افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
22

بهره برداری و کلنگ زنی دو سد حوزه آبریز مشرف به ماکو

  • کد خبر : 10690
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
بهره برداری و کلنگ زنی دو سد حوزه آبریز مشرف به ماکو

همزمان با هفته دولت طرح ساخت سد در حوزه آبریز اناسور مشرف به ماکو  افتتاح و به بهره برداری و طرح دیگر ساخت سد در همان مسیر با حضور مسئولین کلنگ زنی شد .

به گزارش مرزداران ؛ همزمان با هفته دولت طرح ساخت سد در حوزه آبریز دره اناسور مشرف به ماکو  افتتاح و به بهره برداری و طرح دیگر ساخت سد در همان مسیر با حضور مسئولین کلنگ زنی شد .

وهاب زاده رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیز داری ماکو هدف از اجرای ساخت این سد ها را به طور متوالی بر مسیر حوزه ابریز دره اَناسور مشرف به ماکو را جلوگیری از وقوع سیل و خطارات جبران ناپذیر به محدوده شهری عنوان کرده گفت : این سد ها باعث ایجاد وقفه در سرعت حرکت آب در صورت تشکیل سیل در فصل های باران گردیده و تقریبا امکان وقوع سیل را به صفر میرساند .

وی افزود : این طرح شامل 5طرح ساخت سد با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 76 میلیون تومان می باشد که 3 سد از این 5 سد در مسیر حوزه ابریز مشرف به ماکو در دره اناسور واقع و 2 سد دیگر در روستای قلشلانمیش می باشد .

وی در خصوص حجم سد افتتاح شده گفت : حجم این سد 4500 متر مکعب و جنس آن از نوع ملاتی میباشد .

وهاب زاده با اشاره به کلنگ زنی طرح جدید ساخت سد در همان مسیر گفت : 2 طرح ساخت سد در همین مسیر و در مسیر توریان با اعتباری بالغ بر 760 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی سال 98 کلنگ زنی می شوند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10690
  • ارسال توسط :
  • 1452 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بهره برداری و کلنگ زنی دو سد حوزه آبریز مشرف به ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.