نیست .

در ادامه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: سه مولفه دانایی محوری، پاکدست بودن و تلاش و جهاد سه ضلع موفقت یک سازمان کوشا است .

محمدرضا عبدالرحیمی گفت: ۳۰ درصد حمل و نقل کشور از سوی فعالین این حوزه و لجستیک این منطقه صورت میگیرد.
وی افزود: بیش از ۹۰ واحد صنعتی در این منطقه فعالیت دارند و به تولید ناخالص داخلی کمک می کنند و این تنها بخشی از پتانسیلهایی است که منطقه آزاد ماکو در اقتصاد ایران نقش ایفا می کند .

وی افزود: منطقه آزاد ماکو که دومین منطقه آزاد کشور بعد از منطقه آزاد اروند از لحاظ جمعیت است دارای نیروی انسانی و کار مساعد برای ورود به بازار کار و تولید است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: ۳۵ درصد وسعت ۴۰۰ هزار هکتار منطقه آزاد ماکو را ارتفاعات، تالابها و سنگهای بازالتی تشکیل می دهد که این در کنار تبدیل شدن به ظرفیت در جایگاه خود بی نظیر است .

عبدالرحیمی موقعیت خاص جغرافیایی اقتصادی و قرارگیری منطقه آزاد ماکو را در دهانه ورود به اروپا را مزیت و فرصت مساعد برای ترویج کسب و کار یاد کرد و گفت: رویکرد مدیریتی ما در راستای بهبود در پیشرفت مستمر برنامه های سازمان است .

وی تاکید کرد: دانش بنیان بودن، مردمی بودن و درونزایی درجوار برونگرایی در مجموعه مناطق آزاد که یکی از سازوکارهای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است پیگیری می شود .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: استفاده از ظرفیتهای فناورانه و تکنولوژی های روز کشورها در راستای تقویت اقتصاد ملی از سوی منطقه آزاد ماکو پیگیری خواهد شد .

وی جهتگیری سازمان را در زمینه تخصیص منابع و امکانات در شهرستانهای منطقه آزاد ماکو را عادلانه و متوازن یاد کرد و گفت: سازمان با آغوشی گشاد از همه تفکرات سیاسی و از همه شهرهای منطقه آزاد ماکو با در نظر گرفتن رویکردهایش می پذیرد .

شایان ذکر است؛ با حکم «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «محمدرضا عبدالرحیمی» به عنوان «رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو» منصوب شد .

محمدرضا عبدالرحیمی» دارای مدرک دکتری مدیریت، گرایش کارآفرینی است .

از مهمترین سوابق کاری محمدرضا عبدالرحیمی می توان به، معاون مدیرکل بین الملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور، رییس کمیته نظام جامع مدیریت عملکرد و بهره وری شرکت فرودگاه های کشور، عضو اصلی کمیته دائمی اقتصادی اتحادیه، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد، مدیر دفتر برنامه ریزی، بودجه و سرمایه گذاری و سرپرست معاونت برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10394
  • ارسال توسط :
  • 1281 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای 3300 قلم کالا میتواند بدون ثبت سفارش کالا به مناطق آزاد وارد شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.